kristian82 Skrevet 13. oktober 2009 #41 Skrevet 13. oktober 2009 Takk for svar dere to over her! Har snakket med han om dette, siden jeg har hatt litt vansker med å fordøye det. Han sier at han var nysgjerrig, men at han kom fram til at han aldri har kunnet få følelser eller innledet et forhold med en av samme kjønn. Det jeg fortsatt har litt problemer med å skjønne er at han ikke synes sexen var grusom og fæl. Bare helt greit liksom. Men jeg må nok velge å tro på han. Han er verdens beste mot meg, og jeg vil ikke miste han. Ikke for å være slem...Men er du ikke redd for sykdommer? Eller at han skal være utro mot deg med andre menn - noe som hundredobler sansynligheten for f.eks. Hiv?
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2009 #42 Skrevet 13. oktober 2009 ^ Redd for sykdommer er jeg vel. Men da for alle slags sykdommer som man kan pådra seg når man er seksuelt aktiv. Jeg er ikke redd for at jeg er smittet med HIV nå, siden det ble brukt beskyttelse. Ja, jeg spurte selvfølgelig om det. Ang om jeg er redd for at han skal være utro må jeg nok si nei. Vi har et forhold preget av ærlighet. Det bevises jo også siden han valgte å fortelle meg dette.
juliane Skrevet 13. oktober 2009 #43 Skrevet 13. oktober 2009 Ikke for å være slem...Men er du ikke redd for sykdommer? Eller at han skal være utro mot deg med andre menn - noe som hundredobler sansynligheten for f.eks. Hiv? Han har hatt sex med en mann en gang, lenge før han ble sammen med ts. Man må kunne ta det som en selvfølge at han enten brukte beskyttelse eller har testet seg i ettertid, dette gjelder da uansett hva slags kjønn de man har hatt sex med har. Sykdommer får man av jenter også, så jeg syns det er en selvfølgelighet at man er sikker på at man ikke smitter kjæresten sin med kjønnssykdommer. Hvis han derimot ikke hadde tatt det så alvorlig hadde det jo vært en helt annen sak, og ts burde dumpet ham umiddelbart. Ikke fordi han hadde hatt sex med en mann, men fordi han var en idiot som syntes det var greit å utsette kjæresten sin for smitte. Og ts har ikke nevnt noe som helst om at kjæresten hennes er sånn, så det er faktisk fullstendig irrelevant. Og utroskap, hvorfor i alle dager skulle han være utro mot henne med en mann? Om han så hadde vært fullstendig bifil og forelsket seg i begge kjønn hadde det jo ikke vært noen større sjanse for at han var utro enn om han var hetero, trofasthet har ingen verdens ting med seksuell legning å gjøre. Eller mener du det er større sjanse for at min bifile venninne er utro enn at jeg er det, bare fordi hun kan forelske seg i dobbelt så mange?
kristian82 Skrevet 13. oktober 2009 #44 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Han har hatt sex med en mann en gang, lenge før han ble sammen med ts. Man må kunne ta det som en selvfølge at han enten brukte beskyttelse eller har testet seg i ettertid, dette gjelder da uansett hva slags kjønn de man har hatt sex med har. Sykdommer får man av jenter også, så jeg syns det er en selvfølgelighet at man er sikker på at man ikke smitter kjæresten sin med kjønnssykdommer. Hvis han derimot ikke hadde tatt det så alvorlig hadde det jo vært en helt annen sak, og ts burde dumpet ham umiddelbart. Ikke fordi han hadde hatt sex med en mann, men fordi han var en idiot som syntes det var greit å utsette kjæresten sin for smitte. Og ts har ikke nevnt noe som helst om at kjæresten hennes er sånn, så det er faktisk fullstendig irrelevant. Og utroskap, hvorfor i alle dager skulle han være utro mot henne med en mann? Om han så hadde vært fullstendig bifil og forelsket seg i begge kjønn hadde det jo ikke vært noen større sjanse for at han var utro enn om han var hetero, trofasthet har ingen verdens ting med seksuell legning å gjøre. Eller mener du det er større sjanse for at min bifile venninne er utro enn at jeg er det, bare fordi hun kan forelske seg i dobbelt så mange? Tror du kan brenne deg KRAFTIG på å ta ting som en selvfølge når det kommer til det området. Ufattelig mange gutter og jenter som tar svært lett på sånne ting, så hvordan du bare kan "gå ut i fra at personen f.eks har tatt en HIV test skjønner jeg ikke", men deg om det. Nei, men om du ikke er helt blåøyd og virkelighetsfornektende er det langt mer sjukdommer i homo/bifile miljøer, da øker sjansen for drittsjukdommer om du er sammen med en kar som svinger begge veier..spes om han er utro og da bestemmer seg for å svinge gutteveien. Endret 13. oktober 2009 av kristian82
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #45 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er enig med Kristian. Her gjelder det å være forsiktig som bare det. Jeg tror kjæresten din er biseksuell - ikke bifil. De fleste biseksuelle menn foretrekker å være i forhold med jenter fordi de ikke forelsker seg i gutter. Men som oftest så foretrekker de faktisk menn når det gjelder sex. Hans sier jo selv at sexen var grei. Jeg tror kjæresten din er et typisk tilfelle av en slik biseksuell mann. VÆR FORSIKTIG sier jeg bare. Du kan aldri være helt sikker når det gjelder menn og deres drifter.
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2009 #46 Skrevet 13. oktober 2009 Må bare få takket deg Juliane for at du prøver å svare meg skikkelig. Tråden har blitt kuppet av spørsmål om HIV osv, men har egentlig fått de svarene jeg var ute etter.
juliane Skrevet 13. oktober 2009 #47 Skrevet 13. oktober 2009 Tror du kan brenne deg KRAFTIG på å ta ting som en selvfølge når det kommer til det området. Ufattelig mange gutter og jenter som tar svært lett på sånne ting, så hvordan du bare kan "gå ut i fra at personen f.eks har tatt en HIV test skjønner jeg ikke", men deg om det. Nei, men om du ikke er helt blåøyd og virkelighetsfornektende er det langt mer sjukdommer i homo/bifile miljøer, da øker sjansen for drittsjukdommer om du er sammen med en kar som svinger begge veier..spes om han er utro og da bestemmer seg for å svinge gutteveien. Selvfølgelig er det mange som tar lett på dette, men det er da helt uavhengig av om man har hatt sex av noen med samme kjønn. Ts og kjæresten har jo sikkert kommet til en enighet om dette første gang de hadde sex, og det at han har hatt sex med en mann tidligere endrer jo ikke på det. Og han er jo ikke i noe homofilt miljø, han hadde guttesex en eneste gang. Det er to så forskjellige ting at jeg føler det ikke trenger noen videre forklaring. TS: Bare hyggelig! Håper det løser seg for dere!
Nienna Skrevet 13. oktober 2009 #48 Skrevet 13. oktober 2009 Det jeg fortsatt har litt problemer med å skjønne er at han ikke synes sexen var grusom og fæl. Bare helt greit liksom.Hvorfor skulle den sexen være grusom og fæl, bare fordi han foretrekker noe annet? For eksempel, innen min seksualitet så ligger det at jeg er seksuelt underdanig, jeg foretrekker sex der min kjære tar kontrollen, bruker meg og straffer meg som han vil, men det betyr ikke at kosesex der vi er likeverdige nødvendigvis er grusom og fæl. Ikke for å være slem...Men er du ikke redd for sykdommer? Eller at han skal være utro mot deg med andre menn - noe som hundredobler sansynligheten for f.eks. Hiv? Seriøst kristian, du pleier jo å være oppegående. Greit, sannsynligheten for HIV er større om man blander seg i de homofile miljøene (jeg holder fremdeles en knapp på at det er fordi folk flest er reddere for unger enn for kjønnsykdommer "for det skjer ikke dem", og at beskyttelse dermed er litt mer uvanlig i nevnte miljøer, og ikke at det er fordi de er homser, det er ikke akkurat som om homsegenet er mer mottagelig for hiv), men hvor får du ideen om at han skal være utro mot henne fra? Fordi han prøvde guttesex en gang, så betyr det at han ikke kan være trofast? Jeg er bifil, og biseksuell. Jeg kan både forelske meg i, og tenne på andre jenter. Det gjør ikke utroskap til noe mer akseptabelt i mitt hode. Utroskap er utroskap, enten det er med ham eller henne. Hva er det som gjør at du ser ut til å tro at sjangsen for at han skal være utro er større fordi om han har pult en gutt en gang i tiden? Vel å merke, FØR disse ble sammen?
kristian82 Skrevet 13. oktober 2009 #49 Skrevet 13. oktober 2009 Seriøst kristian, du pleier jo å være oppegående. Pleier å være oppegående.. :klø: Nei,takk. Det har jeg ikke for vane å være. Si hva du vil, mer risky å ha en kjæreste som også kan finne på å være utro med homser/bifile menn. Øker sjansene ganske høyt for sjukdommer som HIV. Siden du vet hvor mange som er utro i dagens samfunn, er det ikke "sært" å ta hensyn til den økte risikoen av at han ikke kun holder seg til damer.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #50 Skrevet 13. oktober 2009 Hvorfor skulle den sexen være grusom og fæl, bare fordi han foretrekker noe annet? For eksempel, innen min seksualitet så ligger det at jeg er seksuelt underdanig, jeg foretrekker sex der min kjære tar kontrollen, bruker meg og straffer meg som han vil, men det betyr ikke at kosesex der vi er likeverdige nødvendigvis er grusom og fæl. Seriøst kristian, du pleier jo å være oppegående. Greit, sannsynligheten for HIV er større om man blander seg i de homofile miljøene (jeg holder fremdeles en knapp på at det er fordi folk flest er reddere for unger enn for kjønnsykdommer "for det skjer ikke dem", og at beskyttelse dermed er litt mer uvanlig i nevnte miljøer, og ikke at det er fordi de er homser, det er ikke akkurat som om homsegenet er mer mottagelig for hiv), men hvor får du ideen om at han skal være utro mot henne fra? Fordi han prøvde guttesex en gang, så betyr det at han ikke kan være trofast? Jeg er bifil, og biseksuell. Jeg kan både forelske meg i, og tenne på andre jenter. Det gjør ikke utroskap til noe mer akseptabelt i mitt hode. Utroskap er utroskap, enten det er med ham eller henne. Hva er det som gjør at du ser ut til å tro at sjangsen for at han skal være utro er større fordi om han har pult en gutt en gang i tiden? Vel å merke, FØR disse ble sammen? Bare fordi du er bifil/biseksuell så betyr ikke det at alle andre har en like flytende legning. Alle forstår sin legning best. Bifile mennesker forstår bifile, mens heterofile forstår heterofile mennesker bedre. Synes Kristian virker veldig fornuftig. Jeg forstår virkelig ikke noen av innleggene her. Man vil jo bare at folk skal være forsiktige. Hvorfor er det så provoserende?
Gjest MikeWaters Skrevet 14. oktober 2009 #51 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Men som oftest så foretrekker de faktisk menn når det gjelder sex. Hans sier jo selv at sexen var grei. Jeg tror kjæresten din er et typisk tilfelle av en slik biseksuell mann. VÆR FORSIKTIG sier jeg bare. Du kan aldri være helt sikker når det gjelder menn og deres drifter. Dette blir bare bedre og bedre hvor i heiteste har du det fra at biseksuelle menn foretrekker sex med menn framfor kvinner. Menn og deres drifter????? Fortell oss gjerne litt mer om dette? Er voldsomt nysgjerrig på å høre hvor uansvarlig og ufornuftig vi menn er, særlig vi som ikke lever helt A4. Endret 14. oktober 2009 av MikeWaters
Gjest MikeWaters Skrevet 14. oktober 2009 #52 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Bare fordi du er bifil/biseksuell så betyr ikke det at alle andre har en like flytende legning. Alle forstår sin legning best. Bifile mennesker forstår bifile, mens heterofile forstår heterofile mennesker bedre. Synes Kristian virker veldig fornuftig. Jeg forstår virkelig ikke noen av innleggene her. Man vil jo bare at folk skal være forsiktige. Hvorfor er det så provoserende? Hvorfor prøve å skille heterofile og bifile, vi er da innerst inne opptatt av det samme. Å ha det bra og leve lenge, uansett legning? Når det gjelder å forstå, så prøver jeg å forstå alle jeg, uansett legning. Jeg forstår heterofile som Kristian, men jeg forbeholder meg retten til å si at han overreager og krisemaximerer. Husk at de fleste heterofile kvinner blir smittet av hiv av sin heterofile mann som har hatt sex med prostituerte kvinner i utlandet. Så la oss ikke ta helt av da, trådstarter stilte et spm og det virker som om hun har fått svar. Jeg selv er bifil (surprise, surprise) og lever i et flott samboerforhold med en bifil jente, jeg elsker henne over alt på jord og ville aldri gjort noe bak ryggen hennes. Ingen grunn til at typen din skal være noe annerledes. Endret 14. oktober 2009 av MikeWaters
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #53 Skrevet 14. oktober 2009 Hvorfor prøve å skille heterofile og bifile, vi er da innerst inne opptatt av det samme. Å ha det bra og leve lenge, uansett legning? Når det gjelder å forstå, så prøver jeg å forstå alle jeg, uansett legning. Jeg forstår heterofile som Kristian, men jeg forbeholder meg retten til å si at han overreager og krisemaximerer. Husk at de fleste heterofile kvinner blir smittet av hiv av sin heterofile mann som har hatt sex med prostituerte kvinner i utlandet. Så la oss ikke ta helt av da, trådstarter stilte et spm og det virker som om hun har fått svar. Jeg selv er bifil (surprise, surprise) og lever i et flott samboerforhold med en bifil jente, jeg elsker henne over alt på jord og ville aldri gjort noe bak ryggen hennes. Ingen grunn til at typen din skal være noe annerledes. Biseksuelle menn er sjeldent lykkelige i heterofile forhold - med mindre de er utro med andre menn eller har en "ordning" med kona/kjæresten. Jeg ønsker deg lykke til, trådstarter, men jeg håper du er klar over konsekvensene av å være sammen med en slik mann.
Gjest MikeWaters Skrevet 14. oktober 2009 #54 Skrevet 14. oktober 2009 Biseksuelle menn er sjeldent lykkelige i heterofile forhold - med mindre de er utro med andre menn eller har en "ordning" med kona/kjæresten. Jeg ønsker deg lykke til, trådstarter, men jeg håper du er klar over konsekvensene av å være sammen med en slik mann. Når ble sex en mal for å måle lykke i livet? Regner forøvrig med at det samme gjelder for biseksuelle kvinner?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #55 Skrevet 14. oktober 2009 Når ble sex en mal for å måle lykke i livet? Regner forøvrig med at det samme gjelder for biseksuelle kvinner? Jeg tror ikke du forstod innlegget mitt. Menn er mer seksuelle enn kvinner, så sex er vanligvis viktigere for dem enn for kvinner. Ja, jeg generaliserer noe stort, men du må innrømme at det er en sannhet i det jeg sier. Jeg kan ikke skjønne hvordan en biseksuell mann kan føle seg tilfredstilt i et heteroseksuelt forhold.
Gjest TS Skrevet 14. oktober 2009 #56 Skrevet 14. oktober 2009 Han kommer ikke til å være utro. Jøssenavn så vanskelig folk har for å skjønne det.. Jeg tror han blir tilfredstilt nok, så det er ikke noe fare for det. Mange skriver her som om bi og homofile har en sexappetitt 100 ganger mer enn det som er vanlig. Det er umulig tilfellet. De er mennesker, på lik linje med hetrofile. Det dummeste jeg vet om er hetrofile gutter som er livredde for at en homofil skal "make a move" så snart han har sjangsen. Det er som om jeg som hetrofil skulle ha hatt lyst på hver en mann jeg møter, noe som er uaktuelt. Jeg skjønner heller ikke tingen med at hvis noen har guttesex blir man umiddelbart stemplet som homse eller bi, mens om en jente har jentesex er det fullstendig akseptert og til alles glede. Litt trangsynt. Man skal ikke være så kjapp med å sette folk i bås.. Men så er det typisk norsk å gjøre det da..
Gjest MikeWaters Skrevet 14. oktober 2009 #57 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg tror ikke du forstod innlegget mitt. Menn er mer seksuelle enn kvinner, så sex er vanligvis viktigere for dem enn for kvinner. Ja, jeg generaliserer noe stort, men du må innrømme at det er en sannhet i det jeg sier. Jeg kan ikke skjønne hvordan en biseksuell mann kan føle seg tilfredstilt i et heteroseksuelt forhold. Jeg kommer aldri til å godta generaliseringer som sannheter, ei heller tvangstanker og pseudopsykologi fra gladmennesker som deg selv.
Gjest Live25 Skrevet 14. oktober 2009 #58 Skrevet 14. oktober 2009 Biseksuelle menn er sjeldent lykkelige i heterofile forhold - med mindre de er utro med andre menn eller har en "ordning" med kona/kjæresten. Jeg ønsker deg lykke til, trådstarter, men jeg håper du er klar over konsekvensene av å være sammen med en slik mann. Mye drøye folk her gitt
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #59 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg kommer aldri til å godta generaliseringer som sannheter, ei heller tvangstanker og pseudopsykologi fra gladmennesker som deg selv. Det behøver du heller ikke å gjøre. Du driver med pseudopsykologi selv. Jeg er lei av bifile folk som deg som tror at dere er så progressive og kloke. Det er bare dere som har sett lyset. Alle andre (spesielt heterofile)er litt mer gammeldagse og lever i undertrykkelse. Du er minst like fordomsfull sjøl. Mye drøye folk her gitt Ok.
Gjest MikeWaters Skrevet 15. oktober 2009 #60 Skrevet 15. oktober 2009 Det behøver du heller ikke å gjøre. Du driver med pseudopsykologi selv. Jeg er lei av bifile folk som deg som tror at dere er så progressive og kloke. Det er bare dere som har sett lyset. Alle andre (spesielt heterofile)er litt mer gammeldagse og lever i undertrykkelse. Du er minst like fordomsfull sjøl. Ok. Du har helt rett, jeg er ekstremt fordummsfull ovenfor folk som generaliserer, bruker billige poenger og tabloide vinklinger for å få verden til å passe inn i sitt eget verdenssyn. Du må gjerne bevise at du ikke er en slik person, jeg misliker deg pga det du sier, du misliker meg pga den jeg er. Ser du forskjellen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå