Gå til innhold

Homofil?

Gjest gjest-ts

Fremhevede innlegg

Gjest Gutt 22
Skrevet

Ikke noe å være særlig engstelig for dette, om han prøvde guttesex for to år siden. Han/de var helst bare litt nysgjerrige på å prøve å suge hverandre tipper jeg, mange er det uten å være hverken bi eller homo. Den 4. eller 5. vanligste sexfantasien hos menn er nettopp tanken på å bli sugd av en annen mann...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ikke noe å være særlig engstelig for dette, om han prøvde guttesex for to år siden. Han/de var helst bare litt nysgjerrige på å prøve å suge hverandre tipper jeg, mange er det uten å være hverken bi eller homo. Den 4. eller 5. vanligste sexfantasien hos menn er nettopp tanken på å bli sugd av en annen mann...

Akkurat den undersøkelsen du har lest der, skulle jeg likt å sett hvor VITENSKAPELIG var! Det stiller jeg meg mildt sagt overrasket til. :fnise:

Man er i alle fall ikke helt hetro!

Endret av kristian82
Skrevet
Akkurat den undersøkelsen du har lest der, skulle jeg likt å sett hvor VITENSKAPELIG var! Det stiller jeg meg mildt sagt overrasket til. :fnise:

Man er i alle fall ikke helt hetro!

Enig. Bare tull. Tror det var et kvinnemagasin som publiserte denne undersøkelsen. Woman's Health eller noe sånt. Typisk feministik homsepreik.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg refererte til homsen over meg og hans "hetero" partnere. Jeg har ingen problemer med at trådstarterens kjæreste er ærlig mot henne. Synes tvert imot at det er svært positivt. Jeg har derimot problemer med GIFTE menn som går bak ryggen til kona. Det at de har sex med menn er farligere enn hvis de hadde vært utro med damer. Det er bare logisk. Menn som har sex bak ryggen til sin partner bruker sjeldnere kondom. Dessverre. Spesielt hvis der har sex for tabuets og spenningens skyld. Bruk hjernen din litt da.

Hjernen min funker bra den, det er ikke jeg som skriker ut om ting jeg ikke har peiling på. Jeg har aldri sagt at det ikke er farlig at menn har ubeskyttet analsex med fremmede menn, men du fremstiller dette som om bifile/homser er et slags spredningsfora for sykdommer. Det er en generalisering på linje med at de fleste innvandrere er kriminelle, og faktisk et aldri så lite gufs fra det ignorante 80-tallet.

Veldig mange menn er noe i tanken, få lever det ut, noen i trygge rammer, og desverre noen i utrygge rammer. Dette gjelder oss alle, enten vi er heterofile, homofile, lesbiske, bi......

Hvor fett er det hvis mannen i et forhold er utro mot kona med en kvinne i Thailand eller en kvinnelig prostituert? Ingen tvil om at dette er en risikosport som er langt mere utbredt, regner med at du sidestiller dette?

De færreste homser/bier knuller hvasomhelst/hvorsomhelst/nårsomhelst selv om media liker å fremstille det slik.

Og slutt med den umodne "bruk hjernen" retorikken, jeg tenker selv om jeg er uenig med deg.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Sykt skremmende at den dritten der fort får enda mer fotfeste i hetrofile miljøer pga bifile menn. Homofile menn holder seg i alle kun til menn.

Så det er greit så lenge sykdommen holder seg hos homsene, slik at du som heterofil mann kan ha ubeskyttet sex med fremmede kvinner uten bekymring?

Jeg spissformulerer selvsagt her, men det er det du sier. Hadde alle og da mener jeg alle tatt ansvar for å bruke beskyttelse hadde dette ikke vært noe tema. Vi hadde tilogmed kansje ungått noen uønskede graviditeter og andre kjønnsykdommer som er langt mer utbredt blant heterofile som f.eks. herpes 2! vinn/vinn sier nå jeg.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Enig. Bare tull. Tror det var et kvinnemagasin som publiserte denne undersøkelsen. Woman's Health eller noe sånt. Typisk feministik homsepreik.

Kognitiv bias heter dette, du velger å tro på noe (VG) framfor noe annet fordi det fremmer ditt syn.

Skrevet
Kognitiv bias heter dette, du velger å tro på noe (VG) framfor noe annet fordi det fremmer ditt syn.

Og du er selvsagt helt nøytral selv? :ler:

En ting er å være nysgjerrig, men det er en grunn til at det blir med tanken. Begjæret er vel ikke sterkt nok.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Og du er selvsagt helt nøytral selv? :ler:

En ting er å være nysgjerrig, men det er en grunn til at det blir med tanken. Begjæret er vel ikke sterkt nok.

Har vel aldri sagt at jeg er nøytral, men jeg klarer å danne meg et bilde av noe uten å måtte ty til tabloidpressa for å få fram mine poenger.

Ang. det å være nysgjerrig, så mener mange her inne at det kvalifiserere til å være bi og/eller homse, fordi en heterofil mann ville blitt kvalm av tanken. Jeg mener det ikke er så enkelt, men jeg har heller inget behov for å definere noen som noesomhelst.

Det eneste jeg vet er at visse mennesker prøver å utligne forskjellene mellom oss mennesker mens andre igjen prøver å gjøre de større.

Så det koker egentlig ned til hvilken gruppe man ønsker å tilhøre.

Skrevet
Så det er greit så lenge sykdommen holder seg hos homsene, slik at du som heterofil mann kan ha ubeskyttet sex med fremmede kvinner uten bekymring?

Jeg spissformulerer selvsagt her, men det er det du sier. Hadde alle og da mener jeg alle tatt ansvar for å bruke beskyttelse hadde dette ikke vært noe tema. Vi hadde tilogmed kansje ungått noen uønskede graviditeter og andre kjønnsykdommer som er langt mer utbredt blant heterofile som f.eks. herpes 2! vinn/vinn sier nå jeg.

Naturlignok er kondom tingen, og jeg har seff ikke ubeskyttet sex med utesta damer, da hiv også bestandig har vært i hetrofile miljøer.

Du er imidlertid litt fornektende om du ikke skjønner at -

1.HIV er langt mer utbredt i homofile/bifile miljøer.

2. Tradisjonelt sett er homofile/bifile dårlige på å bruke beskyttelse.

3. Når flere og flere lever ut sin bifile side - sex med menn- for så å dra hjem til kona/ få seg en jente kjæreste igjen, så øker det muligheten for at HIV skal bli like vanlig i hetrofile miljøer som i homofile miljøer. Punkt 1-3 er ikke ting jeg finner på, men er jo det leger og undersøkelser på det området sier.

Når det er sagt, så hadde seff alle problemer vært løst om alle var normalt utviklet i hue og brukte kondom og at par testea seg før de begynte med ubeskyttet sex - da må man teste seg for litt mer enn klamydia skal det være noe poeng. Men dessverre så er ikke folk flest så lure, så da forbeholder jeg meg retten til å synes at det er noe faenskap om hiv smitte får fotfeste i hetromiljøer pga bifile/homofile menn.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)
Naturlignok er kondom tingen, og jeg har seff ikke ubeskyttet sex med utesta damer, da hiv også bestandig har vært i hetrofile miljøer.

Du er imidlertid litt fornektende om du ikke skjønner at -

1.HIV er langt mer utbredt i homofile/bifile miljøer.

2. Tradisjonelt sett er homofile/bifile dårlige på å bruke beskyttelse.

3. Når flere og flere lever ut sin bifile side - sex med menn- for så å dra hjem til kona/ få seg en jente kjæreste igjen, så øker det muligheten for at HIV skal bli like vanlig i hetrofile miljøer som i homofile miljøer. Punkt 1-3 er ikke ting jeg finner på, men er jo det leger og undersøkelser på det området sier.

Når det er sagt, så hadde seff alle problemer vært løst om alle var normalt utviklet i hue og brukte kondom og at par testea seg før de begynte med ubeskyttet sex - da må man teste seg for litt mer enn klamydia skal det være noe poeng. Men dessverre så er ikke folk flest så lure, så da forbeholder jeg meg retten til å synes at det er noe faenskap om hiv smitte får fotfeste i hetromiljøer pga bifile/homofile menn.

Du synser min gode mann, punkt 1 skal jeg gi deg uten at jeg har noen særlig greie på hva det bifile miljøet dreier som i Norge hva antall og demografi angår. Det har vel sikkert du?

Punkt 2, dette er jo bare noe du tror, tradisjonellt er vel mennesker for dårlig til å bruke beskyttelse, uansett legning.

Punkt 3, dette er konsekvenstenkning. For at det skal være noen risiko må mann ha ubeskyttet analsex, det er der faren ligger. Langt ifra alle bifile drar den så langt.

Du sier du vet at bifile/homser slumser med beskyttelse og at de utgjør en risiko for heterofile miljøer, jeg sier at jeg er skeptisk til den forenklede versjonen av "problemet" og vi får heller være enig om å være uenig.

Jeg beskytter meg, du beskytter deg tydeligvis så dette vil aldri angå oss og vi kan knulle ivei :)

Endret av MikeWaters
Skrevet (endret)
Du synser min gode mann, punkt 1 skal jeg gi deg uten at jeg har noen særlig greie på hva det bifile miljøet dreier som i Norge hva antall og demografi angår. Det har vel sikkert du?

Punkt 2, dette er jo bare noe du tror, tradisjonellt er vel mennesker for dårlig til å bruke beskyttelse, uansett legning.

Punkt 3, dette er konsekvenstenkning. For at det skal være noen risiko må mann ha ubeskyttet analsex, det er der faren ligger.

Du sier du vet at bifile/homser slumser med beskyttelse og at de utgjør en risiko for heterofile miljøer, jeg sier at jeg er skeptisk til den forenklede versjonen av "problemet" og vi får heller være enig om å være uenig.

Jeg beskytter meg, du beskytter deg tydeligvis så dette vil aldri angå oss og vi kan knulle ivei :)

Hehe, nå finner jeg ikke på de punktene på 1-3 da, sånn som punkt 1 kan du egentlig bare søke etter på nett, så kommer det opp nok av tall med hiv forekomst og spredning osv. - som er dokumentert - til at forekomsten utvilsomt er høyere i homofile/bifile miljøer. 2. Er også dokumentert, og som leger sier så taler smittetalene sitt klare språk - altså at det hadde ikke vært så mye hiv osv. i de miljøene om homofile/bifile brukte kondom. Så ofelia(smittevernkontor) dro ut i homofile miljøer - massasjesteder for menn eller hva det var, og da var det absolutt hver gang de testet 10 stk på slike steder - frivillig - noen som "ops, de hadde hiv gett".

3. konsekvenstenkning, ja du snakker om konsekvenstenkning som det er noe negativt? At handlinger får konsekvenser var jo ting man skulle ha lært på barneskolen da, tenke lenger enn nesa rekker osv.

Så du tror hiv bare smitter ved analsex? HÅPER DU KØDDER NÅ!

Ca 13 % av hivsmittede smittes ved oralsex, ellers er det vaginalt samleie som er den vanligste smitteveien. At det er høyest risiko for smitte om man har sex med en hiv positiv og har analsex med han/henne er sant, men det smitter også på alle de andre måtene. Om du føler behov for å kverrulere på dette også, får du lese litt på lommelegen, hivnorge, eller andre seriøse sider.

Men at det aldri vil angå oss håper jeg du har rett på. :tommelopp:

Endret av kristian82
Gjest MikeWaters
Skrevet

Jeg har da aldri sagt at det ikke smitter via oralsex!

Jeg har en påstand:

De fleste som blir smittet av hiv er menn som blir smittet ved heteroseksuell kontakt med prostituerte i utlandet. Feil eller riktig?

Gjest MikeWaters
Skrevet
Hehe, nå finner jeg ikke på de punktene på 1-3 da, sånn som punkt 1 kan du egentlig bare søke etter på nett, så kommer det opp nok av tall med hiv forekomst og spredning osv. - som er dokumentert - til at forekomsten utvilsomt er høyere i homofile/bifile miljøer. 2. Er også dokumentert, og som leger sier så taler smittetalene sitt klare språk - altså at det hadde ikke vært så mye hiv osv. i de miljøene om homofile/bifile brukte kondom. Så ofelia(smittevernkontor) dro ut i homofile miljøer - massasjesteder for menn eller hva det var, og da var det absolutt hver gang de testet 10 stk på slike steder - frivillig - noen som "ops, de hadde hiv gett".

3. konsekvenstenkning, ja du snakker om konsekvenstenkning som det er noe negativt? At handlinger får konsekvenser var jo ting man skulle ha lært på barneskolen da, tenke lenger enn nesa rekker osv.

Ca 13 % av hivsmittede smittes ved oralsex, ellers er det vaginalt samleie som er den vanligste smitteveien. At det er høyest risiko for smitte om man har sex med en hiv positiv og har analsex med han/henne er sant, men det smitter også på alle de andre måtene. Om du føler behov for å kverrulere på dette også, får du lese litt på lommelegen, hivnorge, eller andre seriøse sider.

Men at det aldri vil angå oss håper jeg du har rett på. :tommelopp:

Kan også legge til at sjansen for å få hiv er relativt liten, men det er andre sykdommer som er ubehagelige og umulig å bli kvitt f.eks. herpes og kjønnsvorter. Noen kan også føre til sterilitet, og dette er ikke noe som er spesiellt for homofile/bifile miljøer.

Skrevet (endret)
Jeg har da aldri sagt at det ikke smitter via oralsex!

Jeg har en påstand:

De fleste som blir smittet av hiv er menn som blir smittet ved heteroseksuell kontakt med prostituerte i utlandet. Feil eller riktig?

De fleste som smittes, smittes jo ved seksuell omgang med andre menn.

Men at mange smittes - hetrofilt - etter prostistusjonsbesøk her eller i utlandet er klart. Leste de tallene engang, men husker ikke hva nøyaktig. Dessuten var de helt tidsspesifikke, altså - antall hiv smittede i august 2008 som fikk smitten i løpet av sommeren. Der var det mye utlandet ja, med horer.

Men fleste som smittes blir det etter sex med menn.

Endret av kristian82
Skrevet (endret)
Kan også legge til at sjansen for å få hiv er relativt liten, men det er andre sykdommer som er ubehagelige og umulig å bli kvitt f.eks. herpes og kjønnsvorter. Noen kan også føre til sterilitet, og dette er ikke noe som er spesiellt for homofile/bifile miljøer.

Om du har sex med menn - er praktiserende homo/bifil, og har ubeskyttet sex, så er den faktisk ganske så stor.

Tar gjerne kjønnsvorter og herpes og sterilitet, istedetfor hiv. Om jeg er nødt til å velge da.

Abs.helst vil jeg seff ikke ha noen av de!

Endret av kristian82
Gjest MikeWaters
Skrevet
Om du har sex med menn - er praktiserende homo/bifil, og har ubeskyttet sex, så er den faktisk ganske så stor.

Ja, du får slutte med det da :)

Skrevet
Ja, du får slutte med det da :)

:fnise: Jeg får vel heller la være å begynne med det tror jeg. ;)

Skrevet
Nettop fått vite at min kjære gjennom ett år har hatt guttesex. Han er nå 22 år, og prøvde dette da han var 20. Han sier han var eksprimentell, men jeg hadde aldri kunnet forestille meg at han var typen til å prøve ut dette. Jeg er ganske sjokkert, og redd for at jeg plutselig skal bli byttet ut med en gutt. Kan man ha guttesex uten å være homofil?

Svar til TS

Du har vel ikke akkurat fått noe særlig til svar på det du lurte på, stakkar. Du må jo bare snakke med kjæresten din om hvorfor han gjorde dette, og jeg ville valgt å stole på han hvis han sier han bare var "bi-nysgjerrig", som jeg ser er et begrep andre her i tråden bruker. Tenk på hvor mange jenter som har jentesex, uten å forelske seg i jenter! Hvis han hadde vært utelukkende homofil hadde han vel ikke vært sammen med deg, hadde han vel? Og hvis du blir byttet ut så blir du byttet ut fordi han ikke har riktige følelser for deg, og da er det jo sånn sett likegyldig om det er en gutt eller jente som hsr kapret hjertet hans.

Gjest gutt 22
Skrevet

Svar til TS

Du har vel ikke akkurat fått noe særlig til svar på det du lurte på, stakkar. Du må jo bare snakke med kjæresten din om hvorfor han gjorde dette, og jeg ville valgt å stole på han hvis han sier han bare var "bi-nysgjerrig", som jeg ser er et begrep andre her i tråden bruker. Tenk på hvor mange jenter som har jentesex, uten å forelske seg i jenter! Hvis han hadde vært utelukkende homofil hadde han vel ikke vært sammen med deg, hadde han vel? Og hvis du blir byttet ut så blir du byttet ut fordi han ikke har riktige følelser for deg, og da er det jo sånn sett likegyldig om det er en gutt eller jente som hsr kapret hjertet hans.

Helt enig med deg!

Skrevet

Takk for svar dere to over her! :)

Har snakket med han om dette, siden jeg har hatt litt vansker med å fordøye det. Han sier at han var nysgjerrig, men at han kom fram til at han aldri har kunnet få følelser eller innledet et forhold med en av samme kjønn.

Det jeg fortsatt har litt problemer med å skjønne er at han ikke synes sexen var grusom og fæl. Bare helt greit liksom.

Men jeg må nok velge å tro på han. Han er verdens beste mot meg, og jeg vil ikke miste han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...