Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har en bærbar PC fra HP, og i det siste har den slått seg av automatisk. Plutselig blir skjermen svart, og jeg må starte på nytt. Jeg merker at den slår seg fortere av dersom jeg har den i sofaen, enn om jeg har den på skrivebordet. Har tenkt å gå innom butikken jeg kjøpte den på i morgen. Dette er vel en garantisak håper jeg?
wahaj Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Det kan være at den blir for varm, og da skrur seg av for å kjøle seg ned.
LaFemme Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Det kan være at den blir for varm, og da skrur seg av for å kjøle seg ned. Mest sannsynlig. Kjøp deg en laptop-cooler. Det løste problemet for meg da jeg hadde en laptop som holdt på sånn.
Snill Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Hadde samme problem selv. Når maskinen står på hard underlag er det forholdvis godt innsug\utblåsing (alt etter hvor rillene for inn\ut er), men dersom du har den i sofaen vil det blir tett rundt. Dette er kanskje mest relevant dersom åpningene er på undersiden, men uansett høres det absolutt ut som om temperaturen er synderen. Åpne maskinen under og ta en runde med støvsugeren for å sikre "frie luftveier" er heller ikke dumt, og det krever ikke spesielt mye mer av tekniske evner enn evnene til å skrue ut en masse skruer.
Snill Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Hadde samme problem selv. Når maskinen står på hard underlag er det forholdvis godt innsug\utblåsing (alt etter hvor rillene for inn\ut er), men dersom du har den i sofaen vil det blir tett rundt. Dette er kanskje mest relevant dersom åpningene er på undersiden, men uansett høres det absolutt ut som om temperaturen er synderen. Åpne maskinen under og ta en runde med støvsugeren for å sikre "frie luftveier" er heller ikke dumt, og det krever ikke spesielt mye mer av tekniske evner enn evnene til å skrue ut en masse skruer. EDIT: Har HP G5000 selv og den var litt tricky å åpne, men det var ikke vanskelig...når man visste hvordan det skulle gjøres.
Periwinkle Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Åpne maskinen under og ta en runde med støvsugeren for å sikre "frie luftveier" er heller ikke dumt, og det krever ikke spesielt mye mer av tekniske evner enn evnene til å skrue ut en masse skruer. Jo, med HP krever dette litt mer enn man skulle tro:P Vifta er helt innerst i den lille klumpen av en maskin så bokstaveligtalt ALT av duppedingser må ut, og maskinen må settes sammen helt på nytt. Jeg måtte blåse ut av vifta pga samme problemet, og det måtte to dataduster (en dataingeniør og en på 1. året på dataingeniørstudiet) til for å få tatt fra, og skrudd sammen maskina. Det tok vel en hel dag med alt egentlig. Så ikke gjør dette uten at dere vet hva dere gjør, da må det ei ny maskin til. Og garanti dekker ikke tette "luftveier"
Periwinkle Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 EDIT: Har HP G5000 selv og den var litt tricky å åpne, men det var ikke vanskelig...når man visste hvordan det skulle gjøres. Mulig det r forskjell fra modell til modell da, siden det ikke var noe problem til deg:) Jeg husker ikke vhilken modell jeg hadde, men en annen iallefall.
Cæmis Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Du får kjøpt slike plast/gummi unerlag for å unngå dette. Vet du får kjøpt noen på IKEA men også på nett der du får kjøpt PCer. De hindrer at det blir for varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå