Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Scenario: Din venninne skal feire bursdag. Hun lager en event på facebook og inviterer sine venninner med partnere. Du finner ut at din egen kjæreste er den eneste som ikke er blitt invitert, og du har på forhånd fått hørt at det skulle være "jenteparty". Hva hadde du tenkt? Hadde det irritert deg? Du har vært sammen med typen i over 2 år og trodde virkelig ikke at din venninne hadde noe imot ham. Ville du reagert, eller bare tenkt at dette er naturlig? Nå hadde jeg ikke tenkt å hatt han med på akkurat denne festen uansett, men jeg syntes dette var skikkelig frekt og unødvendig!!
Gjest Vettel Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg hadde tenkt at det sikkert var en glipp. Jeg klarer iaf å spørre om jeg skal ta med mannen eller la han bli hjemme, om det er fest, bursdag, bryllup, etc.
Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg hadde tenkt at det sikkert var en glipp. Jeg klarer iaf å spørre om jeg skal ta med mannen eller la han bli hjemme, om det er fest, bursdag, bryllup, etc. Jeg vet at det ikke er en glipp, har snakket med henne. Hun sa "Ja, jeg inviterte ikke *** jeg". Da jeg sa "Hvorfor ikke, egentlig" fikk jeg bare masse mumling... Det som er litt spesielt er at min kjæreste, X, og en annen venninne av meg sin kjæreste, Y, er veldig gode venner - hennes kjæreste er invitert men ikke min. Det ordner seg jo, X og Y skal lage et eget guttevorsipiel et annet sted den dagen... Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal klare å konfrontere min venninne og spørre om hun har noe imot kjæresten min. Syns det er vanskelig - det er jo ikke jeg som bestemmer hvem hun skal invitere.
Glynis Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Kanskje hun rett og slett ikke kjenner kjæresten din? Altså, hun kjenner ham bare litt gjennom deg, men kanskje hun ikke føler at de to har noe til felles, mens hun kanskje har mer å snakke om med de andre guttene? Det er faktisk hennes bursdag, og du sier jo hun har gjort det bevisst. Jeg ville ikke stresset med det, det er mest sannsynligvis det at hun vil ha folk hun kjenner godt på bursdagen sin, ikke bare venninner + kjærestene deres. Det er jo ingen parfest, men hennes bursdag.
Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2009 Kanskje hun rett og slett ikke kjenner kjæresten din? Altså, hun kjenner ham bare litt gjennom deg, men kanskje hun ikke føler at de to har noe til felles, mens hun kanskje har mer å snakke om med de andre guttene? Det er faktisk hennes bursdag, og du sier jo hun har gjort det bevisst. Jeg ville ikke stresset med det, det er mest sannsynligvis det at hun vil ha folk hun kjenner godt på bursdagen sin, ikke bare venninner + kjærestene deres. Det er jo ingen parfest, men hennes bursdag. Joda, jeg synes bare det er merkelig at han er den eneste hun utelukker. Personlig ville jeg ha invitert kjæresten hennes uansett om jeg hadde kjent han eller ikke hvis alle andre hadde blitt invitert. Også hadde det sikkert vært enklere for meg hvis det hadde vært ei annen venninne, da... Hun her har alltid vært litt "vanskelig" så lunta mi er alltid litt kortere med henne enn den er med andre. Det er også mye vanskeligere å snakke med henne enn andre... Men jeg ønsker uansett å spørre henne, for hvis hun har noe imot ham (jeg bodde sammen med henne før så da traff hun kjæresten min ganske ofte igrunn) så synes jeg hun skal si det.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Hun liker ikke typen din, get over it.
Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2009 Hun liker ikke typen din, get over it. That's what I'm thinking! Men skulle gjerne likt å vite hvorfor:).
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Hun liker ikke typen din, get over it. Det kan jo virke som hun ikke liker han, ja. Men hvis dette er en vanskelig venninne, som du sier, har du så lyst å være sammen med henne da? Hvis det er slik at kjæresten din skal på en annen fest, kan du jo vurdere å bli med han.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Hvis det er slik at kjæresten din skal på en annen fest, kan du jo vurdere å bli med han. Jeg ville sagt til venninnen at jeg så gjerne vil være sammen med kjæresten denne kvelden, så jeg blir med han på fest isteden. Beklag dette overfor henne. Men du trenger ikke ha dårlig samvittighet da. Det er jo hun som bør få dårlig samvittighet, og skamme seg når de andre venninnene får vite at hun ikke inviterte kjæresten din.
Gjest megvel Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 Dårlig venninne som ikke kan gi deg et klart svar på hvorfor han ikke er invitert. Ville ikke hatt noen større problem med å fortelle deres felles venner at han ikke var invitert på festen hennes heller.
Glynis Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) 'Jeg ville sagt til venninnen at jeg så gjerne vil være sammen med kjæresten denne kvelden, så jeg blir med han på fest isteden. Beklag dette overfor henne. Men du trenger ikke ha dårlig samvittighet da. Det er jo hun som bør få dårlig samvittighet, og skamme seg når de andre venninnene får vite at hun ikke inviterte kjæresten din.' Kanskje trådstarter er veldig avhengig av kjæresten sin, og at venninnen er lei av dette og prøver å få henne til å komme i bursdagen uten kjæresten. Din løsning er ganske teit (er du 17?) hvis det faktisk ikke er sånn at hun heller vil være med kjæresten (kjæresten kan hun være med hver dag, venninnen har bursdag en dag i året). Samvittighet trenger vel ingen av dem å ha, for noe vås. Det må være lov å invitere hvem man vil, og det må være lov til å gå hvis man vil, og det må være lov til å ikke gå hvis det er det man vil. Endret 11. oktober 2009 av Glynis
Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. oktober 2009 Det kan jo virke som hun ikke liker han, ja. Men hvis dette er en vanskelig venninne, som du sier, har du så lyst å være sammen med henne da? Hvis det er slik at kjæresten din skal på en annen fest, kan du jo vurdere å bli med han. Nei, har igrunn veldig lite lyst til å dra på festen. Får også mindre lyst når jeg opplever at hun misliker kjæresten min uten grunn og uten å si fra. Men ei annen venninne av meg skal dit (hun som har en kjæreste som er god venn med kjæresten min) så jeg ønsker å treffe henne. Dessuten ønsker jeg ikke å synke til hennes nivå, da.. Jeg ville sagt til venninnen at jeg så gjerne vil være sammen med kjæresten denne kvelden, så jeg blir med han på fest isteden. Beklag dette overfor henne. Men du trenger ikke ha dårlig samvittighet da. Det er jo hun som bør få dårlig samvittighet, og skamme seg når de andre venninnene får vite at hun ikke inviterte kjæresten din. Jeg og min andre venninne som skal på festen har funnet ut at guttene våre skal feste sammen (hennes type tok initiativ når min type ikke ble invitert;)) så da får de ha en guttekveld - det unner jeg dem! Så har jeg i det minste min andre venninne der (ingen av oss vil dra uten den andre, men vi vil feste sammen;)) Men hadde dere blitt sinte? Hadde dere villet tatt det opp med henne?
Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2009 #Kanskje trådstarter er veldig avhengig av kjæresten sin, og at venninnen er lei av dette og prøver å få henne til å komme i bursdagen uten kjæresten. Din løsning er ganske teit (er du 17?) hvis det faktisk ikke er sånn at hun heller vil være med kjæresten (kjæresten kan hun være med hver dag, venninnen har bursdag en dag i året). Samvittighet trenger vel ingen av dem å ha, for noe vås.# Well, nei, jeg hadde som sagt ikke tenkt å ha med kjæresten på denne festen uansett, trodde det skulle være jentekveld jeg:p Og sånn til info., vi sees bare i helgene og senest på fredag var typen på byen med kompisene sine uten at jeg brydde meg noe videre (trives godt i eget selskap gitt;)) så dette tviler jeg på at er årsaken... Jeg synes det er viktig å ha tid fra hverandre og jeg hadde allerede sagt til typen at han måtte finne på noe annet den lørdagen - men det visste ikke venninna mi.
leirbål Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 Spør venninden din rett ut hvorfor. Og ikke la deg avfeie med mumling. Du kan jo tenke igjennom hvordan du ønsker å reagere om hun f. eks. sier at hun ikke liker ham el.
Gjest Gjest_Tora_* Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Siden dere har bodd sammen og sånn så regner jeg med at dere er ganske gode venner, så jeg hadde spurt rett ut hvorfor. Kandkje det bare er en teit misforstålse (som gjør at hun ikke liker han) Jeg hadde bursdag for noen uker siden, og inviterte alle med følge. Inkudert typen til en god veninne av meg som jeg virkelig ikke liker (hun vet hvorfor og det er liksom greit). Tenkte at enten så kom han til å takke nei, eller så er vi begge såpass voksne at vi fint klarer en kveld sammen. Han kom og jeg snakket kanskje 5 min med han, men tror begge hadde hatt en fin kveld for det. jeg synes det er en ærlig sak å ikke like noen, men inviterer man med følge så inviterer man med følge. Jeg hadde spurt rett ut iallefall... Lykke til
Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 11. oktober 2009 Spør venninden din rett ut hvorfor. Og ikke la deg avfeie med mumling. Du kan jo tenke igjennom hvordan du ønsker å reagere om hun f. eks. sier at hun ikke liker ham el. Ja, jeg må nok spørre henne rett ut. Jeg føler at dette er som å gå ungdomsskolen på nytt igjen, men hva kunne jeg egentlig forvente... Er glad mine andre venner ikke holder på slik;)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #17 Skrevet 11. oktober 2009 Nei, har igrunn veldig lite lyst til å dra på festen. Får også mindre lyst når jeg opplever at hun misliker kjæresten min uten grunn og uten å si fra. Men ei annen venninne av meg skal dit (hun som har en kjæreste som er god venn med kjæresten min) så jeg ønsker å treffe henne. Dessuten ønsker jeg ikke å synke til hennes nivå, da.. Jeg og min andre venninne som skal på festen har funnet ut at guttene våre skal feste sammen (hennes type tok initiativ når min type ikke ble invitert;)) så da får de ha en guttekveld - det unner jeg dem! Så har jeg i det minste min andre venninne der (ingen av oss vil dra uten den andre, men vi vil feste sammen;)) Men hadde dere blitt sinte? Hadde dere villet tatt det opp med henne? Nei, ville ikke tatt det opp med henne. Men jeg ville ikke vært særlig ivrig på å gå i bursdagen. Jeg ville hatt vorspiel med guttene, og så heller dratt med venninna på byen, jeg.
Essi89 Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 11. oktober 2009 Siden dere har bodd sammen og sånn så regner jeg med at dere er ganske gode venner, så jeg hadde spurt rett ut hvorfor. Kandkje det bare er en teit misforstålse (som gjør at hun ikke liker han) Jeg hadde bursdag for noen uker siden, og inviterte alle med følge. Inkudert typen til en god veninne av meg som jeg virkelig ikke liker (hun vet hvorfor og det er liksom greit). Tenkte at enten så kom han til å takke nei, eller så er vi begge såpass voksne at vi fint klarer en kveld sammen. Han kom og jeg snakket kanskje 5 min med han, men tror begge hadde hatt en fin kveld for det. jeg synes det er en ærlig sak å ikke like noen, men inviterer man med følge så inviterer man med følge. Jeg hadde spurt rett ut iallefall... Lykke til Jepp, jeg er ikke så fan av kjæresten hennes jeg heller, men dette har jeg fortalt henne, og jeg har også forklart hvorfor. (Fordi hun forandra seg veldig etter at hun ble sammen med han, og fordi grunnen til at meg og hennes samboerskap gikk i vasken var fordi hennes kjæreste også flyttet inn med oss uten mitt samtykke og jeg betalte strømregninga hans). Sånn som jeg tok det trodde jeg at det gikk greit, men nå som jeg tenker over det, kanskje hun er sint på meg for at jeg var så ærlig i.f.t kjæresten hennes og derfor ville ta igjen? Hm.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. oktober 2009 #19 Skrevet 11. oktober 2009 Høres mindre og mindre levelig dette vennskapet jo lenger ned i tråden en kommer...
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #20 Skrevet 12. oktober 2009 Dere høres veldig unge ut. Jeg pleier å drite i sånne tåpelige venninner, for jeg har ikke bruk for dem. Men er du av samme ulla selv, får dere bare holde på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå