Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann sveisann! Velger å være anonym, jeg :)

Er en del måneder siden det ble slutt, og for tiden bor vi langt fra hverandre. Likevel har det blitt til at vi nesten månedlig besøker hverandre. Sexen er råbra og er jo godt med kos. Først tenkte jeg at dette var en grei deal, men som månedene har gått er jeg usikker på hvor lurt dette egentlig er (ignorerte selvfølgelig alle innvendinger fra venner osv i begynnelsen). For greia er at jeg ikke føler noe veldig kjærlighet, annet enn at jeg er veldig glad i henne, mer enn venn og mindre enn kjæreste, sikkert fordi vi kjenner hverandre ut og inn, så og si. Men begynner som sagt å tvile på om dette er tidenes bjørnetjeneste.

Så er jo garantert folk her med samma erfaring, og håper dere kan dele litt og gjerne si hvordan dere taklet det - fortsatte dere til dere gikk lei, ble noen såret, skal ris kokes eller trekke osv? Hvordan kan jeg løse dette på en smooth måte, vil ikke såre henne eller meg selv mer enn nødvendig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, du har dreti på leggen... :fnise: Antakelig har hun fortsatt følelser for deg, og tenker at dette skal føre til at dere blir sammen igjen. Og så blir det et levende helvete i det øyeblikket du finner ei anna jente. (Eller hun finner en type og du oppdager at du blir sjalu som f selv om det er slutt)

Og tusen andre ting.

Du bør si fra pent at du ikke vil mer.

Skrevet

Det viktigste du må spørre deg selv om er om du selv kan takle noe slikt uten at du tror du igjen kommer til å legge mer i forholdet enn vennskap (med benefits). Som du selv beskriver det så ser det jo ut til at du foreløpig takler det bra og at du ikke ser henne som en kjæreste og at det slikt sett burde være greit, men kanskje er tvilen din uttrykk for noe annet?

Fint at du tenker på henne, men husk at hun selv har et ansvar for hva hun selv kan takle og agere ut i fra det, så selv om det er hyggelig at du fortsatt bryr deg om henne på vennskapelig vis er det hun selv som må ta stilling til det for sin egen del.

For min egen del ville det vært en bjørnefelle, så derfor har jeg valgt å aldri videreføre et seksuelt forhold etter endt kjærlighet. Har da ganske enkelt kuttet all kontakt med ekser fordi det er det beste for meg. Men det er opp til hver enkelt å vurdere hva som passer best for en selv.

Skrevet

Du bør snakke med eksen din om dette. Er hun helt enig i at det er slutt mellom dere. og at dere ikke blir sammen igjen? (Ikke tro, spør henne.)

Og spør dere begge de spørsmålene gjesten over stilte deg.

Skrevet

Min mann gjorde dette før han traff meg - og resultatet av å fortsete å ha sex med ex er for hans vedkommende at hun ble gravid (til tross for forsikringer om at hun fortsatt var på pillen osv). Så han har en sønn han ikke ønsket - med ei dame det var slutt med.

Skrevet

Hei igjen, takker for svar.

Tok opp temaet over telefon, nå noen dager før jeg faktisk skal møte henne. Kanskje ikke det lureste. Jeg sa det som det var, at jeg var usikker, og kanskje en pause var lurt. Hun sa som vanlig ikke mye, men antar at det er jeg som sitter igjen med mest følelser, da det var hun som slo opp. Hun foreslo å ta det én dag om gangen. Tenkte meg om, og tenkte at det kanskje var like greit - ikke stresse.

Snakket med henne i dag igjen, og jeg nevnte at jeg hadde tenkt litt på det jeg sa for et par dager siden, og at jeg bare sku la det gå som det går, at jeg godt kunne komme på besøk, betydde ingenting. Men, nå virket hun veldig kontant, og sa hun hadde tenkt litt, men ville ikke snakke om det. Så har jeg kanskje kludra det hele enda mer til?

Jeg burde jo ikke bry meg om slikt, men jeg blir faktisk litt urolig. Kanskje er det tanken at jeg føler jeg har noe uoppgjort, at jeg ikke er ferdig med henne. Ikke sånn i forhold, for det kan jeg ikke se for meg, men at jeg føler jeg trenger å få et siste stikk på en måte. Slik som at jeg vet at hun aktivt flørter og viser seg frem på nett, noe som faktisk irriterer meg, selv om jeg selv roter litt rundt på byen.

Nå ble dette litt rotete, om enda mer forvirrende, men jeg håper noen tar seg tiden til å lese det jeg har skrevet :)

Skrevet
Så har jeg kanskje kludra det hele enda mer til?

Kludre til hva? Gratis sex?

Skrevet
Kludre til hva? Gratis sex?

Jepp, sex og kos. Vel vel, ordner seg nok... :kyss:

Skrevet

Situasjonen din ligner så mye på meg og min eks sin at jeg begynner å lure på om du er han... For min del kan jeg si at jeg alltid håpet å bli sammen med han igjen, siden vi hadde sex. Bare jeg ga han det han ville ha, var en kjempegod venn og i det store og det hele var drømmedama. Tenkte jeg. Men det viste seg at han ikke hadde noen tanker om å bli sammen igjen, og heller ikke syntes sex var en veldig god ide siden vi bare er venner. Det er surt, for nå kommer jeg til å bruke lang tid på å komme over han igjen. Så for min del var sex med en eks en stor bjørnetjeneste.

Skrevet
Situasjonen din ligner så mye på meg og min eks sin at jeg begynner å lure på om du er han... For min del kan jeg si at jeg alltid håpet å bli sammen med han igjen, siden vi hadde sex. Bare jeg ga han det han ville ha, var en kjempegod venn og i det store og det hele var drømmedama. Tenkte jeg. Men det viste seg at han ikke hadde noen tanker om å bli sammen igjen, og heller ikke syntes sex var en veldig god ide siden vi bare er venner. Det er surt, for nå kommer jeg til å bruke lang tid på å komme over han igjen. Så for min del var sex med en eks en stor bjørnetjeneste.

Vel, hos meg var det hun som "gikk lei" i utgangspunktet, og følelsesmessig er vi veldig forskjellige; jeg gir mye, og forventer mye tilbake, mens hun i grunn er veldig passiv. Sånnsett tror jeg ingen av oss vil ha et forhold, og er ihvertfall ikke villig til å prate om noe slikt. Passer veldig dårlig geografisk sett i tillegg. Så hva sitter man igjen med? To ekser som besøker hverandre jevnlig, og alt er som før når vi sees.

Derfor blir en stakkars mann usikker; hva er det som egentlig skjer? Jaja, livserfaring antar jeg.

Skrevet
Vel, hos meg var det hun som "gikk lei" i utgangspunktet, og følelsesmessig er vi veldig forskjellige; jeg gir mye, og forventer mye tilbake, mens hun i grunn er veldig passiv. Sånnsett tror jeg ingen av oss vil ha et forhold, og er ihvertfall ikke villig til å prate om noe slikt. Passer veldig dårlig geografisk sett i tillegg. Så hva sitter man igjen med? To ekser som besøker hverandre jevnlig, og alt er som før når vi sees.

Derfor blir en stakkars mann usikker; hva er det som egentlig skjer? Jaja, livserfaring antar jeg.

Du er som jeg er, da. Jeg var/er også den som gir og forventer det samme tilbake.

Skjønner at du blir usikker. Men ut i fra mitt eget tilfelle kan jeg bare si at det ikke er noen grunn til å holde på på den måten. Det fører ikke noe bra med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...