Gå til innhold

Ensom og samboer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rain_*
Skrevet

Hei. hmm, tror jeg bare må "få det ut" og hører om noen har det på samme måte.

Jeg har en samboer som er ute å reiser hele tiden, ofte lange opphold. Vi bor et stykke unna famile. Tidligere har han beskyldt meg for å være utro...noe jeg ikke har vært i nærhetne av, men det var en skikkelig vanskelig tid og nå føler jeg at han ikke liker at jeg er ute med venninnen og med ute menrer jeg ikke på byen. Da blir det til at jeg når han er ute å reiser er alene hele tiden,( orker ikke flere beskyldninger). Vi har det egentlig fint, men nå i dag merker jeg at jeg føler eg ensom..savner også å få komplimenter...det gir han sjeldent..og hvis jeg snakker med han føler jeg at han bagataliserer dette og sier at jeg vet jo at han er glad i meg... isj en litt tist regnværs dag, men kjipe tanker. Håper på sol i morgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei. hmm, tror jeg bare må "få det ut" og hører om noen har det på samme måte.

Jeg har en samboer som er ute å reiser hele tiden, ofte lange opphold. Vi bor et stykke unna famile. Tidligere har han beskyldt meg for å være utro...noe jeg ikke har vært i nærhetne av, men det var en skikkelig vanskelig tid og nå føler jeg at han ikke liker at jeg er ute med venninnen og med ute menrer jeg ikke på byen. Da blir det til at jeg når han er ute å reiser er alene hele tiden,( orker ikke flere beskyldninger). Vi har det egentlig fint, men nå i dag merker jeg at jeg føler eg ensom..savner også å få komplimenter...det gir han sjeldent..og hvis jeg snakker med han føler jeg at han bagataliserer dette og sier at jeg vet jo at han er glad i meg... isj en litt tist regnværs dag, men kjipe tanker. Håper på sol i morgen!

Høres ut som han vil kontrollere deg.

Du kan ikke sette deg inne for å tilfredstille hans tanker om at du er utro.

Har det lignende selv, nå er forholdet så kjølig at jeg nesten ikke gidder ringe han når han er borte på jobb. Mange ydmykelser og skuffelser har gjort forholdet slik. Også det at han ikke stoler på meg, noe han har gitt uttrykk for ofte.

Skrevet

Jeg hadde det ganske likt med x-en. Han jobbet i nordsjøen, og var jo endel borte. Når han var på jobb kjedet jeg meg selvsagt og savnet ham. Om jeg bare satt hjemme om kveldene og var ensom, var han ganske så fornøyd. Skulle jeg ut med venninnene en kveld jeg ønsket være sosial, så ble han straks irritabel og mistenksom. Da kunne han finne på å ringe kl 7-8 neste morgen. Og om jeg sov og ikke tok tlf da, så fikk jeg det sure avhøret når han fikk tak i meg senere.

Altså var alt bra når jeg satt hjemme alene og hadde det fælt og savnet ham. Men var jeg ute med venninnene og faktisk koste meg, da fikk jeg høre at jeg sikkert var som alle andre horer og gikk ut med "jentene" for å få meg et ligg.

Jeg hadde aldri gjort noe som gav ham grunn til å mistenke meg for utroskap! Det viste seg at han selv var utro, og han tenkte vel som så at siden han var istand til det, så var vel jeg det og.. Når han var hjemme var det ikke så viktig å gi meg oppmerksomhet, da syntes han at han fortjente å være med venner og feste. Men når han var på jobb var det veldig viktig å holde stramt tak på meg.

Jeg mener ikke at mannen din er utro, men synes du skal sette foten ned litt her. Det er ikke ditt problem at han reiser så mye med jobben. Og er han glad i deg, så burde han også bry seg om ditt ve og vel, og unne deg litt hygge også når han er avgårde på jobb. Hvorfor skal en stenge seg inne og bare ha det fælt fordi han sliter med tillit -noe som også er hans problem, men som overføres til deg. Ditt liv skal da for pokker ikke stoppe opp hver gang han pakker bagen og reiser avgårde..!

Synes du skal tenke litt mer på deg selv jeg :klemmer:

Skrevet

Umulig for meg å si i og med at man ikke vet mer om deres forhold enn det lille du har skrevet her.

Men ut i fra hva du skriver virker det ikke som et sunt forhold. Er selv sammen med en mann som reiser mye, og ingenting gjør han gladere enn at han vet at jeg er ute med venner og har det gøy når han er borte. Sitter jeg hjemme alene får han dårlig samvittighet for at han ikke er der med meg.

Et forhold handler om tillit, og om å ønske den andre å ha det best mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...