LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 #1 Del Skrevet 11. oktober 2009 Litt dumt spørsmål, men har ikke lagd sånn her stek før.. Har fått en sånn ferdig stekt oksestek (i sjy) som en "vareprøve", hvordan får jeg denne varm og minst mulig tørr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. oktober 2009 #2 Del Skrevet 11. oktober 2009 Er den vakuumpakket? Da hadde jeg bare lagt den i varmt vann (60-70grader) og latt den trekke seg varm. Kanskje byttet vann underveis, evt fyllt på med mer varmt. Hvis ikke den er pakket vanntett så hadde jeg nok pakket den godt inn i alufolie eller stekepose og hatt den på svak varme i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virreliten Skrevet 11. oktober 2009 #3 Del Skrevet 11. oktober 2009 Pakk den i aluminiumsfolie sammen med litt av sjyen og varm opp i stekeovnen. Evt. varm opp sjyen i kjele og legg steken oppi og varm opp forsiktig på svak varme hvis det ikke er så mye kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 11. oktober 2009 det er ca 1 kg kjøtt, og den er vakumpakket. tror jeg skal ta den i folie i ovnen, men hvor mange grader og hvor lenge ca? litt newbie på stek.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå