Gå til innhold

Sharm El Sheikh - Egypt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Jeg vurderer Sharm El Sheikh eventuellt Hurghada som reisemål i desember. Jeg ( jente på 39 år) skal reise alene, og i og med at det er et muslimsk land, lurte jeg da på om det er noen som har noen erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var alene i Sharm El Sheikh ifjor i desember, og kan bare uttale meg om det, siden jeg ikke har vært i Hurgada.

Det er et skjermet område for turister og jeg følte meg relativt trygg slik sett.

Gikk ute om kveldene som jeg gjør her, men ble jo tilsnakket ofte da. Det kommer en del an på deg selv også. Hvis man er blid og høflig, så er folk det samme igjen.

Og siden det er et turistområde, så behøver man ikke tenke så mye på å kle seg i henhold til muslimske tradisjoner. Det var sommertøy og bikini som gjaldt. Men man går ikke i bikini i resepsjonen, da, det gjør man vel ikke her hjemme, heller.

Så jeg var igrunnen ganske godt fornøyd, både med hotellet, selve stedet og utfluktene.

Men at hotellene har sluser med vakter, er noe jeg ikke greidde å venne meg til, må jeg si.

Og så var det dyr rødvin der! :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg vurderer Sharm El Sheikh eventuellt Hurghada som reisemål i desember. Jeg ( jente på 39 år) skal reise alene, og i og med at det er et muslimsk land, lurte jeg da på om det er noen som har noen erfaringer å dele?

Menn i basarene kan være litt ekstra interessert, men Sharm El Sheikh er et veldig bra sted uansett. Velg et dyrere hotell, fordi disse har det meste innenfor hotellområdet. Eks. Ritz, Møvenpick, Hyatt, Sofitel osv. Da det bare å velge hvor mye man vil dra til Naama Bay hvor det meste av shopping, basarer, restauranter og uteliv er..

Ville også ikke drukket med helt snydens hvis jeg ikke var sammen med noen kjente, men byen er veldig trygg, de lever av turister, og egyptere som ikke har jobb eller hotellrom i byen kommer ikke inn...

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg var i hurghada med kjæresten... ingen fin opplevelse! det eneste som var bra var standarden på hotellet, og det at vi var sammen oss to en uke... kommer aldri aldri til å dra tilbake til egypt! NEVER!!

1.masete folk

2.ekle folk

3.masete folk

4.slitsomme folk!

Skrevet

Jeg liker ikke å være negativ til reisemål, men har vært både i Hurghada og Sharm. Hatet begge stedene,men Hurghada var verst. Ble forgiftet begge gangene og gikk rett og slett på do i 2 uker etterpå. I tillegg var menneskene der ned ufattelig masete. Slitsomt dersom du er lys i håret. Men velger du et flott hotell, vasker deg på hendene, spiser på Hard Rock Cafe i Sharm, er med på et par utflukter og dykker i Rødehavet kan turen bli riktig så bra!

På en annen siden er det mange som digger disse stedene, så kanskje jeg har vært maks uheldig.

Skrevet

Jeg ville ikke reist alene til Egypt på ferie. Man er litt "stuck" på hotellområdet, for disse turist-destinasjonene ved Rødehavet i Egypt har lite annet å tilby enn flotte hotell-anlegg og ok strender. Fantastisk for dykkere...

Jeg har selv vært i Egypt fordi min eks var dykker-fantast, men jeg reiser dit aldri igjen.

Skrevet

Heldigvis er det tusenvis av andre turister fra europa og midtøsten i dette området så helt alene blir du nok absolutt ikke.

Skrevet

Jeg har vært i både hurghada og sharm el sheikh. Jeg likte meg veldig godt i Egypt jeg da:) Ville kanskje ikke anbefale Hurghada, husker bare at det ikke var noe særlig pent der, i hvert fall ikke i byen. Da ville jeg heller vært litt utenfor i Makadi bay(fantastisk) men kanskje litt innestengt, det er jo bare oppbygd for turismen da. Syntes begge plasse var interesante, masete ja, men man blir sinnsykt overlegen etter hvert og da går det bra. Jeg ville helt klart foretrukket Sharm El Sheik, litt mer å finne på det, det følte i hvert fall jeg:) Hadde forresten aldri noe magetrøbbel jeg da;) tok idoform(de som ikke gjorde det, ble litt dårlige) god tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...