Gå til innhold

Skjønnlitteratur fra motstandsmiljøet under 2. verdenskrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre leste jeg en bok som gjorde et uslettelig inntrykk på meg, nemlig boken "Det blir ikke selskap hos Emily". Nå kunne jeg tenkt meg å ta opp igjen denne typen bøker, altså skjønnlitteratur fra 2. verdenskrig, motstandsmiljøet, aller helst fra Norge/Danmark- men det går an med andre land og, for all del:P Har dere noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da jeg var yngre leste jeg en bok som gjorde et uslettelig inntrykk på meg, nemlig boken "Det blir ikke selskap hos Emily". Nå kunne jeg tenkt meg å ta opp igjen denne typen bøker, altså skjønnlitteratur fra 2. verdenskrig, motstandsmiljøet, aller helst fra Norge/Danmark- men det går an med andre land og, for all del:P Har dere noen forslag?

Hornet's nest av Ken Follett. Den er lagt til Danmark.

Skrevet

Det spørs litt hva du er ute etter egentlig... Jeg har endel såkalte "ungpikebøker" fra den perioden, av forfattere som feks Evi Bøgenes. De er veldig fine, og selv om de ikke er skrevet for voksne er de spennende å lese!

Skrevet

Takk for tips! Det kan godt være typiske GGG eller GGP bøker, men aller helst er jeg ute etter bøker for eldre ungdom/voksne. Type Max Manus, liksom ;) Skal sjekke ut Hornet's nest!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Prøv Svastikaens skygge av Singh og Normann - den er litt gammel, så den får du bare på biblioteket.

Skrevet

Har du lest Boktyven?

Den handler vel egentlig ikke om motstandsbevegelsen, men likevel veldig bra syns jeg!

Ellers vet jeg mest om dokumentar-bøker om motstandsbevegelsen...

Skrevet

Jeg har ei bok på leselista mi med det temaet du etterspør.

"Om så det gjelder" av Hanne Richardt Beck.

Den kom ut i Danmark i 2007, på norsk nå i 2009. Side 2 intervjuet forfatteren rundt utgivelsestiden, intervjuet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...