Gå til innhold

For kaldt vs for varmt inne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker i sommer da det var rundt 28-20 varmegrader inne i stuen og hvor ubehagelig det ar. Husker jeg gledet meg til høsten. Og jeg husker hvor mye jeg klagde for meg selv.

Nå hødt, eller snart vinter. De siste dagene så har det vært bare 17 varmegrader når jeg står opp. Det synes jeg er litt for kaldt. Så har nå skrudd på varmekablene mens jeg sitter og fryser og klager for meg selv :fnise:

Men hva synes dere er verst av å ha det for varmt eller for kaldr inne?

Selv så klarer jeg ikke å bestemme meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For varmt er verst. For kaldt er mye lettere å gjøre noe med.

Skrevet

For varmt er verst, jeg kan bli helt koko av det... :roll: Det gjelder ute også, jeg vil mye heller ha 40 kuldegrader (så fremt jeg har klær nok så klart) enn 40 varmegrader. Selvfølgelig, 20-25 grader utendørs er jo klart det beste, men MÅ jeg velge vil jeg helt klart ha det for kaldt enn for varmt. Jeg fungerer ikke i varme, rett og slett.

Skrevet

Noe av det verste, absolutt verste jeg vet er å fryse, så jeg vil definitivt si at å ha det for kaldt er verst. Når det er for kaldt får jeg fysisk vondt på kroppen og huden min begynner å klø. Skulle ønske det var sommer hele året! :fnise:

Skrevet

Det er lettere å kle kulda ute, så jeg vil heller ha det litt kaldt og tulle meg inn i et teppe - akkurat som jeg har gjort nå. :)

Skrevet

Vil mye heller har det for varmt enn for kaldt. De fleste vil si at vi har det alt for varmt, men vi liker det og vi liker ikke å pakke oss inn i pledd og masse klær. Minst 24-25 grader takk :)

Heller for varmt enn for kaldt ute også. Jeg koser meg når det er hetebølger og trekker inn i skyggen av og til, men jeg kan ikke fordra snø og kuldegrader :fryser:

Skrevet

Helst for kaldt. Når det er for varmt går det ut over konsentrasjon, humør og allmenntilstand. Er det for kaldt kan man bare kle på seg ekstra.

Skrevet

Jeg klarer ikke å regulere kroppstemperaturen når det er for varmt, så jeg går rundt og har tilnæmet hetetokter kontinuerlig samtidig som jeg vet at de ikke går over før temperaturen rundt meg blir under 20 grader. Så jeg foretrekker å ha det kaldt. Innetemp på rundt 19 er fint.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Amen to that! Er det kaldt, kan man kle på seg, tulle seg inn i en dyne, ta en varm dusj etc. Er det for varmt, er det ikke så mye å gjøre med det. Det er begrenset hvor mye man kan kle av seg!

Bodde sammen med en frysen søster i noen år, vi delte soverom oså. Husker ennå de nettene jeg våknet opp med hetetokter og svett panne fordi hun ville ha varmeoven på fullt og vinduet lukket. Det var som en bakerovn! Skrekk...

Men generelt plages jeg ikke av temperatur. Og utvendig vil jeg gjerne ha sommer hele året...

Skrevet

For varmt er best! :D

Jeg er en evig frossenpinn og fryser gjerne i 23 varmegrader. Er det bare littegranne kaldt på gulvet forsvinner all varme ut fra kroppen min gjennom føttene, så jeg har ingen problemer med å regulere temperaturen når det er litt for varmt. Blir det for kaldt sliter jeg med å stå opp, krøller meg sammen i en liten ball og vil helst bare ligge heeelt stille og ikke gjøre noe som helst - det er lite effektivt.

(Dessuten begynner min eldgamle katt å klage hvis det blir for kaldt inne, så jeg kan unnskylde varmen med at han trenger å ha det behagelig på sine gamle dager...)

Skrevet

Jeg fryser alltid, om det ikke er 25+, så for meg er det absolutt best at det er for varmt.

Gjest Gjest_Surra_*
Skrevet

Jeg elsker varme... men det er lettere å fikse for kaldt enn for varmt.

Nå kan jeg ta på meg en genser, fofle i tøflene mine, dra teppet rundt meg, ta en varm dusj eller et varmt bad, osv. I sommer satt jeg butt nekkid i stua og strisvetta og var kvalm. Ikke fikk jeg sove heller. Sover best i kjølige soverom, glodvarm og god under dyna.

Så hvis jeg må velge så velger jeg for kald.

Men aller helst vil jeg ha "akkurat passe".

Skrevet

Definitivt for kaldt, fungerer ikke når det er for varmt.

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man regulerer "for varmt" og "for kaldt". De FLESTE vil jo være enig i at 45 grader i skyggen er altfor, altfor varmt, mens 31 grader kan være for vamt for mange mens deilig for andre. Det samme i motsatt retning, dog...med måte. Folk har en tendens til å bli mer intolerante mot kulde raskere ned på måleren.

Personlig fungerer jeg bedre i 30 grader pluss enn i 10 grader minus så jeg vil påberope meg at det er verre å ha det "for kaldt". Men jeg liker å kle på meg og "kose" litt i varme gode klær. Man skal jo bruke dem til noe og jeg liker ikke at klær om sommeren bare brukes til å suge opp svette.

Skrevet (endret)

Jeg foretrekker for varmt over for kaldt any day. Varmen klarer jeg fint å takle, men kulda.. huff.

Endret av GodsChild
Skrevet
Jeg foretrekker for varmt over for kaldt any day. Varmen klarer jeg fint å takle, men kulda.. huff.

Samme her. Når jeg er ordentlig kald så er jeg kald langt inni sjelen (føles det som), jeg får ikke roen og jeg klarer ikke slappe av eller tenke eller noe.

Når jeg er ordentlig varm er jeg bare utslått og har det fælt, men jeg kan i det minste legge meg ned og være svett og slå meg til ro med det, jeg kan ikke slå meg til ro med å skjelve i kroppen av kulde. Dessuten gjør det vondt på hud og kroppsdeler!

Gjest Nattvette
Skrevet

Jepp. Får vondt i hodet når det blir for varmt inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...