Gå til innhold

KIWI Trumf

Gjest Rettpåsak

Anbefalte innlegg

Gjest Rettpåsak

Heihei

Vurderer å skaffe meg Kiwi Trumf. Noen her som har erfaringer med det? Det er jo egentlig ikke store summen man sparer, men men penger er penger. F.eks hvis jeg kjøper Kiwi matvarer for 2K i måneden, sparer jeg 60kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør det med mindre du har bruk for et kredittkort.

Du må huske på at du må betale regningene som kommer i posten for det du handler da. Du bør du regne inn gebyret du betaler til banken også, så for mitt vedkommende er det lite å spare. De skal ha kortgebyr på kr. 20 i mnd også.

Har det selv, men skal kvitte meg med det. Sparer nesten ikke mer enn jeg gjør med vanlig trumf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettpåsak

Du må huske på at du må betale regningene som kommer i posten for det du handler da. Du bør du regne inn gebyret du betaler til banken også, så for mitt vedkommende er det lite å spare. De skal ha kortgebyr på kr. 20 i mnd også.

Har det selv, men skal kvitte meg med det. Sparer nesten ikke mer enn jeg gjør med vanlig trumf.

Ok.

Hva er kredittrenta deres på egentlig? Må man betale kortgebyret på 20kr måneden selvom om man ikke bruker kortet på noen måneder? Enkelte ganger er det jo 5% rabatt på enkelte varer da, hva slags varer bruker det å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke dette.

Trumf visa er da et kreditkort helt uten gebyr. (om det er det du mener)

Og hvilket gebyr er det til banken?

I dag betaler man vel ikke gebyr dfor å betale en regning? (nettbank)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forsto jeg ikke helt. Det koster ikke om man har kredittkort, men jeg har ikke det, bare et vanlig trumfkort, samt at trumf også er registrert på min vanlige bankkorto, og det koster ingen penger.

Dette er da gratis, med mindre man har kredittkort, så man har uansett ingenting å tape om man ikke har kredittkort. Selv handler jeg mye på Kiwi og har tjent på dette.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forsto jeg ikke helt. Det koster om man har kredittkort, men jeg har ikke det, bare et vanlig trumfkort, samt at trumf også er registrert på min vanlige bankkorto, og det koster ingen penger.

Dette er da gratis, med mindre man har kredittkort, så man har uansett ingenting å tape om man ikke har kredittkort. Selv handler jeg mye på Kiwi og har tjent på dette.

Prøver meg igjen jeg...

Hva er det som koster med et "trumf visa" kreditkort? Om man ikke bruker av kreditten, utover forfallsdato?

Ja unntatt regningen da.

Men den "koster" jo og må betales uansett.

Endret av Østlandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver meg igjen jeg...

Hva er det som koster med et "trumf visa" kreditkort? Om man ikke bruker av kreditten, utover forfallsdato?

Ja unntatt regningen da.

Men den "koster" jo og må betales uansett.

Yvonne snakker her bare om et vanlig Trumf-kort, et slikt kort man bruker før man betaler for å registrere trumf for å opparbeide bonus/poeng. Man kan også knytte trumfen direkte til bankkortet for å slippe å dra Trumfkortet før man betaler. Hun snakker altså ikke om Trumf Visa.

Hvilket kort TS snakker om derimot har jeg ikke helt fått tak i - om det er Trumf Visa eller om Kiwi har et eget kreditttkort.

For øvrig er jeg helt på linje med deg Østlandet. Jeg har selv Trumf Visa og det koster selvsagt ingenting (så lenge man betaler på forfall, samt ikke bruker det til kontantuttak eller til å betale regninger med forfallsdato o.l. - mao; brukt som et vanlig kredittkort og betaling på forfall så er det gratis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å forklare hva jeg mente:

Det finnes per dags dato det som kalles for vanlig Trumf-kort og Trumf Visa.

Det er gratis å ha vanlig Trumf-kort og koster ingenting. Man kan opp mot dette Trumf-kortet registrere vanlig bankkort, f. eks har jeg mitt postbankkort registrert med Trumf, men det går ikke utover kortet på noen måte - dette er kun for å spare opp poeng, da jeg ikke har med meg mitt Trumf-kort til enhver tid. Dette er altså gratis.

Trumf Visa fungerer som et vanlig kredittkort, og kan i grunn sees som en tilleggstjeneste til Trumf-kortet, og man sparer her også poeng. Dette har ingen årsavgift.

Kiwi har ikke eget Trumf-kort, bare så det er klart.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Yvonne/Miko. Jeg kjenner de forskjellige kortenes funksjonalitet.

Jeg skjønte bare ikke hva du (Yvonne) mente, når du skrev:

"Det koster om man har kredittkort, men jeg har ikke det, bare et vanlig trumfkort"....

Og....

Heller ikke jeg forstår altså helt hva TS egentlig mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Yvonne/Miko. Jeg kjenner de forskjellige kortenes funksjonalitet.

Jeg skjønte bare ikke hva du (Yvonne) mente, når du skrev:

"Det koster om man har kredittkort, men jeg har ikke det, bare et vanlig trumfkort"....

Og....

Heller ikke jeg forstår altså helt hva TS egentlig mente.

Det var bare en "ikke" som falt ut der da jeg skrev. Det koster ingenting nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg mente Trumf Visa.

Men da er det jo enkelt - de har lagt ut ganske mye bra info på websiden. Jeg synes kortet fungerer bra - bruker det praktisk talt alt jeg handler (inkl. matvarer). Når man bruker det til å betale større ting som f.eks. ferier blir det faktisk noen tusen ut av bonusen i løpet av et år.

Men; det er selvsagt om å gjøre å være litt bevisst i f.t. bruken - f.eks. ikke en velge en dyrere matbutikk bare fordi den gir trumfpoeng. Videre ikke å bruke kortet til kontantuttak, betale regninger i nettbank + ALLTID betale på forfall. Gjør du ikke det så er det mye bedre å bruke vanlig bankkort/kontanter ved kjøp av bl.a. dagligvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...