Bomullstrusa Skrevet 11. oktober 2009 #1 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hva i all verden gjør man når man får blemmer under føttene? Under den ene foten har jeg ei stor blodblemme, og under den andre ei vannblemme Jeg får ikke til å gå normalt engang, for det er så vondt! Aldri hatt sånne under føttene før. Hva skal jeg gjøre med dem?Stikke hull?? Kan noen hjelpe meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvaine Skrevet 11. oktober 2009 #2 Del Skrevet 11. oktober 2009 La dem være til de sprekker av seg selv. Vannblemmer er der for å beskytte den ødelagte huden under blemma, inntil den får reparert seg selv. Stikker du hull på den, vil bakterier kunne komme til og danne infeksjon. Siden de er under foten, kan de kanskje sprekke 'før tiden', pass da på at du holder området rent. Klipp vekk den løse huden hvis det er mye, og vask beina i mildt såpevann (grønnsåpe er fint). Er det blemmer på grunn av gnaging (feks nye sko etc)? I så fall kan du bruke Compeedplaster i fremtiden, de lindrer ganske godt før det er blemmer eller sår. Men du må for all del ikke sette dem på nå som du allerede har blemmer! De henger ganske godt og kan rive med mer hud når du skal ha dem av. Hvis blemmene plutselig har dukket opp av seg selv uten noen åpenbar grunn, kan du jo ta en tur til legen og høre hva det kan være og hvordan du skal forholde deg til dem videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. oktober 2009 #3 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvor under føttene er blemmene? Jeg har vannblemmer under tåballen (eller hva det nå heter) annenhver søndag på grunn av noen vonde (men akk, så fine) støvletter. Disse blemmene blir i alle fall fort borte av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå