Gå til innhold

Jul og julestri

Vilma

Anbefalte innlegg

Det er utrolig hvor fort det går frem til jul!

Jeg har allerede begynt å tenke litt på både gaver og antrekk. Har faktisk begynt å hekle! :jepp:

Jeg er en av mange fattige studenter, så dette er en super idè synes jeg! Hekler pannebånd, og fester på heklede blomster som matcher (disse fant jeg på Panduro), hadde også tenkt å hekle grytelapper :)

Greit å kunne legge ved en annen gave, for garn er ikke dyrt! kjøper garn på Strikkedilla på Oslo City til 20 kr. nøstet!

MEN mitt problem er; antrekk.. Har tittet litt på Nelly.com, men har ikke funnet den optimale kjolen..

Hva skal dere ha på, og hvor kjøper dere det evt? Tenker jo også litt på nyttårsaften..

Greit å begynne allerede nå :)

Endret av Ingrid :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Martine_*

Jeg gleder meg også kjempemasse til jul. Akkurat som deg er jeg også fattig student, men jeg elsker likevel å kjøpe og gi bort julegaver...Jeg kan ikke hekle da, men jeg strikker en god del. Er ikke så flink da, men det blir mest kosedyr og grytekluter og sånn. Skal snart begynne på mine første votter :) Satser på at noen får hjemmestrikkede gaver i år :)

Ellers gleder jeg meg bare til jeg kan tillate meg selv å drikke julebrus og spise julemarsipan, synes enda det er litt for tidlig. Men aller aller mest gleder jeg meg til å reise hjem på juleferie :D

Kjole har jeg ikke funnet meg enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også kjempemasse til jul! Jeg har aldri hatt så julestemning før som jeg har i år, og det er kjempegøy! Jeg er også fattig student, og jeg kan hverken strikke eller hekle. Men jeg har lurt litt på å lage andre hjemmelagde gaver, som konfekt, stearinlys og såper. Gi bort noen gavekurver og sånn. Men jeg vil også kjøpe noen ting å legge ved siden av. Jeg syns det koseligste med hele julen er å ordne med gaver, så alle blir glade. I år skal jeg starte tidlig, så jeg har tid til å finne noe alle blir virkelig glade for. Men så har vi samboeren, pappa, og bestefar da. Alltid de vanskeligste :( Hva gir man dem??? Jeg gleder meg til snø, marsipan, pepperkaker, julebrus, og masse masse mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du julestemning allerede nå :)

Det er veldig greit å kunne legge med noe stikket/heklet synes jeg- det er ikke vanskelig å lære seg, så heng deg på :) Kanskje det finnes noen oppskrifter på nettet?

Jeg tror ikke at jeg har hatt ordentlig julestemning på noen år jeg.. Å det synes jeg er litt trist, men kanskje den kommer i år! :)

Jeg var innom Panduro for litt siden, og de hadde en katalog over alt de har, sett man kan kjøpe for å "lage selv", ideer osv. Jeg fikk lyst til å begynne med en gang jeg! Var mye fint der, og det var rimelig også :) For det er absolutt morsomst å gi å gjøre noen andre gald :)

Jeg synes det er kaldt ute... Har pakket meg inn med alskens ull og jakker!

Trenger forresten ny vinterjakke i år. Har sett en på Bik Bok til 800 kr, tror jeg må gå for den- selv om jeg har lyst på en Canada Goose, Fjellreven osv. ;)

Hurra for at det snart er jul!! :)

Endret av Ingrid :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Har begynt å planlegge så smått, ja, begynt å skrive ned forslag til julegaver, og har allerede laget noe julemat (vi lager hjemmelaget påleggspølse og lammerull hvert år, bl.a.). Kjole har jeg, så det blir vel heller noe nytt tilbehør, tenker jeg. Ingrid - en alternativ til kjole er jo kjøpe et stilig skjørt og etpar-tre overdeler og kanskje et belte, da har du straks mange flere antrekk. Topp og belte kan du jo bruke sammen med en bukse også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å planlegge så smått, ja, begynt å skrive ned forslag til julegaver, og har allerede laget noe julemat (vi lager hjemmelaget påleggspølse og lammerull hvert år, bl.a.). Kjole har jeg, så det blir vel heller noe nytt tilbehør, tenker jeg. Ingrid - en alternativ til kjole er jo kjøpe et stilig skjørt og etpar-tre overdeler og kanskje et belte, da har du straks mange flere antrekk. Topp og belte kan du jo bruke sammen med en bukse også:)

Å hjemmelaget julemat er såå godt! :)

Ja det var et bra forslag! Jeg har faktisk funnet en kjole, men det er jo ikke bare èn dag i jula jeg skal pynte meg :)

Jeg tror nesten jeg er ferdig med alle julegavene, oppi hodet altså ;)

Har dere andre noen forslag også, så kan vi jo hjelpe hverandre litt! :)

Pappa; grytelapper og en dvd samling?

Mamma; pannebånd med blomst, en bok av noe slag?

Søster; pannebånd, bølgetang?

Bror; pannebånd, ...?

Mormor; noe heklet?

Farmor; noe heklet?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du julestemning allerede nå :)

Det er veldig greit å kunne legge med noe stikket/heklet synes jeg- det er ikke vanskelig å lære seg, så heng deg på :) Kanskje det finnes noen oppskrifter på nettet?

Jeg tror ikke at jeg har hatt ordentlig julestemning på noen år jeg.. Å det synes jeg er litt trist, men kanskje den kommer i år! :)

Jeg var innom Panduro for litt siden, og de hadde en katalog over alt de har, sett man kan kjøpe for å "lage selv", ideer osv. Jeg fikk lyst til å begynne med en gang jeg! Var mye fint der, og det var rimelig også :) For det er absolutt morsomst å gi å gjøre noen andre gald :)

Jeg synes det er kaldt ute... Har pakket meg inn med alskens ull og jakker!

Trenger forresten ny vinterjakke i år. Har sett en på Bik Bok til 800 kr, tror jeg må gå for den- selv om jeg har lyst på en Canada Goose, Fjellreven osv. ;)

Hurra for at det snart er jul!! :)

Hehe jeg har også lyst på ny vinterjakke, men med den gravidmagen jeg begynner å få kan jeg bare glemme det i år :sukk: finnes ikke mye fint gravidtøy syns jeg! Har kjøpt meg en jakke da, ikke var den varm en gang, og ikke særlig fin, men den er ihvertfall vanntett og har plass til magen. Tragiske greier :ler:

Jeg har heller ikke hatt julestemning på noen år, men nå har jeg det virkelig! Har allerede hatt det i 2 uker, og tror den har kommet for å bli. Jeg gleder meg til å dra til Oslo igjen (er utflytter) og gå i byen når det er snø, og se i butikker og butikkvinduer. Det får jeg skikkelig julestemning av!! Jeg må nok også ta meg en tur på Panduro tenker jeg, der har de mye rart man kan bruke til gaver ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg har også lyst på ny vinterjakke, men med den gravidmagen jeg begynner å få kan jeg bare glemme det i år :sukk: finnes ikke mye fint gravidtøy syns jeg! Har kjøpt meg en jakke da, ikke var den varm en gang, og ikke særlig fin, men den er ihvertfall vanntett og har plass til magen. Tragiske greier :ler:

Jeg har heller ikke hatt julestemning på noen år, men nå har jeg det virkelig! Har allerede hatt det i 2 uker, og tror den har kommet for å bli. Jeg gleder meg til å dra til Oslo igjen (er utflytter) og gå i byen når det er snø, og se i butikker og butikkvinduer. Det får jeg skikkelig julestemning av!! Jeg må nok også ta meg en tur på Panduro tenker jeg, der har de mye rart man kan bruke til gaver ja :)

Ja det er nok et poeng :) Blir fleece og superundertøy under da :) Hehe! Jeg titter jo aldri på mammaklær, men jeg vet at det er mange som klager over det.. Man vil jo sikkert gjerne se bra og fin ut når man er gravid! Kanskje det finnes noe på nettet?

Vi er liksom helt motsatt, jeg bor i Oslo og gleder meg masse til jeg skal hjem til landet :) Men jammen er det koselig å titte i butikker med julepynt! Men jeg er litt motstander av juleting i butikkene allerede nå.. Det synes jeg er litt trist, faktisk..

Vi planlegger juleverksted i leiligheten, med gløgg og pepperkaker- jeg har lyst til å begynne NÅ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...