Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er testversjonen av Google Chrome for mac kommet og jeg har installert den. Kommer nok til å prøve den ut gradvis. I mellomtiden er jeg nysgjerrig på hvilke erfaringer andre (windows)brukere har gjort med den nettleseren. Den skal jo være rask sies det (og virker sånn det lille jeg har prøvd også). Er det andre fordeler med tanke på sikkerhet f.eks?

Bruker i dag Camino, etter at Firefox begynte å henge seg jevnlig etter en oppgradering (grrrr), og den funker for så vidt greit, men jeg er alltid nysgjerrig på nye ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg installerte Chrome i håp om at den skulle være bra å bruke. Den er riktignok rask, men nettleseren fungerer ikke med Java(jeg fikk ihvertfall ikke logget meg inn med BankID ved å bruke Chrome), og når jeg skulle blogge fungerte den ikke når jeg skulle legge inn bilder.

Til vanlig surfing var den jo veldig grei, men ja, dette er min erfaring da:)

Skrevet

Takk, det var jo kjekk tilbakemelding. Kan jo være at de "bug'ene" blir fikset etterhvert. (Jeg har forresten hatt trøbbel med å logge inn på nettbank med både Camino og Firefox også...)

Skrevet
Hei! Jeg installerte Chrome i håp om at den skulle være bra å bruke. Den er riktignok rask, men nettleseren fungerer ikke med Java(jeg fikk ihvertfall ikke logget meg inn med BankID ved å bruke Chrome), og når jeg skulle blogge fungerte den ikke når jeg skulle legge inn bilder.

Til vanlig surfing var den jo veldig grei, men ja, dette er min erfaring da:)

Den fungerer utelukkende fint for meg. Har ingen problemer med Java eller Flash, slik jeg ser at noen har hatt med DnB (tror jeg det var).

Alt av brukerkontoer type mail, facebook, nettbank etc. fungerer som det skal.

Fanebruken er som i Firefox og Opera og fungerer uten tull, at det henger eller lignende. Eneste problemet er at man ikke kan lagre sessions eller dersom man lukker et vindu med 5 faner åpne, så åpnes de ikke ved neste oppstart, slik som i Opera. (mulig jeg ikke har funnet denne innstillingen rett nok). Dersom Chrome, mot formodning, skulle crashe får jeg muligheten om å gjenopprette siste økt, så det skulle gå ann å huske siste session vil jeg tro.

Kort sagt har jeg pr i dag ikke vært innom noen nettsider som ikke har fungert i Chrome, og jeg kan ikke se hvorfor man IKKE skal bruke den.

Det som er mitt største argument for å bruke den er brukergrensesnittet. Den er ren, pen og fri for alt av knapper og dill. Funksjoner ligger gjemt bak snarveiknapper, og den viser rett og slett et utsnitt av en nettside større enn andre nettlesere, samtidig som at det ikke er noen forstyrrende kanpper og elementer.

Skrevet

Jeg digger chrome, synes den er helt super å surfe med :) bare å begynne å skrive i søkefeltet, så kommer den kjapt opp med forslag.

Også kan man bytte theme, noe som er ganske festlig :)

Jeg bruker chrome stort sett hele tiden.

Skrevet

Hm, finnes det noen form for ad-block, eller i det minste noe som fryser animerte annonser...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...