superlady Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg er ordentlig frossen av meg og trenger å finne en del ullgensere skjønner jeg, men alle steder jeg ser er de laget av kunstige materialer og det gidder jeg ikke. Vet at Benetton har mye, men de er jo noen ganger litt kjedelige da. Jeg vil gjerne ha noen fine med mønster som jeg kan bruke på jobb og se litt ok ut. Jeg skjønner at ullegensere som er laget av ull koster mer og det er helt greit, men jeg står helt fast i forhold til hvor jeg skal kjøpe det. Noen tips?
Gjest Smaragd Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg er ordentlig frossen av meg og trenger å finne en del ullgensere skjønner jeg, men alle steder jeg ser er de laget av kunstige materialer og det gidder jeg ikke. Vet at Benetton har mye, men de er jo noen ganger litt kjedelige da. Jeg vil gjerne ha noen fine med mønster som jeg kan bruke på jobb og se litt ok ut. Jeg skjønner at ullegensere som er laget av ull koster mer og det er helt greit, men jeg står helt fast i forhold til hvor jeg skal kjøpe det. Noen tips? Jeg ville prøvt med ullundertøy! Du får trøyer både med og uten hals. De uten, er fine om du ikke vil at ullundertøyet skal synes under genseren. De har noen på spar kjøp mener jeg å huske, som er ganske utringet. Veldig få gensere i butikker er av kun ull. ofte er det bare 50% ull i dem. Kanskje du har en tante eller en bestemor som er god på å strikke? Da kan du dra på en strikkebutikk og kjøpe tråd, og et stilig mønster - så kan dem strikke en genser til deg! Alpakka-tråd er absolutt å anbefale, den er supervarm uten å bli for tykk...men den er forholdsvis dyr og da... Lykke til i jakten på varme! Hilsen ei som bruker stilongs og ulltrøye fra slutten av september, og utover til mars/april.....
Linda29 Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Skal du unngå de røytete kunstige greiene fra Hennes eller Kappahl, er det greit å bruke merinoull eller kasjmir. Det varmer veldig og man slipper de ulldottene som detter av. Jeg vet at enkelte butikker på Paleet og 2 etg. på Steen og Strøm i Oslo har det. De er også veldig fine, med mønster og sånn
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg ville prøvt med ullundertøy! Du får trøyer både med og uten hals. De uten, er fine om du ikke vil at ullundertøyet skal synes under genseren. De har noen på spar kjøp mener jeg å huske, som er ganske utringet. Hilsen ei som bruker stilongs og ulltrøye fra slutten av september, og utover til mars/april..... Støtter dette. Bruker tynn ull under, og det hjelper MYE! Pierre Robert har utringede trøyer i ull/ silke med eller uten arm - i grå, rosa, off-white eller svart. Kjøpte nettopp 2 stk på Coop Mega
superlady Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2009 Tusen takk for svar. Jeg bruker selv ullundertøy fra september til april (ofte enda lenger), men jeg er så kald nå at det ikke holder uten enda mer ull over. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er ekstremt kald om dagen og hadde jeg kunnet hadde jeg gått med ullteppe på jobben. Jeg har dessverre arvet mine husmorgener fra kvinnene i familien og er ingen kløpper til så veldig mye huslig, heller ikke strikking og jeg har ingen til å strikke for meg, så egendesignede/hjemelagde gensere blir det nok svært lite av (med mindre vi skal ta permisjonsår fra jobben). Jeg satser på kjøpte gensere i år! Takk for tips om Steen & Strøm/Paleet. Skal absolutt sjekke det ut!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Hva med Fretex? Der finner jeg mye fint!
Wonders Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 du må se inni tøyet, på lappen. For det er ikke mye laget av ull der ute. Byporten har masse. Cubus har pent ullundertøy. MED ull! Det er visst ingen selvfølge.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg skjønner at ullegensere som er laget av ull koster mer og det er helt greit, men jeg står helt fast i forhold til hvor jeg skal kjøpe det. Noen tips? I Sand sin høst-kolleksjon er den en sort, høyhalset ullgenser. Den er fin (har en selv). Den er selvsagt ikke gratis, så du må regne en 1000-lapp er stykk. Sand har avdeling både på Steen & Strøm og på Byporten, så der kan du iallefall sjekke ut om de eventuelt har den i andre farver enn sort om du skulle ønske det Ellers hadde Wolford noen i fjor, men jeg er usikker på om disse finnes i år også......
Gjest XxXx09 Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 United colors of benetton har masse ull!
Gjest Miia Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 United colors of benetton har masse ull! Det hjelper bare så lite når nesten alt er for kort. Jeg har lang overkropp, og genserne deres rekker sjelden lenger enn til buksekanten. Jeg liker litt lengde på genseren, gjerne litt nedover hoftene. Varmer så mye bedre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå