Gå til innhold

Hvordan prate med ei jente?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Hei.. Jeg er en 18 år gammel gutt.

Jeg liker ei jente som henger med dama til søskenbarnet mitt. (Vi bor i leilighet sammen). Så dama tar venninna med seg av og til hit..

Jeg liker henne litt.. Men med en gang vi er alene i stua, så aner jeg ikke hva jeg skal si til henne.. For kjæresten og søskenbarnet mitt er der hele tiden og fører samtalene, og da kommer jeg med små innspill.. er litt sjenert av meg..

I går for eksempel da vi så på film, så gikk dama og søskenbarnet mitt på butikken for å handle mat før butikken stengte, så jeg og venninna ble igjen i leiligheten.

Når de gikk ut døra, ble det helt stilt i rommet. Jeg ANTE ikke hva jeg skulle prate om. Hun gjorde et tappert forsøk på å føre en samtale med meg, men når hun bare spør "Sååååee... hvilken linje gikk du igjen?" Mens hun ser på meg med et kjedelig og oppgitt blikk. Følte liksom at jeg bare ville dø.. Var akkurat som hun så på meg som om jeg var et sosialt avvik. :P

Jeg svarte henne "Bygg og annlegg".. Hva mer skulle jeg sagt liksom?.. :P Så kom stillheten igjen.. vi skrudde på TVen, men var fortsatt den pinlige stillheten der.

Til spørsmålet;

Hva liker dere jenter å snakke om med en gutt?

Tingen er at politikk og kjendiser f.eks. kan jeg ikke en DRITT om.. Interesserer meg for PC og litt biler.. :P

Vil heller ikke at jeg skal ende opp med å diskutere feminime emner som sladder og baksnakking..

Hjelp meg! Hun er dritmorsom, fin og grei og jeg vil ikke drite på draget enda en gang! :P

Evt. om noen kunne laget en "Liksom-samtale" og vist meg hvordan det skal gjøres, så hadde jo det vært den ALLER beste hjelpen. =P

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Mange jenter elsker å snakke om deg selv :fnise:

Neste gang kan du jo spørre henne om interesser og familien hennes,skole/jobb ,fremtidsdrømmer/planer osv, og komme med oppfølgingsspørsmål unerveis når hu forteller ;)

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke liksomsamtaler er nøkkelen her, samtaler må være litt spontane.

Hvis du liker jenta så godt så lurer du vel på noe om henne? Dere kjenner hverandre tydeligvis ikke så godt. Spør om det du lurer på og gi respons på svarene hennes og prøve å fortell litt om deg selv innimellom. Ikke ta helt av med spørsmål, men litt burde gå fint.

Hun er dessuten også ansvarlig for å holde samtalen i gang.

Skrevet

Du: "Bygg og anlegg. Hva med deg?"

Henne: "Blablabla"

Du: "Oj, kult da, er det gøy?"

Du: "Hva har du tenkt når du er ferdig da?"

Osv

Skrevet

Jeg liker prinsippet "bare være deg selv", men skjønner at det kan være vanskelig når du vil ha kontakt og ikke vet hvordan. Forslaget til gjesten over var bra, synes jeg.

Spør henne om henne selv, jenter har en tendens til å svare utfyllende :) Still oppfølgende spørsmål til og vis interesse for det hun sier.

Gjest jævelONGE
Skrevet

Jeg liker bygg og jeg liker anlegg. Lekte du med lego da du var liten? Hvorfor tror du det er så få jenter som liker bygg og anlegg, jeg lurer på om det er fordi det er så slitsomt. Lillesøstra mi var jaffal glad i å bygge. Ja, jeg kunne sikkert solgt klær også, jeg. Jeg hadde lyst til å fly bombefly en periode. Har du et drømmeyrke, lr? Er du sånn karrieredame, eller liker du å gjøre ting på fritida også? Planlegger du å ha noe fritid når du blir gammal da? Hva slags ting tror du du kommer til å like når du er 35, annet enn å henge på KG og trille barnevogn?

Dessuten tror jeg det er smart å lese kule blader (GEO, National Geographic), samt gjøre ting du liker, som du da kan fortelle om. Du må gjøre interessante ting for å være interessant. Hvis ikke du er veldig, veldig flink med damer, ville jeg ikke spurt direkte om sex. Men du kan jo si det, du er veldig glad i sex, og lurer på om hun også er glad i sex. Hva slags sex er du glad i da? Jeg liker sjokoladesex. Dvs jeg heller lunken sjokolade over brystene og sleiker det vekk. Syns du det høres godt ut?

Gjest Gjest_Pearly_*
Skrevet

Du trenger ikke bare å snakke om jenteting eller kjendiser med oss jenter da!

Jeg var også sjenert før, men har klart å bli litt flinkere med årene. Du sier at du ikke liker politikk, men det skader ikke å følge litt med på hva som skjer ute i store verden.

Du sier at du har møtt henne et par ganger. Da vet du kanskje litt om henne også? Hvis hun har en interessant jobb, hobby, studie e.l. så kan du vel prøve å være interessert i det, og be henne fortelle mer? Ikke vær redd for å si "Åh, det har jeg ikke hørt så mye om. Hva innebærer det egentlig?" (Kan brukes om mye...og mange andre varianter)

Eller om hun jobber i klesbutikk f.eks. eller bare opptatt av klær ; "Jeg er ikke å oppdatert på klesfronten for tiden. Er det noe kult jeg burde skaffe meg for vinteren?" Når du føler at du er klar for å vise henne at du liker henne, så kan du jo spørre om hun kan hjelpe til med å finne en genser til deg en gang. Da er jo daten i boks, hehe.

Selv om jeg er middels interessert i pc'er, så hadde jeg ikke satt pris på om gutten snakket så mye om det. Safe emner er jo kinofilmer feks (Jeg må få kommet med på kino for å se filmen, vet du om den er bra?/Jeg så en knallbra film forrige uke.Har du sett den? Ikke? Den må du se hvis du er interessert i...blablabla...Du liker ikke det noe særlig? Hva liker du da?"

Tror egentlig poenget er å få henne til å snakke om hva hun liker / ikke liker, også bruke informasjonen til å komme på andre samtaleemner. Her i Trondheim feks er det jo veldig lett å ha noe å snakke om for tiden med studentfestivalen UKA =) Men uansett, det er viktig at du også får snakket om noe som interesserer deg også. En god samtale trenger to bidragsytere.

Hvis du merker at hun tydeligvis ikke har lyst å snakke med deg, hadde jeg ikke giddet å kaste bort tiden på å prøve å sjarmere henne. I mine øyne går det ikke an å overbevise en jente om at hun skal like deg hvis hun ikke gjør det. Ta da heller tiden til hjelp, vær naturlig og ikke uhøflig eller innpåsliten. Hvis hun forandrer mening, så har det kommet mer naturlig, og utgjør noe som kan være et godt grunnlag for forholdet senere =)

Jeg liker visst godt å snakke om sånt, men det kan jo hende at rådene mine ikke fungerer hvis hun jenta er veldig annerledes enn meg. Lykke til iallefall!

Skrevet

Stil det samme spørsmålet på forumet her:

charismaarts.com

Der får du svært god hjelp

• 1 år senere...
Gjest riita
Skrevet

Snakk om klær og sminke! Det elsker de:)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hei er 15 år gammel gutt prøver å snakke med en jente å prøve å få henne interesert. Hva burde jeg gjøre

Skrevet

Tråden er ryddet for spam

Kosemose, mod

• 1 år senere...
Skrevet

Vet dette er gammel tråd, men til de av dere som fortsatt lurer på dette kan du lese mer om hvordan her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...