Gå til innhold

Ny type sniking i butikk køene.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opplevde en ny type sniking i går.... den var ny for meg og for alle bak meg også, og dem fikk passet sitt påskrevet av meg.

Foran meg i køen sto en 13-15 år gammel gutt, men han hadde ingen varer, bak han og meg var det minst 8 stykker i kø og plutselig kommer mor og far å presser seg frem med handlekurven full.

Da hadde dem plassert junior i butikk køen mens dem handlet, for å slippe å stå i kø sjøl.

Dette paret var i begynnelsen av 30 årene og kjærringa tente på alle pluggene når jeg bemerket snikinga......

Jeg tror jeg må flytte ut på bygda igjen, jeg fatter ikke poenget med all denne likegyldigheten og egoismen oslo-folk har fått.

Gubben hennes ble svært liten da jeg åpna kjeften mens kjæresten hans kompenserte der han svikta og sto og skjelte meg og de andre i køen ut etter noter.

Sånne kvinnfolk begynner jeg å bli lei, og det spørs om jeg ikke en vakker dag kliner ett sånt kvinnfolk rett ned en dag.

Junior som hadde holdt av plassen rødma så han nesten brant høl i gulvet pga utbruddet til mor...... stakkars gutt tenkte jeg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg ser ikke helt problemet med en slik type køståing (som jeg ikke vil betegne som sniking). Den eneste forskjellen er jo om personen foran deg i køa har få varer eller mange, men akkurat det kan jo ikke du gjøre noe med uansett? Ditt eneste alternativ blir jo å snike lenger foran i køa...

Nei, her er det førstemann til mølla altså, og denne familien kom tydeligvis før deg til butikken (eller i alle fall kassa :gjeiper: ). Neste gang: Ta en sjokolade og slapp av mens du venter! :fnise:

Gjest Kul kø-tur
Skrevet

Det er nok ikke helt greit å bruke en dummy kø-ståer på den måten om du skal handle noe særlig mer enn kø-ståeren klarer å bære.

Hadde 'følget' levert 5 varer til gutten hadde nok ingen reagert, men straks du kommer med en varebil av ei handlevogn og presser deg inn så har gått langt over streken.

Tror nok mange gjør som jeg - vurderer køene ut fra ikke bare lengden, men også hva folk har i kørjene sine. På et stort kjøpesenter med flere 10 meters køer så er det ikke greit å vente 10-15 minutter ekstra fordi du mens du venter oppdater at 3 av de foran deg i køen bare stod å venta på slepefølget med hver sin 200 kg vogn. Da hadde du valgt en av de andre køene.

Nå tipper jeg dette i praksis ikke er noe problem. Årsaken er at den som prøver seg på dette også kan gå fem på når jukse-kø-ståeren når frem til kassa før følget rekker å komme frem. :)

Skrevet

Jeg er helt enig med TS! Dette er køsniking.

Gjest No wonder woman
Skrevet

Kanskje de hadde dårlig tid? Dette opplever du sikkert ikke mye av. Vær litt raus og se mellom fingrene på dette.

Skrevet

Denne typen sniking er ikke ny, dessverre. Den mest utbredte varianten er at en person står med handlkurv, mens en eller flere andre flyr rundt og fyller på vogna. Man velger jo kø ut fra hvor det står færrest folk og med færrest varer. Så plutselig viser det seg at han du trodde hadde fem varer, skal ha en overfylt vogn. Dette er ikke greit. Man stiller seg i kø når man har hentet de varene man skal ha, ikke før.

Skrevet

Jeg opplevde forresten en "morsom" variant her om dagen. Jeg sto i kø med kun en pantelapp. Foran meg sto en dame med overfylt vogn. Jeg var fristet til å spørre om å få gå foran, men lot det være. Damen var tross alt før meg til kassa. Så plutselig gikk damen for å hente flere varer. Og så kom en dame BAK meg med handlekurv og trodde at den store handlevogna var min. Og hun nøyde seg ikke med å spørre, hun sa rett og slett: Jeg går foran deg jeg. Der sto jeg som et levende spørsmålstegn. Ble faktisk så paff at jeg ikke rakk å protestere. Men jeg skjønner nå at det gjelder å være frekk og ha spisse albuer hvis man skal komme noen vei i køen.

Gjest Gjest_Winnie_*
Skrevet
Opplevde en ny type sniking i går.... den var ny for meg og for alle bak meg også, og dem fikk passet sitt påskrevet av meg.

Foran meg i køen sto en 13-15 år gammel gutt, men han hadde ingen varer, bak han og meg var det minst 8 stykker i kø og plutselig kommer mor og far å presser seg frem med handlekurven full.

Da hadde dem plassert junior i butikk køen mens dem handlet, for å slippe å stå i kø sjøl.

Dette paret var i begynnelsen av 30 årene og kjærringa tente på alle pluggene når jeg bemerket snikinga......

Jeg tror jeg må flytte ut på bygda igjen, jeg fatter ikke poenget med all denne likegyldigheten og egoismen oslo-folk har fått.

Gubben hennes ble svært liten da jeg åpna kjeften mens kjæresten hans kompenserte der han svikta og sto og skjelte meg og de andre i køen ut etter noter.

Sånne kvinnfolk begynner jeg å bli lei, og det spørs om jeg ikke en vakker dag kliner ett sånt kvinnfolk rett ned en dag.

Junior som hadde holdt av plassen rødma så han nesten brant høl i gulvet pga utbruddet til mor...... stakkars gutt tenkte jeg da.

Helt enig med deg.

Blir helt flau på vegne av folk som har så lite sosial kompetanse og folkeskikk,særlig når de oppdrar unger i tillegg (og det gjør de jo nesten alltid....)

Skrevet

Vet ikke om jeg skal kalle dette sniking eller bra utnytting av ressurser.. :fnise:

Man bør bruke skjønn, og en diger handlevogn er nok litt i overkant, men for en litt mindre mengde varer synes jeg faktisk det er helt greit. (Nei, jeg praktiserer ikke dette selv, siden jeg somregel går alene og handler).

For min del hadde køståing blitt litt mindre tragisk om de i kassen hadde jobbet raskere..

"bip..........bip....................bip...............bip"

er det mulig?! :dåne:

Skrevet

Helt ny er den ikke den der nei. Det er mange år siden jeg observerte barn som holdt av parkeringsplass til foreldrene rakk å hente bilen. Men frekt og utidig er det, det er jeg enig i.

Skrevet
For min del hadde køståing blitt litt mindre tragisk om de i kassen hadde jobbet raskere..

Enig her. Når man har det litt travelt, så er det veldig kjipt å komme i en kasse der det går så ufattelig tregt..

Skrevet
Jeg opplevde forresten en "morsom" variant her om dagen. Jeg sto i kø med kun en pantelapp. Foran meg sto en dame med overfylt vogn. Jeg var fristet til å spørre om å få gå foran, men lot det være. Damen var tross alt før meg til kassa. Så plutselig gikk damen for å hente flere varer. Og så kom en dame BAK meg med handlekurv og trodde at den store handlevogna var min. Og hun nøyde seg ikke med å spørre, hun sa rett og slett: Jeg går foran deg jeg. Der sto jeg som et levende spørsmålstegn. Ble faktisk så paff at jeg ikke rakk å protestere. Men jeg skjønner nå at det gjelder å være frekk og ha spisse albuer hvis man skal komme noen vei i køen.

:ler: Haha, tror jeg sto i kø med mannen hennes her om dagen. Jeg hadde en halvfull handlekurv (ikke enormt mye varer med andre ord), og denne fyren stod bak meg i køen hele tiden mens hun foran meg ble ekspedert. I det det er min tur spretter han frem til kassa, hiver den ene tingen sin på båndet og sier "kan ikke du slå inn den her først?" til kassadama. Ikke et ord til meg før dette skjedde, pg da kassadama så usikker ut ser han på meg og sier "det er da greit for deg, er det ikke?".

Jeg ble også så paff at jeg ikke rakk å protestere (blir altid så overrasket og satt ut i slike situasjoner, utrolig irriterende). Nå i ettertid angrer jeg som en hund på at jeg ikke sa noe i retnign av "Hadde du hatt nok folkeskikk til å spørre meg først så hadde det vært greit, men siden du ikke har det så - NEI." :sukk:

Barn som holder av plass i køen har jeg ikke vært borti. Det kommer litt an på situasjonen og tror jeg - kunne det være at foreldrene hadde glemt noe og fant det ut først etter at de stilte seg i køen?

Skrevet

Superfrekt! Blir alltis sjokkert når jeg hører om ting som dette.

Skrevet

Har vi det virkelig såååå travelt?

Jeg hadde jammen meg stusset over situasjonen som TS forteller om, men jeg tror ikke jeg hadde blitt sinna for det. Hadde muligens bare måtte motivere meg for å stå litt lenger i køa.

I en travel hverdag er det kanskje godt å ha en liten "stå-pause" i butikkekøa:P heheheh

Skrevet

At personen i kassa scanner varene treigt kan jo være kjedelig, men det gjør meg ingenting. Ofte er det da en ny person som sitter der, og da går det treigt til å begynne med. Alle har vært nye en gang, så der vil jeg oppfordre til tålmodighet.

Det TS forteller om mener jeg er temmelig nært opp til køsniking. I hvertfall er det sylfrekt å komme med en stappfull handlevogn på den måten.

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke ønsker å være en av de som bidrar til at enkelte mennesketyper fortsetter å ture fram som de vil. Hvis de ikke møter motstand så fortsetter de bare, og det strekker seg nok langt ut over akkurat kassakø på butikken.

Det som er litt morsomt er alle som blir genuint sjokkert når de spør om de kan komme foran meg i køen fordi de har så få varer og jeg sier nei. Jeg har bare tre varer, hvorfor skal du med dine fjorten komme foran meg? Hva er logikken? Jeg skal rekke bussen, jeg også.

Og hvis du bruker ungen din som plassholder mens du hiver resten av butikken i vogna, og det faktisk er store mengder kø, så fortjener du ei skrape. Sånn er det bare. Jeg hadde nok latt være hvis det ikke var noen bak meg i køa, og kort kø i de andre kassene. Men da er jo strengt tatt behovet for denne typen oppførsel ikke til stede i det hele tatt.

Skrevet

Jeg antar at du gjør ditt ytterste for å hjelpe ved å legge alle varene riktig på båndet? Ikke?

Skrevet

En annen ting som også er litt frekt, er når det for eksempel står 10 stykker i kø foran en kasse. Så åpnes en ny kasse. Og da iler de til, de som står som nummer bakerst, som nummer 9 og 10 i køen, og blir først ekspedert der. Så står vi der, vi som er nummer 3-4-5, og føler oss lure. Det burde være folkeskikk å la dem som har stått lengst i kø få gå til den nyåpnede kassen. Er det bare jeg som tenker slik?

Skrevet
Jeg antar at du gjør ditt ytterste for å hjelpe ved å legge alle varene riktig på båndet? Ikke?

Hvordan legger man varene riktig på båndet, da?

Skrevet

Det irioniske er at dere som klager over dette. Ville gjort nøyaktig det samme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...