Gå til innhold

Kjoleprøving og undertøy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde dere på dere det undertøyet dere hadde tenkt å bruke på bryllupsdagen den dagen dere prøvde kjoler ? (phuu for en settning )

Har hørt at det er lurt å ha på seg nylonstrømper når jeg skal prøve kjole . Hvorfor det ? Hadde dere det ?

Lurer også på dette med undertøy. Jeg har ganske store og tunge bryster, Jeg pleier å bruke push up bh med stropper for å få de litt oppover. Har noen erfaringer med stroppeløse bh-er sitter de pent da , eller er det korsett som er tingen ?

Jeg er faktisk ganske smal rundt livet , så denne kroppen min er litt merklig laget :ler:

Er også litt grov i bena og tror sånn strømpeholder bare vil få strømpene til å sprette av. Hvordan sitter disse strømmene med silikon , ruller de seg ned etterhvert ?

Uff jeg er ikke vant med sån undertøy jeg :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skal prøve kjoler har du på deg ditt vanlige undertøy.

I salongen setter de på deg et korsett du får låne som passer til deg.

Du må prøve kjolene med korsett for det er ikke alle kjoler som sitter av seg selv. Nylong strømper er til sko, de har sko som du får låne også.

De har forøvrig strømper til utlån også. Kos deg på prøving, det er gøy!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil si at det lønner seg å kjøpe undertøyet etter at du har valgt kjole, siden kjolen kan sette spesielle krav til undertøyet (lav rygg, halterneck e.l.). Men det kan være ålreit å velge et pent undertøy for sin egen velværes skyld når man skal ut og prøve kjole. Som Tex sier for du stort sett låne torsolett i butikken.

Erfaring med store bryst har jeg ikke! :wink: Men jeg vil tro at du fint kan bruke torsolett likevel. Tror mange synder med å bruke feil størrelse på undertøyet. Det skal sitte stramt rundt kroppen, og med en slik torsolett som jeg hadde tror jeg brystene vil holdes oppe. Tror nok at en god stroppløs BH i riktig størrelse også vil sitte oppe. Få hjelp i en ordentlig undertøysbutikk. (Kan anbefale Arabella i Oslo.) Men er du nødt til å ha stroppløst da? Det fnnes utallige varianter av BH'er nå som er tilpasset ulike typer kjoler.

Når det gjelder stay up så må du velge riktig størrelse. Da sitter de oppe. Men du må ikke smøre deg med bodylotion der silikonbåndet er, for da sklir de ned. Personlig liker jeg stay up bedre enn strømpeholdere.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg har store bryster, og hadde stroppeløs kjole (med korsettliv). Hadde et torsolett fra Christiane Brudesalong i Oslo under, som satt kjempefint (måtte få sydd det inn litt i livet, men ellers helt supert). Du kan se det her: http://shop.christiane.no.

NB: Husk å prøve undertøyet under kjolen før du kjøper det (hør om du kan deponere på torsolettet eller noe sånt - jeg endte opp med en str større (80D istedetfor 75D) når jeg prøvde med kjolelivet på, fordi jeg fikk veldig flate pupper med det første jeg prøvde (som satt best uten klær på).

Men som andre sier her: velg kjole før du velger undertøy!

De har også mange flotte torsoletter/korsetter (og veldig bra service) på Det Lille Under på Paleet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...