Miko Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Når vi snakker om faste utgifter - hva medregner du da? I mitt regnskap er dette faste utgifter: - Renter/avdrag, lån - Strøm - Kommunale avgifter - Tv-lisens/kabel-tv - Forsikring - Telefon/bredbånd - Abb.avis/blader - Trening - Veiavgift På variable/delvis påvirkbare utgifter har jeg: - Mat/drikke, husholdningsartikler - Klær og sko - Helse, hygiene, frisør, kosmetikk - Bil; service, utstyr, reparasjoner, bensin, bompenger - Husholdningsartikler - Møbler/hvitevarer/brunevarer - Gaver -Ferier - Kafèer, restauranter, kino etc. - Sparing Hvilke utgifter har du som faste/variable?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Hm. Nesten det samme som deg. Men jeg ville flytta trening bort fra faste, og regnet bil under faste (fast avsatt beløp i mnd i tilfelle noe skulle skje), og også sparing under faste utgifter.
Anglofil Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 (endret) - Husleie (i husleien er strøm og internett inkludert). - Månedskort for kollektivtransport. - Sparing (sparer alltid en fast sum hver måned) Variable: - Mat - Reiser - Klær og sko - Hygiene, frisør osv - Restaurant og kino Mvh Yvonne Endret 10. oktober 2009 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Fast: - husleie - boliglån - forsikring - tv-lisens - get (kabel-tv + internett) - avis - veiavgift - strøm - trening - busskort Variable (men nokså like fra måned til måned): - mat - bensin - telefon (mobil+fast) Resten varierer fra måned til måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå