Gjest Gjest_broken_* Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg er sammen med han jeg virkelig trodde var mannen i mitt liv og skulle gifte meg med,men nå er jeg i sterk tvil.. Problemet er at han ALLTID gjør noe dumt i fylla,det kan være snakk om å bli sur uten grunn,flørtete, frekk osv osv Vi har flere ganger prøvd å fikse dette da han er en super fyr uten alkohol i blodet. Han lover bot og bedring,men ved neste bytur skjer det samme igjen og igjen. Jeg kastet han ut en kort tid tilbake da han gjorde noe som jeg syntes var sikkelig lavmål. Etter en ukestid med litt prating lovord osv valgte jeg å ta han tilbake. Jeg trodde faktisk at denne gangen hadde han virkelig skjønt hvor alvorlig det var. Men så.. nå var han ute i går og lovte og oppføre seg osv, men det som skjjer er at han kommer hjem drita,er frekk i kjeften,og etter litt ringer faktisk ei dame han. Jeg hører deler av samtalen og skjønner fort at dette ikke er noen han opprinnelig kjenner,tar telefonen og spørr hvem jeg prater med osv og den andre jenta forklarer alt. Det som har sjedd er at han har sjekket henne opp,danset ,spandert drinker osv Og GITT bort tlf nr sitt. De har ikke rotet etter hva denne jenta sier(tror faktisk på henne,hun trodde han var singel og ringte han da han plutselig forsvant). Jeg er knust nå,trodde faktisk at denne gangen kom han til å sjerpe seg. Jeg har valgt å gå fra han,men er veldig usikker om jeg gjør det rette,elsker han så utrolig mye. Og han sier om jeg gir det en siste sjangse så skal han aldri drikke så lenge jeg ikk er med og inntaket skal begrenses. Altså han er en fantastisk fyr edru,men en jævel i fylla. Hva synes dere om situasjonen? hva har dere gjort? Jeg er bare så utrolig usikker for øyeblikket,så alle råd hjelper,kanskje er det noe som får meg til å ta et valg.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Alkohol får frem den personen som ligger dypt i oss alle. Dersom han hadde vært en tvers igjennom fantastisk person, hadde han aldri blitt en annen i fylla. Det er IKKE normalt å bli en annen i fylla, og folk som blir det har dype problemer.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 noen flere som har innspill her?trenger det så sårt akkurat nå
Gjest gjest selv Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Å misunner deg ikke har vært i dine sko nå må du høre på meg for jeg har vært igjennom dette og nå 11 år senere er vi gift og har tre nydelige barn sammen men det var ett h...... før vi kom dit vi er nå jeg skal spare deg masse hjertesorg og kan fortelle deg at det som skjerpet min var at jeg lot ham gå (altså gjorde det slutt, men da var det gått så langt at han faktisk klarte å være utro mot meg..) derfor sier jeg det gjør nå elsker han deg virkelig så gir han seg ikke før han får deg tilbake. Min holdt øye med meg uten at jeg visste det, sendte blomster ganske ofte og kjærlighetsbrev osv men jeg holdt på mitt og sa jeg ville prøve å bli venn først for jeg ville ikke bli såret igjen så da inviterte han på middag og film og nyttårsaften skulle vi lissom feire hos ham alene osv han tok seg skikkelig sammen og jeg ga ikke etter for å ligge med ham neida, reiste t.o.m hjem og sov hjemme slik at han skulle skjønne at jeg mente alvor og det gjorde han.. etter 3 mnd hvor jeg gjorde som jeg ville (altså da mener jeg ikke å date andre eller noe men hvertfall ikke sitte å vente på tlf fra han så han skulle tro at jeg var desperat. var mye hos mor mi veninner osv og ringte han så måtte jeg alltid avtale noen dager i forveien for ellers skulle jeg lissom alltid være opptatt dagen han ringte hvis du skjønner ;)dette varte i 3 mnd etter det spurte han om vi ikke skulle flytte sammen igjen og lovte meg han skulle slutte å mase hvis han såret meg på den måten igjen.. da svarte jeg ja og vi har holdt sammen gjennom tykt og tynt og han har faktisk ikke såret meg igjen ingen har d perfekt HELE tiden men jeg er fornøyd og kan ikke klage stoor klem fra meg lykke til og håper svaret mitt var til hjelp
Pingting Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 hei du. Jeg er delvis enig med den personen over her som sier at fylla "får frem den personen som ligger dypt i oss alle". Det vil si: jeg tror at alkohol kan flytte noen grenser og at mange gir utslipp for ting de vanligvis ikke gjør i edru tilstand. Jeg tror ikke nødvendigvis at kjæresten din mener å gjøre det han gjør, eller at det faktisk er en del av personligheten hans. Poenget er nå uansett at han gjør det han gjør. Jeg har vært sammen med en som også skiftet personlighet i fylla. Ubehagelig, trist og så utrolig slitsomt å aldri vite hvor jeg hadde ham. jeg holdt ikke ut, og det var en (av mange) grunn til at at det ble slutt. Det virker som om du er klar over at du ikke orker dette i det lange løp. Jeg ville gitt ham et ultimatum - rett og slett. Han har hatt flere sjanser til å rette opp dette. Han er selvfølgelig en voksen mann og må få leve sitt eget liv som han vil, men da må han også skjønne at denne typen oppførsel betyr at du ikke orker å være sammen med ham. Og jeg beklager, men utsagn som "elsker han deg virkelig så gir han seg ikke før han får deg tilbake" er nytteløse i denne sammenheng (men jeg mener ikke å være frekk altså!). Jeg skjønner at du ønsker å gi TS håp, men det er faktisk fullt mulig å elske noen og ikke klare å skifte personlighet for det. Noen mennesker klarer bare ikke å leve godt sammen, uansett hvor mye de prøver. Når det er sagt er det utrolig fint å høre at det finnes solskinnshistorier der ute, og jeg håper TS får oppleve det samme du har. Og du har helt rett: ingen har det perfekt hele tiden. Man må bare finne ut hvor sin egen grense går. Lykke til TS, jeg håper du finner ut av dette
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Hadde han virklelig elsket deg og vært fornøyd i forholdet, hadde han ikke sjekket opp andre damer på byen, selv i fylla.. Eller, så er dere unge og typen din er ikke moden for et seriøst forhold. Finn deg en mann som respekterer deg både i edru og ikke-edru tilstand.
Gjest gjest selv Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 hei du. Jeg er delvis enig med den personen over her som sier at fylla "får frem den personen som ligger dypt i oss alle". Det vil si: jeg tror at alkohol kan flytte noen grenser og at mange gir utslipp for ting de vanligvis ikke gjør i edru tilstand. Jeg tror ikke nødvendigvis at kjæresten din mener å gjøre det han gjør, eller at det faktisk er en del av personligheten hans. Poenget er nå uansett at han gjør det han gjør. Jeg har vært sammen med en som også skiftet personlighet i fylla. Ubehagelig, trist og så utrolig slitsomt å aldri vite hvor jeg hadde ham. jeg holdt ikke ut, og det var en (av mange) grunn til at at det ble slutt. Det virker som om du er klar over at du ikke orker dette i det lange løp. Jeg ville gitt ham et ultimatum - rett og slett. Han har hatt flere sjanser til å rette opp dette. Han er selvfølgelig en voksen mann og må få leve sitt eget liv som han vil, men da må han også skjønne at denne typen oppførsel betyr at du ikke orker å være sammen med ham. Og jeg beklager, men utsagn som "elsker han deg virkelig så gir han seg ikke før han får deg tilbake" er nytteløse i denne sammenheng (men jeg mener ikke å være frekk altså!). Jeg skjønner at du ønsker å gi TS håp, men det er faktisk fullt mulig å elske noen og ikke klare å skifte personlighet for det. Noen mennesker klarer bare ikke å leve godt sammen, uansett hvor mye de prøver. Når det er sagt er det utrolig fint å høre at det finnes solskinnshistorier der ute, og jeg håper TS får oppleve det samme du har. Og du har helt rett: ingen har det perfekt hele tiden. Man må bare finne ut hvor sin egen grense går. Lykke til TS, jeg håper du finner ut av dette Ja du har vel rett, men det er veldig likt med hennes historie og det begynte med flørting og til slutt utroskap og selvsagt kan han elske henne fordet men hvis hun da velger å gi slipp på ham så får han litt tid til å tenke gjennom om han ønsker å drikke og skifte personlighet i fylla eller om han ønsker å få henne tilbake og heller fungere med henne min sluttet å drikke sprit, vi kan fortsatt gå ut med venner å drikke men alt med måte og nå går det i pills Og dette er ikke noe jeg har tvunget han til å gjøre eller overtalt han på no vis men det var det valget han tok jeg bare pakket og reiste.. så jeg skulle nok ikke begynt med at "hvis han virkelig elsker deg.." men dere skjønte poenget
Gjest Gjest_Rosa på ball_* Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Hva synes dere om situasjonen? hva har dere gjort? Jeg er bare så utrolig usikker for øyeblikket,så alle råd hjelper,kanskje er det noe som får meg til å ta et valg. Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg vet hva jeg ville gjort... Tåler han ikke alkohol, får han la være å drikke! Jeg ville krevd at han kuttet ut alkohol helt for en kortere eller lengre periode. Hadde han ikke villet gjøre dette for meg, for oss og vårt forhold, så hadde han ikke vært mannen for meg.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Han sjekker andre jenter mens han er i forhold. Hva hadde skjedd dersom du ikke hadde overhørt samtalen og fått vite det? Hadde han møtt henne neste gang han var på fylla? Håper du respekterer deg selv nok til å ikke godta en slik behandling. Alle jenter fortjenter bedre enne dette.
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 takk for svar,tar gjrne i mot flere:) Han sier han skal kun drikke i nærhetenav meg,men hvor bra er egentlig dette for et forhold? Og han har alltid,og da mener jeg alltid de årene vi har vært sammen gidd faen osv i fylla, spes vis han har dratt ut alene. kan man egentlig forandre seg da? erfaringer noen?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 JEg hadde en eks som lignet. Han er en eks for en grunn. Du skjønner, det finnest damer som ikke har problemer med slike fylletullinger, fordi de drikker og blir like dumme selv. Det blir et problem når dere har forskjellige synspunkt om røling og drikking..Det hadde ikke vært et problem om du var typen som ble likedan i fylla. Det vil være et stadig problem om han ikke klarer å forandre seg. Folk er ulike, og det er helt greit. Det finnest menn der ute som vil vise deg respekt..
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Dump han. Det lever en djevel i han som bare kommer ut når han ikke har kontroll, men gjemmer seg når han plutselig får kontroll igjen. Har vært borti slike typer før. Believe me, de er ikke bra for deg. Har vært sammen med 2 gutter som var djevler i fylla. Den ene endte med å slå meg i ansiktet når jeg dumpa han.
Gjest Gjest_Maggie_* Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 kjenner meg igjen.. er ikke noe særlig å vere i et forhold der man ikke kan stole på typen sin!! tillit er virkelig grunnsteinen.. jeg slo opp bl.a på grunn av at han ga faen i fylla!! han kunne til og med si at vi skulle gjøre det slutt, men dagen etterpå var han like glad i meg igjen.. det tærer veldig på forholdet!! så nå vil jeg finne en som respekterer meg og elsker meg tvers igjennom!!! både som edru og dritings Lykke til med valget ditt! For det er til syvende og sist opp til deg..
Jade Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 Hvis jeg var deg, så hadde jeg bedt han om å velge mellom meg og alkohol. Ikke noe midt i mellom. Drikke når han er i nærheten av meg? Nei takk, spar meg!! For meg ser det ut som om han har et alkoholproblem. Mulig man ikke kan kalle det alkoholisme, men det er uansett et problem at han er drittsekk i fylla, og at voksne mannen ikke selv skjønner at han da ikke må drikke (for slik behandler man rett og slett ikke folk, og spesielt ikke de man liksom skal være glad i og respektere).
Gjest megvel Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Ta "hevn", gjør det samme og se hvordan han reagerer. Kanskje har får opp øynene da?
Gjest Matrosen Skrevet 17. oktober 2009 #16 Skrevet 17. oktober 2009 Hei du! Jeg er sammen med en som ikke klarte å oppføre seg i fylla, jeg ga han et ultimatum, sjerp deg/oppsøk hjelp eller flytt ut. Han valgte det første. Nå han vi vært sammen i over 4år og han har sjerpet seg. Han drikker seg aldri full lengre. Jeg jobber halve året borte, å jeg klarer faktisk å stole på at han ikke gjør noe dumt/drikker seg full når jeg ikke er der. Veien hit var veldig lang, og hadde det hvert en annen fyr tror jeg ikke jeg hadde orket det. Men jeg elsker han å kan ikke se for meg et liv med noen andre. Mitt råd til deg er å stille et ultimatium deg eller alkoholen. Hvis han ikke velger deg, har du spart deg selv for mye slit, men hvis han velger deg må du være klar for å kjempe.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #17 Skrevet 17. oktober 2009 Æsj, jeg ville ikke vært sammen med en sånn mann uansett om han ble avholdsmann. Han har jo visst hva han egentlig ønsker i fylla; en affære. Kvalmt.
Gjest ts Skrevet 24. oktober 2009 #18 Skrevet 24. oktober 2009 Han har valgt å holde seg unna alkohol fra nå av , men jeg føler det er jeg som "tvinger " han til dette,at han innerst inne ikke vil dette selv. Tro dere det er en tidsinnstilt bombe ? Han sier han virkelig vil dette selv men...
Vera Vamp Skrevet 24. oktober 2009 #19 Skrevet 24. oktober 2009 Han har valgt å holde seg unna alkohol fra nå av , men jeg føler det er jeg som "tvinger " han til dette,at han innerst inne ikke vil dette selv. Tro dere det er en tidsinnstilt bombe ? Han sier han virkelig vil dette selv men... Jeg for min del hadde gått. Jeg tror at når han er i stand til å sjekke opp noen andre i fylla så er han i stand til å sjekke opp noen andre i edru tilstand også, og den risken hadde jeg rett og slett ikke tatt. Men hvis du nå bestemmer deg for å fortsette forholdet med han så ville jeg satt et ultimatum at han skal holde seg unna alkohol, uten slingringsmonn. Elsker han deg og ønsker å få dette forholdet til å funke så bør det være et lite offer for han.
Gjest strykebrett Skrevet 24. oktober 2009 #20 Skrevet 24. oktober 2009 Vel, du må nesten tro han på det han sier da.. men jeg ville ikke bli overrasket om det ikke holder så veldig lenge før han drikker igjen. Han har jo såret deg gang på gang, men likevel fortsatt og gå ut og drikke alkohol. Jeg er en av de som kan bli en skikkelig idiot på fylla. Kan stelle til bråk og lage mye kvalm og faenskap. Derfor har jeg sluttet å drikke (noe jeg kom fram til på egen hånd, ingen kjærester med i bildet). Tar aldri mer enn to-tre glass. Jeg tror at når en person vet at han eller hun gjør idiotiske ting og sårer mennesker når man er full, men likevel fortsetter å drikke er man alt for glad i alkohol dessverre. Jeg syns du må gi mannen en sjangse, men jeg har kjent veldig mange folk av den typen du beskriver og de fleste greier seg ikke uten alkohol veldig lenge. Men hvem vet, kanskje mannen din er en av unntakene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå