Gå til innhold

Du & kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

Jeg har vært hos kjæresten min i 3 uker idag, og vi har funnet på masse sammen.

Vi har malt, vi har vært ute og handlet, sett film og slikt som man pleier å gjøre sammen som par.

I kveld spurte jeg kjæresten min om han skulle se på tv eller noe, så sa han at nei han kunne vel ikke det, han måtte "jobbe" for det hadde blitt så lite av det i det siste.

Hallo, jeg var med han i kjelleren igår og hjalp han med å flytte noen hyller til der de skulle være, jeg var med å vaske disse hyllene og mye av verktøyet som skulle tilbake i hyllene.

Han har støpt gulv i kjelleren, han har sittet foran PC-en i flere timer og gjort kontorarbeid, skannet papirer, sortert datafiler, betalt regninger osv.

Jeg har laget masse mat den tiden jeg har vært her, vasket opp, vasket klær og gjort det jeg kan for at det skal være koselig for oss begge.

Men jeg føler jeg får ikke så mye tilbake, jeg får liksom ikke tiden hans, for han føler han må gjøre noe.

Prøver å gir han ett par kyss, men det er det også tar han hodet unna, og da virker det som at det er nok.

Vi har jo knapt sex også, noen dager siden sist.

Igår når jeg prøvde meg, sa han at han var trøtt, men var ikke så ille for vi hadde sex, og da virket han ikke SÅ trøtt.

Men ja jeg fikk beskjed om at vi kunne ha sex idag, men hallo må nesten bestille time for at vi skal ha sex?

Enten så "jobber" han eller så er han bare ikke tilstede, så sex er vel ikke det man har lyst til da.

Eller så legger han seg sinnsykt sent, mange timer etter at jeg har funnet senga.

Så når jeg står opp, sover han noen timer til.

Dette er enten eller dette føler jeg. :trist:

Så ja, hvordan tilbringer du og kjæresten tiden sammen? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet
Koser oss :)

Da regner jeg med at dere gjør som dere føler for, lager god mat, ser en film sammen osv?

Ikke sånn at at den andre sier at jeg kan ikke nå for at jeg må gjøre litt?

Jeg sa litt sånn istad da jeg gikk på do at det er jo ikke sånn at man må jobbe hele dagen eller fra man står opp til man går å legger seg.

Det blir litt kjedelig sånn når den andre parten må gjøre noe hele tiden.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Er du sikker på at han ikke begynner å bli litt lei av at du er rundt ham hele tiden?

Gjest milkyway
Skrevet (endret)

Det var det første som falt meg inn å si, men sånn i detaljer, (begge er arbeidssøkende) så: Går hverandre på nervene, ser film, koser, krangler, puler, spiller fantasi med et annet vennepar i ny og ne (miming er GØY! :ler: ), han kan spille gitar mens jeg sitter og maler, spiser fleinsopp og løper ute og snakker med trærne, krangler om hva jeg skal skrive på kg i dette øyeblikk, spiller playstation, drar og besøker venner, tar en sang på akustisk søndag på et utested likeved, ler og kjefter og hmmm det er vel det meste? Spiser og sover :D

endret, må lære meg å lese litt senere!

"Går hverandre på nervene" går vel den under, at når en blir oppmerksomhetssyk fordi den andre driver på med sitt, kan jeg finnepå å gnåle navnet hans ørten ganger på rad, eller han begynne å lage idiotiske countrysanger, men vi vet jo at det er best å la være, siden den andre bare blir irritert fordi vi har behov for megselv-tid! :ler:

Endret av milkyway
Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet
Er du sikker på at han ikke begynner å bli litt lei av at du er rundt ham hele tiden?

Det er jeg veldig sikker på at han ikke er.

Men jeg er jo ikke rundt han hele tiden heller, med mindre vi har noen prosjekter..

Altså jeg kan sitte mutters alene i stua mens han sitter i andre etasje med PC-en sin.

SÅ snill er jeg.

Og vi kan gjøre våre ting, jeg kan sitte å gjøre mine ting alene uten selskap fra han.

Men når vi sitter sammen, så er det jo koselig om han vil sitte litt med meg da.

Skrevet

Vi koser oss. Diskuterte nettopp hva som er forskjellen på opera og operetter. Så et program på NRK2 som handlet om vakker arkitektur i bl.a St Petersburg og India og diskuterte litt rundt temaet. Ellers har vi spist god mat og snakket om smått og stort. Det er herlig å ha en mann som jeg er så totalt på bølgelengde med. Jeg trenger ikke late som jeg er noen jeg ikke er..

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vi gjør alt mulig, egentlig. Husarbeid, lager mat sammen, drar og handler, går på kafe/restaurant, spiller spill, tar en tur på kino, besøker venner, gjør ting sammen med ungene, drar på hyttetur, skravler og tar et glass vin, koser masse og bare er sammen.

Skrevet
Det er jeg veldig sikker på at han ikke er.

Men jeg er jo ikke rundt han hele tiden heller, med mindre vi har noen prosjekter..

Altså jeg kan sitte mutters alene i stua mens han sitter i andre etasje med PC-en sin.

SÅ snill er jeg.

Og vi kan gjøre våre ting, jeg kan sitte å gjøre mine ting alene uten selskap fra han.

Men når vi sitter sammen, så er det jo koselig om han vil sitte litt med meg da.

Føler du at du har vært "snill" når du har "latt han sitte på pc-en sin i andre etasje" mens du har sittet nede og sett TV? Syntes bare det hørtes litt merkelig ut...

Hva vi gjør sammen? Vi ser film, vi snakker, vi har sex, vi gir hverandre komplimenter, jeg lager mat, han vasker opp, han sitter på PCen, jeg strikker, vi bestiller billetter til arrangamenter, snakker om jobb og skole, han vasker bil, jeg sitter på KG. Det er vel kanskje det vi gjør i løpet av en helg, vil jeg tro. ;) Noe sammen, noe fra hverandre.

Skrevet

I hverdagen; lager/spiser mat, ser tv-serier på dvd, ordner ting i leiligheten, spiller brettspill, har sex, diskuterer, leser pensum... Når det er fri og helg "gjør vi noe", som foreksempel gå på museum, galleri, kino eller handletur. I tillegg er vi sosiale sammen med venner/familie. Men skal vel innrømme at vi er såpass nyforelska at det går masse tid på å bare ligge og se på hverandre og koseprate :yvonne:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Om du irriterer han er du ikke den han vil ha.

Skrevet

Vi har hatt ferie denne uka og da har vi...: spilt pc-spill, shoppet, fått gjort noe med alle de tingene vi skulle gjort tidlgere i høst, malt spisestuestoler, masse-masse husarbeid, hatt sex, blitt fulle, gått ut og spist, lest, strikket, og sikkert litt til.

Om du vil gjøre alt sammen, og han ikke vil, sier det seg selv at han blir lei. Hvis du ikke får gjort nok ting sammen med han blir nok du lei. Hva er galt med mellomtingen egentlig?

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet
Føler du at du har vært "snill" når du har "latt han sitte på pc-en sin i andre etasje" mens du har sittet nede og sett TV? Syntes bare det hørtes litt merkelig ut...

Hva vi gjør sammen? Vi ser film, vi snakker, vi har sex, vi gir hverandre komplimenter, jeg lager mat, han vasker opp, han sitter på PCen, jeg strikker, vi bestiller billetter til arrangamenter, snakker om jobb og skole, han vasker bil, jeg sitter på KG. Det er vel kanskje det vi gjør i løpet av en helg, vil jeg tro. ;) Noe sammen, noe fra hverandre.

Ja, jeg føler jeg har vært snill når jeg har tillatt han å gjøre det.

Jeg regner jo med at ikke alle ville ha gjort det samme..

Han hadde en PC der oppe og alle sine papirer, derfor ble det enklere for han å jobbe der, sånn sett.

Mens jeg har sittet nede og drevet med min PC og sett litt på TV.

Dette er jo noe vi har gjort før også, når vi har sittet i samme rom.

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

Hvis han bare irriterte seg over meg, så hadde vi vel ikke hatt et såpass langt forhold som vi har, og heller ikke vært forlovet.

Og det siste, vi hadde heller ikke planlagt bryllup, barn og den slags...

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet
Vi har hatt ferie denne uka og da har vi...: spilt pc-spill, shoppet, fått gjort noe med alle de tingene vi skulle gjort tidlgere i høst, malt spisestuestoler, masse-masse husarbeid, hatt sex, blitt fulle, gått ut og spist, lest, strikket, og sikkert litt til.

Om du vil gjøre alt sammen, og han ikke vil, sier det seg selv at han blir lei. Hvis du ikke får gjort nok ting sammen med han blir nok du lei. Hva er galt med mellomtingen egentlig?

Det har ikke noe med at jeg vil gjøre alt, men det virker av og til som at han må gjøre noe hele tiden, som er relatert til huset å gjære.

Selv om vi har fått gjort masse, så gjør det jo ikke noe galt om man sitter ned litt.

Jeg syns det er feil jeg da når det omtrent blir midnatt, og han da føler at han må gjøre litt.

Ofte jeg har måtte gått å lagt meg i senga og sovet alene for at han har gjort husarbeid midt på svarte natta?

Noen av kjærestene deres som gjør det?

Og ja, at kjæresten legger seg når morgenen kommer, la oss si 08-09 om morgenen.

Og jeg står opp, da ligger han i flere timer og sover fordi han har vært oppe hele natta.

Er bare det er ikke greit til å få til at vi begge er oppe til samme tid, dessverre.

Enkelte ganger er det greit å sitte sammen med den man er glad i, trenger nødvendigvis ikke prate så mye, men godt med selskap.

Også om man ikke har det så bra, at man er litt nedfor.

Skrevet

Jeg er faktisk litt sånn at jeg godt kan begynne med husarbeid om natten (om jeg ikke må opp tidlig dagen etter selvfølgelig), så typen din er nok ikke alene om det :) Er litt rastløs og håpløst glad i å være oppe om natten, så akkurat dette tror jeg kommer av personlighetstype - noen vil legge seg tidlig, andre liker det ikke, etc. Kjæresten min er ikke på langt nær så rastløs som meg, men folk er heldigvis forskjellige :)

Når vi er sammen spiser/lager vi mat, spiller spill, ser tv, prater, koser, har sex, krangler, handler, reiser, er sammen med familie og venner, trener, gjør husarbeid, drar på fest, sitter hver for oss på pcen, går ut og spiser, etc. Helt vanlige hverdagsting :)

Har bodd sammen i noen år nå, og ting går veldig av seg selv. Er aldri noen av oss som stresser med at "nå må vi finne på noe sammen", og det er igrunn veldig deilig. Noen ganger styrer vi med vårt på forskjellige rom, og noen ganger gjør vi ting sammen.

Det eneste jeg stusser over ved innlegget ditt er når du skriver at du har "tillatt" ham og sitte i et annet rom en deg når han skulle gjøre ting på pcen. At mange ønsker å være litt for seg selv i fred og ro, når man har vært sammen med andre hele dagen, tror jeg er helt naturlig :)

Om du føler kjæresten din ikke tar seg nok tid til deg, tipper jeg det beste er å ta det opp med ham på en rolig og ordentlig måte. Kanskje dere kan inngå noen kompromiss slik at dere begge blir fornøyde? :)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hvis han bare irriterte seg over meg, så hadde vi vel ikke hatt et såpass langt forhold som vi har, og heller ikke vært forlovet.

Og det siste, vi hadde heller ikke planlagt bryllup, barn og den slags...

det er mange som gjør disse tingne på enda dårligere grunnlag enn hva dere gjør...

Skrevet

Vi ser på filmer og tv sammen, vi går turer, lager middag sammen, sitter og leser sammen osv. Akkurat nå sitter han og skriver på oppgave, mens jeg sitter her. Har nettopp hatt en pause hvor jeg masserte nakken hans og nusset ham på skinnet. :yvonne:

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

Det virker ikke som om du har hatt så mange kjærester egentlig...

En mor kan bli irritert på babyen sin, men det betyr da ikke vil ha barnet sitt lenger, hallo...

Det er mere merkelig om man ikke blir irritert på hverandre i det hele tatt..

Irritasjon er ikke det samme som å miste kjærligheten til noen.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Det virker ikke som om du har hatt så mange kjærester egentlig...

For mange...

En mor kan bli irritert på babyen sin, men det betyr da ikke vil ha barnet sitt lenger, hallo...

Riktig..

Det er mere merkelig om man ikke blir irritert på hverandre i det hele tatt..

Ja...

Irritasjon er ikke det samme som å miste kjærligheten til noen.

Nemlig. Men slik TS beskriver ting i kategorien "berøringer, seg & samliv" høres det mer ut som om irritasjonen er vedvarende over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...