Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Hvordan ville dere tolket dette: En gammel venninne (som du har vokst ifra) tar plutselig kontakt (etter flere år) på facebook, og legger deg til som venn. Dere får god kontakt igjen, og hun betror seg til deg om sine mange problemer. Du gir råd som hun takker for, og det virker som om dere er i ferd med å finne tonen igjen. Etter en stund opphører kontakten like plutselig som den startet. Hun sender deg kjedemeldinger og invitasjoner til grupper,osv..men svarer ikke når du sender henne private meldinger og spør hvordan det går. Samtidig er hun veldig aktiv på facebook, og har lange samtaler med "alle andre" som kontakter henne på veggen. Var hun bare ute etter å utnytte meg, få litt oppmerksomhet for sine problemer, og noen råd? Vi har kranglet endel før (mange år siden) før vi begynte å gli fra hverandre (pga.studier,resier,osv),men jeg trodde det var glemt nå. Men kan denne oppførselen, med å behandle meg som luft, være en slags hevn? Ville dere slettet en slik "venn" fra vennelisten?
Gjest brutal_mann Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Tja... Du ser jo hvem som gir og hvem som tar.
Pimp Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 kanskje hun hadde lyst til å bli venn med deg på nytt, men fant ut etterhvert at dere virkelig har vokst fra hverandre. Jeg hadde nok ikke slettet henne pga det, nei.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Bare la det være, ikke analyser. Om du ikke ønsker å stadig se updatene hennes, så kan du lage et 'bare for bekjente' filter og et for venner.
canya Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Jeg hadde slettet henne, og jeg hadde gjort det jeg kunne for at hun skulle få vite at jeg har slettet henne, om det finnes en slik funksjon på FB (har ikke FB selv). Jeg er ingens tiggende dørmatte, enten svarer man eller så kan de ryke og reise. Har stolthet for fader. Drop it like it's hot.. Det hadde jeg gjort ihvertfall. Endret 10. oktober 2009 av canya
Lise_ Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 kanskje hun hadde lyst til å bli venn med deg på nytt, men fant ut etterhvert at dere virkelig har vokst fra hverandre. Jeg hadde nok ikke slettet henne pga det, nei. Enig med deg jeg
canya Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Det går jo an å svare på en høflig måte for det? I og med at det var venninna som tok kontakt igjen, så er det uhøflig å ikke svare mer, men bare blir borte liksom..
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Det går jo an å svare på en høflig måte for det? I og med at det var venninna som tok kontakt igjen, så er det uhøflig å ikke svare mer, men bare blir borte liksom.. Signerer denne ts: Brutal Mann har rett. Dette er kast og bruk.
Kamikatze Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 Kanskje hun ikke ønsket råd, men medfølelse eller enighet?
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har ikke noe til overs med folk som behandler folk på den måten. Enten så har man kontakt eller så har man det ikke. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare villet ignorert henne. Dvs. hverken tatt kontakt, og heller ikke slettet henne fra vennelisten. Men rett og slett vise henne at du ikke bryr deg, spesielt med at du bare lar henne få være på vennelisten. Så har hun lyst å ta kontakt med deg senere så har hun anledning til det, og da står du fritt til å velge hva du vil gjøre. Men hun kommer ikke innunder kategorien venn slik jeg ser det. Du fortjener bedre
Miss moneypenny Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg hadde slettet henne. Jeg sletter alle som ikke svarer på ting, og oppfører seg sånn. Det er jo ikke ordentlige venner.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 Sånne kaller jeg vampyrer. De trenger noen de kan dumpe søpla si på. Eller gni i trynet når de føler seg vellykka selv. Forøvrig hører man ikke noe. De er ikke noe tap, slett kjerringa og ikke slipp henne inn i livet ditt igjen!
Tiarra Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg ville ikke sletta henne heller ikke svart henne hvis hun tok kontakt igjen.
Gjest Langt mot Nord Skrevet 11. oktober 2009 #16 Skrevet 11. oktober 2009 Høres ut som en ignorant parasitt, noen blir vel aldri voksen.
Gjest megvel Skrevet 11. oktober 2009 #17 Skrevet 11. oktober 2009 Fjern henne fra oppdateringene dine, og hvis ho skulle ta kontakt igjen så lar du være å svare henne. Ikke nødvendig å slette henne som venn. Bare vær glad du ikke treffer henne irl heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå