Gå til innhold

Har en hunnkatt fra før av. Fikk en til i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboern min har en hunnkatt på 2 1/2 år.

I dag fikk vi en 13 uker gammel hannkatt.

Hunnen er en rasekatt. Hannen er blanding.

Hunnkatten reagerer med å frese (hun freser aldri), og "knurrer" (har aldri hørt henne "knurre" før.

Det virker som hun blir veldig forvirret og redd. Hun viser heller ingen interesse til denne nye lille karen, men nå har de bare vært sammen i et par timer.

Han lille og nye, er i øyeblikket på badet. Når kan jeg slippe dem løs sammen?

Har prøvd litt, og han er nysgjerrig og godtroende, mens hun løper, freser og gjemmer seg.

Til dere med flere katter. Hvordan har det gått, og hvordan håndterte dere det med en ny en, når dere hadde en fra før av?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Annette_*
Skrevet
Jeg og samboern min har en hunnkatt på 2 1/2 år.

I dag fikk vi en 13 uker gammel hannkatt.

Hunnen er en rasekatt. Hannen er blanding.

Hunnkatten reagerer med å frese (hun freser aldri), og "knurrer" (har aldri hørt henne "knurre" før.

Det virker som hun blir veldig forvirret og redd. Hun viser heller ingen interesse til denne nye lille karen, men nå har de bare vært sammen i et par timer.

Han lille og nye, er i øyeblikket på badet. Når kan jeg slippe dem løs sammen?

Har prøvd litt, og han er nysgjerrig og godtroende, mens hun løper, freser og gjemmer seg.

Til dere med flere katter. Hvordan har det gått, og hvordan håndterte dere det med en ny en, når dere hadde en fra før av?

Dette er ganske normalt.Det vil nok gå bedre etterhvert, bare gi dem litt tid. Det er viktig at hunnkatten ikke blir sjalu, så kos og gi henne mye oppmerksomhet så hun ikke føler seg tilsidesatt.

Det kan være en fordel at de har separate mat- og vannskåler, og evt.kattetoalett, slik at hunnkatten ikke føler at den nye pusen er en "inntrenger".

Tror ikke det finnes noe mal på hvordan dette skal gjøres. Bare introduser dem for hverandre gradvis, som du har gjort så går det nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...