Gjest Anonym_mann20 Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Hei. Synes dere det er greit at kjæresten drikker seg ordentlig full hver eneste gang han/ hun er på fest alene og i enkelte tilfeller skal overnatte? Kjæresten var på tur med jobben hele forrige helg og drakk seg full, som vanlig. Er snill og god til vanlig, liker å vite hvor jeg er og hva jeg gjør. Men når hun reiser bort hører man aldri ett pip. Hørte ingen ting fra henne på 1,5 døgn forrige helg (skulle sjekke om hun tok kontakt, da det vanligvis er jeg som gjør det).
Gjest Stjernedryss Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Hei. Synes dere det er greit at kjæresten drikker seg ordentlig full hver eneste gang han/ hun er på fest alene og i enkelte tilfeller skal overnatte? Kjæresten var på tur med jobben hele forrige helg og drakk seg full, som vanlig. Er snill og god til vanlig, liker å vite hvor jeg er og hva jeg gjør. Men når hun reiser bort hører man aldri ett pip. Hørte ingen ting fra henne på 1,5 døgn forrige helg (skulle sjekke om hun tok kontakt, da det vanligvis er jeg som gjør det). I utgangspunket er det greit å drikke seg full i ny og men det kommer jo likevel ann på situasjonen da. Hvis hun ikke har gjort noe annet galt, og ikke har noe alkoholproblem ville jeg ikke sagt noe på det.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg gjør ikke noe galt når jeg er full, og hadde nektet kjæresten min å ha noe han skulle ha sagt om at jeg drikker uten at han er barnevakt. Dersom man har en historie med å sette seg bak rattet, skjelle u folk, rote med folk eller vandre på trafikkert motorvei, får man heller ta en prat. Du er en kontrollfreak. Det er normalt å ikke avgi rapport på 1.5 døgn når man er borte en helg.
Gjest brutal_mann Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Hei. Synes dere det er greit at kjæresten drikker seg ordentlig full hver eneste gang han/ hun er på fest alene og i enkelte tilfeller skal overnatte? Niks, det er ikke greit. Så må du finne ut om det er greit for deg eller ei. Hva vi mener sånn sett er revnende likegyldig. Din egen selbvrespekt og toleransegrense må du for så vidt bygge og finne selv.
Gjest TS Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg gjør ikke noe galt når jeg er full, og hadde nektet kjæresten min å ha noe han skulle ha sagt om at jeg drikker uten at han er barnevakt. Dersom man har en historie med å sette seg bak rattet, skjelle u folk, rote med folk eller vandre på trafikkert motorvei, får man heller ta en prat. Du er en kontrollfreak. Det er normalt å ikke avgi rapport på 1.5 døgn når man er borte en helg. Først og fremst; ikke legg ord i munnen på meg. Jeg har aldri bedt om å avgi rapport, men hadde satt pris på en melding om når man kanskje var hjemme, om ting står bra til o.l. Vil dessuten påpeke at vi bor sammen, og jeg vet ikke helt hva slags forhold du har til kjæresten din, men det må da vel være vanlig å kunne gi lyd fra seg?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg ville nok sendt en sms. Og antakelig ikke blitt full heller. Men det å bli full i seg selv er jo ikke kriminellt da. Med mindre du har grunn til å tro at fylla drar med seg andre ting. Men, Brutal har rett som vanlig. Du må snakke med jenta.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Greit og greit... syns vel i hvertfall at det er unødvendig og alltid drikke seg dritings. Er forskjell på å kosedrikke, og bli brise, og det å bli skikkelig full. Nå reiser ikke jeg mye på fest alene, men syns ikke det er noe kjekt dersom mannen blir fullstendig snøvlefull hver gang han gjør det. Samtidig er det vanskelig å ta opp, nettopp fordi man ikke vil virke kontrollende. Og jeg syns at man kan sende meldinger/ringe hverandre jevnlig.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Fulle folk er aldri sjarmerende. Du skriver at hun er på firmatur, min erfaring er at folk gjerne drikker mer da enn vanlig. At du ikke hører noe fra henne tyder på tett program og at hun har det gøy.
Gjest En gjest Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Brukernavnet til trådstarter kan tyde på at han er 20, og da er vel dama sannsynligvis på cirka samme alder. Og etter hva jeg kan huske er det ikke så uvanlig å drikke seg full på fest når en er ung. Ikke for det, jeg har sett mer enn nok sørpe fulle 50-60-åringer på firmafest også, det er ikke noe mer sjarmerende det. Men i alle fall, poenget mitt er at det å drikke seg full sammen med kolleger ikke er noe alarmerende i seg selv, hvis det ikke drar med seg problemer, som en over her skrev. Jeg lurer likevel på hvordan trådstarter vet at hun var full (som vanlig som han skriver). Litt rar opplysning. Sa hun det da hun kom hjem, eller har andre fortalt det?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 Først og fremst; ikke legg ord i munnen på meg. Jeg har aldri bedt om å avgi rapport, men hadde satt pris på en melding om når man kanskje var hjemme, om ting står bra til o.l. Vil dessuten påpeke at vi bor sammen, og jeg vet ikke helt hva slags forhold du har til kjæresten din, men det må da vel være vanlig å kunne gi lyd fra seg? Hvis hun var 1.5 døgn forsinket hjem, er jeg helt enig med deg. Hvis hun derimot sendte deg melding lørdag formiddag, var med kollegene på dagen og festet om kvelden, sov utpå på søndagen og sendte melding eller dukket opp hjemme på ettermiddagen søndag, ser jeg ingen sak her. Jeg har hatt gode forhold til mine kjærester, og det har gått langt over 1.5 døgn mellom kontaktene mange ganger. Når han er vekke en helg med venner/kolleger, forventer jeg ikke hyppige beskjeder om at ting står bra til. Hva i all verden skulle ikke stå bra til? At hytten har brent ned med alle kollegene i, så ingen fikk varslet noen? Forutsetter at han gir beskjed hvis han blir veldig forsinket.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg hverken ringer eller sender sms til sambo, om det ikke er noe veldig spesielt, når jeg er borte. Han ringer og sender sms flere ganger hver dag uansett hvem av oss som er borte. Om jeg er borte så har jeg jo andre ting å gjøre, liksom. Men jeg svarer alltid om telefonen er i nærheten. Vi er forskjellige.
Gjest milkyway Skrevet 10. oktober 2009 #12 Skrevet 10. oktober 2009 Vi har vært sammen i litt over 2 år, og bodd sammen nesten like lenge, så det skulle bare mangle at vi går ut for oss selv avogtil. Må få lov å kose seg med kompiser også!
Gjest Nattvette Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Nei. Syns ikkje det er greit. Heilt greit at han går ut ein gang i blandt å drikker med kompiser, men skikkelig full er ikkje greit, og det er heller ikkje greit med noen overnatting etter ein evt fest. Endret 11. oktober 2009 av Nattvette
Gjest Bond Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Absolutt ikke noe problem. Hadde nok vært det om det hadde skjedd ofte (hver helg/måned eller noe), men i ny og ne er det helt ok, synes jeg. Og det er jo vel spørsmål også hva som menes med "full". Fullstendig dritings hver gang? Javel, det er nok ikke helt greit, men at man en gang har feilberegnet sin toleransegrense kan man leve med. Jeg synes det er også ok å overnatte, men det er vel visse grenser hos hvem og hvor man skal sove. Synes heller ikke det er noe krise å ikke sende SMS i løpet av 1,5 døgn. Endret 11. oktober 2009 av Bond
Gjest milkyway Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Nei. Syns ikkje det er greit. Heilt greit at han går ut ein gang i blandt å drikker med kompiser, men skikkelig full er ikkje greit, og det er heller ikkje greit med noen overnatting etter ein evt fest. jøss du høres ut som mora hans, ikke som dama...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå