Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Hvordan får man komfyrovnplater/overflatene rene?! Komfyren har plater som jeg tror kalles keramikkplater...de som lyser rødt når de blir varme. Har forsøkt med Jif, Zalo, vann osv. men det blir ikke rent! Hva slags vaskemiddel bruker man?
Virvel Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Keramisk topp, heter det. Bruk en sånn glasskrape (fås kjøpt blant annet på Jernia) til å fjerne fastbrent mat. Det finnes også egne rensemidler til keramiske topper, Mr Muscle vet jeg har en, og den får du kjøpt i dagligvare. Endret 10. oktober 2009 av Virvel
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Takk skal du ha! Det skal jeg kjøpe...det ser ikke pent ut med flekker!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 jeg kjøpte topprens da jeg kjøpte komfyren. det var på elkjøp. Genialt produktT! den blir som ny, og er veldig drøy i bruk. kjøpe den for ett år siden og har sikkert brukt kvart av flasken. + skraper.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Bakepulver eller natron går også å skure platene med. Og kjøp en skrape beregney på komfyrtopper, som tidliere nevnt
Virreliten Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Stålull type 0000 kan også brukes. Redningen her er alltid "Universalstein". Noe guffe jeg ikke finner i butikkene, en slags tørr pasta man gnurer svampen oppi, også er det bare å vaske i vei. Den tar fett, fastbrent og alt mulig på komfyren, inni, spesielt på glassdøren, mikroovnen, shiner opp stålkjelene så de ser like nye ut som for 15 år siden, gjør hvite joggesko hvite igjen. Den tar alt som de vanlige husholdningsproduktene ikke tar, og uten å matte eller skrape. Og jeg pusser messing og kobber med den også, såsant det ikke er blitt kjempestygt. Da må kobberpussen frem. Finner den på forskjellige hus- og hjemmesser rundtomkring, og sånn omtrent hvert tredje-fjerde år tar vi turen ene og alene for å kjøpe en 5kg dunk. Den er altså superdrøy også. Et søk finner den her, men jammen var det dyrt... http://www.stekepanner.no/products/123494/ Vi har vel pleid å gi ca 500 for en 5kgs bøtte, og har da fått en pose full av svamper på kjøpet. Merkelig nok fungerer den ikke like bra med vanlige husholdningssvamper, den som følger med er litt grovere og hardere, men skrubber ikke likevel. Når bøtta nærmer seg tom blir jeg smådesperat, men den kan altså bestilles flere steder. Tror faktisk det var et tv-shop-produkt også, det får den som gidder sjekke. Men jeg fant denne også: http://www.webartikler.com/hjem-og-familie...ersalstein.html Blir litt halleluja her, men den funker faktisk. Også får jeg ikke provisjon engang. Eneste, lille ulempen er at den av og til kan være vanskelig å skylle av på plast og glassfiber og slikt, men da har jeg lært meg at littegranne Zalo på en klut tar restene.
Virvel Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Redningen her er alltid "Universalstein". Jøss, det har jeg faktisk aldri hørt om - og jeg som trodde jeg var en ganske opplyst husmor. Høres ut som dette er noe som må prøves...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå