Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 jeg har kjøpt flybillett på nett for noen dager siden for 1900kr. fikk kvittering og e-ticket der det står paid: JA Men på nettbanken er det trukket 90kr.. det kan selvsagt være at resten blir trukket etterhvert da.. men spørsmålet er: hadde du latet som du ikke så det og dratt på tur for flybillett til 90kroner? hehehehe...
FoxyFish Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg hadde nok ikke sagt ifra, men regnet med at det ble trukket senere. Merkelig hvor strikte de fleste firmaer med med inntekter kontra utgifter..!
Gjest Cipheria Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Trur nok den feilen blir oppdaga, ja.
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Trur nok den feilen blir oppdaga, ja. Jo jo, nå tenker jeg som sagt tidligere at det er det som kommer til å skje.. men poenget var om dette ikke skulle skje, ville dere sagt ifra?
LilleBille Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg ville ringt og sjekket - for jeg ville ikke tatt sjansen på at flybilletten min ikke var gyldig på grunn av manglende betaling. Sånne feil har uansett en tendens til å bli oppdaget - så det er like greit å ha avklart det på forhånd. Jeg liker ikke å lure til meg noe - og sier heller fra enn å sitte igjen med en besk smak i munnen etter å ha spart noen lusne kroner.
Pingting Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg ville ringt og sjekket - for jeg ville ikke tatt sjansen på at flybilletten min ikke var gyldig på grunn av manglende betaling. Nettopp derfor ville jeg ha undersøkt saken litt nærmere også. Heller betale den prisen jeg var foreberedt på å betale i utgangspunktet og faktisk komme med flyet.
Gjest Shady Lady Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Eg hadde nok ikkje sagt ifrå nei... For eksempel så var det ein gong eg og kjæresten skulle ta bussen frå Oslo til Nordfjord, og det vart vel rundt 1000kr. På kvitteringa stod det "avbrutt", men vi fikk bilettane likevel. Vi satt veldig uskyldige og håpte at bussjåføren ikkje skulle sjekke kvitteringa. Noko han heller ikkje gjorde. Vi var såååå fornøgde med å ha "spart" 1000 kr. Nedturen kom dog likevel, pengane vart trekt frå konto seinare.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 Nettopp derfor ville jeg ha undersøkt saken litt nærmere også. Heller betale den prisen jeg var foreberedt på å betale i utgangspunktet og faktisk komme med flyet. hmm.. ja jeg ser den altså! Men, kan vedkommende risikere det da? er det ikke uansett reiseselskapet sitt ansvar? personen har jo fått e-ticket og fått vite at alt er i orden liksom.. er ikke alle som er så nøye på å sjekke at alt er gått gjennom og sånt, når man har fått bekreftelse på at alt er gått igjennom fra selskapet..
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 Nei, jeg hadde ikke latt som noe som helst. Har jeg bestilt en billett, så skal jeg betale det den koster. Jeg gjør meg ikke til kjeltring fordi noen gjør en feil.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #12 Skrevet 10. oktober 2009 Kanskje det kan være et gebyr du har betalt. Feks når jeg bestiller fra Norwegian så trekkes gebyret for kredittkortbetaling og selve billetten hver for seg. Ofte kan det gå flere dager mellom.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 jeg har kjøpt flybillett på nett for noen dager siden for 1900kr. fikk kvittering og e-ticket der det står paid: JA Men på nettbanken er det trukket 90kr.. det kan selvsagt være at resten blir trukket etterhvert da.. men spørsmålet er: hadde du latet som du ikke så det og dratt på tur for flybillett til 90kroner? hehehehe... Nei, jeg hadde ikke gjort det. Jeg klager hvis jeg blir snytt, men jeg sier også fra hvis feil går i min favør. Dessuten: Du kan jo stå der du med flybillett til 90 kroner, kanskje du ikke kommer med, da kan du jo si dit intelligente: hehehehe
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 Resten blir nok trukket om noen dager. Uansett er vel ikke 1900 et beløp verdt å gjøre seg til kjeltring for?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Nei, jeg hadde ikke gjort det. Jeg klager hvis jeg blir snytt, men jeg sier også fra hvis feil går i min favør. Dessuten: Du kan jo stå der du med flybillett til 90 kroner, kanskje du ikke kommer med, da kan du jo si dit intelligente: hehehehe nei det kan ikke skje.. realitetn er at dette er selskapets feil og det hadde ikke gått utover ts.. etisk riktig syns jeg dog ikke det er.
Pingting Skrevet 11. oktober 2009 #16 Skrevet 11. oktober 2009 nei det kan ikke skje.. realitetn er at dette er selskapets feil og det hadde ikke gått utover ts.. etisk riktig syns jeg dog ikke det er. Selskaper gjør feil og driter seg ut. Jeg hadde ikke stolt på at de innså tabben og ordnet opp med en gang (dvs. slik at jeg rakk flyet jeg skulle med og ikke det neste).
Sheenaca Skrevet 11. oktober 2009 #17 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg hadde tatt kontakt og fått dem til å ordne opp. Kanskje ikke bare av ren ærlighet, men også som andre sier; kan hende billetten ikke er gyldig og det blir masse styr når man kommer og skal sjekke inn. En reise er som regel for viktig til at jeg hadde tatt sjansen på det. Dessuten har jeg opplevd at jeg har fått mer enn jeg hadde krav på når jeg har sagt fra om feil, riktignok bare med mindre summer, men hyggelig likevel. Bestilte et kontant SIM-kort av Telenor, da betaler man 99 kroner og mottar et SIM-kort med 50 kroner ringetid. Det tok to-tre uker uten at jeg så noe til kortet, så jeg sendte en mail og lurte på hvor det ble av. De beklaget veldig, og etter to dager hadde jeg kortet hjemme og hadde betalt fakturaen som fulgte med. En uke senere dukket det opp enda et SIM-kort, og jeg sa fra og lurte på om jeg skulle sende tilbake det ekstra, men det fikk jeg beholde. Jeg betalte altså 99 kroner for to SIM-kort med totalt 100 kr ringetid - grei deal, synes jeg.
Gjest Gjest_Relativista_* Skrevet 11. oktober 2009 #18 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg hadde ikke gjort det, fordi jeg er ganske så sikker på at du kan lage stor sak og rabalder om du ikke får tatt et fly, pga selskapet gjør en feil. Det verste du risikerer, er nok å måtte punge ut, og da er det lite som taler imot å holde kjeft. Deilig å få 1900 kr ekstra. Angående alt det pratet om at 1900 kr ikke er nok penger for å "gjøre seg til kjeltring." Neivel? Hvor mye er nok, da? Sannsynligvis kan man oversette "gjøre seg til kjeltring" med: det vil være mange som ikke liker deg om du gjør det. Men som du ser, det er mange som heller ikke har noe problem med det. Om du kan holde kjeft, og ikke ønsker intens kontakt med svært moralske mennesker, så gi faen, og gled deg over en gavepakke av de sjeldne.
Eplefe Skrevet 11. oktober 2009 #19 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg ville nok ringt. Mest fordi jeg får noia av at slike ting skjer, og hadde blitt redd for å ikke komme på flyet. Forøvrig klarte Norwegian å stenge gaten sin ti minutter for tidlig slik at jeg måtte ta neste fly, og da fikk jeg beskjed om at "siden det er vår feil skal du selvsagt ikke betale noe ekstra eller omregistreringsgebyr, vi beklager" etc. etc. Dagen etterpå var det trekt 700,- i omregistreringsgebyr fra kontoen min. 300,- mer enn den originale billetten kostet, for sammenligning.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 11. oktober 2009 #20 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg opplevde akkurat det samme da jeg bestilte billetter gjennom Budjet for en måneds tid siden. Jeg skulle betale 3400 kr for to flybilletter, la inn alle kredittkortopplysninger og fikk en e-post der det sto "Paid: Ja". Men da jeg sjekket nettbanken min hadde de bare trukket 105 kroner. Fem dager senere ble det imidlertid trukket 3300 kroner til fra kontoen min, denne gangen á to beløp på kr 1650 hver, og de var betalt direkte til Swissair. Sannsynligvis er det dette som har skjedd i ditt tilfelle også, det selskapet du har kjøpt billetten av trekker først et gebyr som de skal ha for billettene og så trekker flyselskapet du skal reise med selve betalingen for billettene noen dager senere. Jeg hadde imidlertid overhode ikke turt å ta sjansen på å ikke gi beskjed dersom pengene ikke hadde blitt trukket, har hørt alt for mange skrekkhistorier om folk som ikke får reise pga diverse feil/mangler ved flybillettene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå