Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeeeelp...! 3 dager til skolestart og jeg har fått en enorm kvise i fjeset med sånn skorpe på og greier... :grine:

Hvordan skal jeg få den bort fortest mulig..? Går ikke ann å sminke over siden det er sår... faen..

Ny skole og kvise på størrelse med himalaya..! What to do..?

Setter pris på alle tips.. I really need them...

Hilsen deppa student..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du Vademecum? Det tar rotta på kvisen i alle fall. Men skorpen er det verre med. La den være og se om ikke den faller av i løpet av tre dager?

Skrevet

Vademecum hva er det? Og hvor får jeg kjøpt det i såfall?

Er ikke verdens undergang altså.. men er så typisk at jeg får det nuh! Gått hele sommeren uten en kvise.. og alt jeg har gjort er å jobbe ;o)

Skrevet

Vademecum er sånt som alle gamle folk har på badet, sånn flaske med gult innhold, som man bruker som munnskyllevann.

Du har altså ikke det. (Koster vel trevde kroner på dagligvaren eller apoteket.)

Tannkrem? Prøvd det? Den tørker også ut. Ellers ble potetmel anbefalt ett eller annet sted her.

Kviser kommer rett før en kuul fest man har gledet seg til, når man skal på date med en fyr som får det til å kile i magen på en, når man skal ha eksamen eller begynne på skolen igjen. Tror det er en naturlov eller noe. :briller:

Skrevet

Jeg ville heller latt den være i fred, såret kan jo heles helt frem til mandag. Vademecum høres ut som en dårlig plan... Ville heller gått på apoteket og kjøpt en sårsalve om jeg var deg, evt. Natusan zinksalve. Lykke til.

Forøvrig hjelper det å spraye parfyme på mensen-kviser og slike dype underjordiske (verste sorten) - men dette er altså før du har klemt og latt det bli sår.

Skrevet
Kviser kommer rett før en kuul fest man har gledet seg til' date=' når man skal på date med en fyr som får det til å kile i magen på en, når man skal ha eksamen eller begynne på skolen igjen. Tror det er en naturlov eller noe. :briller:[/quote']

Ja, ikke sant? Hver gang jeg skulle begynne på ny skole fikk jeg en haug med kviser. Jeg tenker med gru på hvordan ansiktet mitt kommer til å se ut den dagen jeg gifter meg. Skrekk og gru. Er det noe man kan gjøre på forhånd tro, for at de ikke skal komme. Håper det.

Skrevet

Forøvrig hjelper det å spraye parfyme på mensen-kviser og slike dype underjordiske (verste sorten) - men dette er altså før du har klemt og latt det bli sår.

Really??

Jeg er plaget med sånne. Kanskje jeg skal prøve parfyme...Det har jeg ikke tenkt på...hmm...

Clea

Skrevet

Jupp, jeg tar parfyme på en bomullsdott og smører på. Da er det akkurat som om den underjordiske forsvinner. Pleier i alle fall å hjelpe. Man må bare passe på å ikke overdrive (mange ganger om dagen på samme kvisa) ; da får man brannsår i steden. Heller ikke spesielt lekkert :ler:

Skrevet

Underjordiske kviser og kviser uten skorpe....

Panoxyl!!!!

Kjøpes på Apotek, og funker som bare FFFF...!!!!!!

MEN - må brukes så fort man oppdager tegn til kvise, og må IKKE brukes om det går hull på kvisa, eller det har blitt skorpe - da blir alt bare værre.

Produktet er nært beslektet (i styrkeforhold) til en annen kvisekrem (skinclear eller clearskin eller noe sånt) som kun fåes på resept av lege.

Denne kremen har hatt fast tilholdssted i mitt baderomsskap de siste åtte årene, og har berget mange festhelger for meg... :sjarmor:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Panoxyl? Er det noe lignende som Basiron?

Skrevet

På kviser som har blitt til sår bør man smøre sårsalver som Bacimycin (fåes reseptfritt på apotek) eller Fucidin (reseptbelagt). Dette er antibakterielle salver (de inneholder antibiotika) som forhindrer nye betennelser i talgkjertlene, samt pleier sårskorpen som har dannet seg.

Skrevet

Basiron har jeg ikke vært borte i, men Panoxyl er et produkt direkte beregnet på kviser. "Middel mot kviser (Acne Vulgaris)" står det på tuben.

Jeg bruker den på de virkelig store, underjordiske kvisene, som av og til dukker opp på nakken og ryggen i visse deler av måneden. MEN den er veldig sterk!! Så hvis du bruker den på tynn hud f.eks. T-sonen i ansiktet eller på rompa eller noe slikt, bør du følge bruksanvisningen nøye i forhold til å FJERNE kremen igjen også!!!!

MEN jeg gjentar - ikke bruk den på kviser som allerede har fått antydning til gul(hvit) betennelse under huden. Kun på underjordiske kuler som er antydningsvis røde. Jeg bruker ikke denne kremen i T-sonen, fordi jeg har for tynn hud der, bare i tinningene, hårfestet og som nevnt nakke/rygg.

Forøvrig støttet jeg Agnes sitt innlegg, selv om jeg vil nevne at det ikke er alltid at Fucidin virker - i hvert fall på meg...

Ellers lykke til !!! :D

BC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...