Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har begynt et nytt og bedre liv den siste tiden. Begynt å trene (2-3 ganger i uken), kuttet ut alt av snop, boller, kaker og slikt og så og si sluttet å drikke brus (bare litt pepsi max et par ganger i uken). Av mat spiser jeg stort sett det samme som før, men spiser mer fukt enn tidligere (hovedsaklig epler). Jeg har også spist endel Lakerol. Jeg har vært veldig plaget med luft i magen i denne perioden. Ikke noen problemer med bomelibom ellers, men bare masse luft. Hele døgnet. Veldig plagsomt, og direkte smertefult hvis jeg prøver å holde det inne (noe man nesten må gjøre siden jeg ikke kan løpe på do for å lette på trykket dagen lang når man er på jobb osv) Er det noen som har vært borti lignende? Jeg har tenkt litt på at Lakerol kanskje ikke er så bra, kan det være det? Utover det har jeg jo egentlig bare endret ting til det bedre. Byttet ut brus med vann, og søtsaker med frukt. Mat ellers som før.
Miko Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Ja - det kan absolutt være Läkerolen som gjør det. Frukt også, mange får oppblåst mage av epler. Läkerolen ville jeg i hvert fall kuttet ut eller begrenset til kun et par-tre stk. om dagen. Ikke overdriv fruktinntaket heller.
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Takk for svar! Spiser i snitt to epler om dagen. I tillegg en banan de dagene jeg trener. Så det er jo ikke voldsomme mengder egentlig. Lacerol har vel vært en pakke om dagen sånn ca. Kommer også på at jeg har byttet ut fint brød med grovbrød (bytter på vanglig grovbrød, rugbrød og speltbrød). Jeg får prøve å bytte ut eplene med noe annet en periode, og gi meg med lacerolen. Så får jeg finne noe annet å stoppe småsult og søthunger med.
Vektarm Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Takk for svar! Spiser i snitt to epler om dagen. I tillegg en banan de dagene jeg trener. Så det er jo ikke voldsomme mengder egentlig. Lacerol har vel vært en pakke om dagen sånn ca. Kommer også på at jeg har byttet ut fint brød med grovbrød (bytter på vanglig grovbrød, rugbrød og speltbrød). Jeg får prøve å bytte ut eplene med noe annet en periode, og gi meg med lacerolen. Så får jeg finne noe annet å stoppe småsult og søthunger med. stresser du mye på jobben? det alene vil ofte gi problemer hvis man samtidig spiser hele dagen. hva søtsug angår kunne du jo vurderer å faste på dagtid og så spise en større middag på kveldstid. da blir du ordentlig mett istedet for å småspise hele dagen. det vil ikke påvirke forbrenningen på noen negativ måte. kan leste litt mer om dette hvis du skroller ned til "Måltidsfrekvens" på http://kroppsvekttrening.no/Om%20meg.html "Til slutt vil jeg bare nevne et typisk problem med oppblåsthet og dårlig fordøyelse som mange har. Mange som er aktive på dagtid, enten de stresser mye på jobben eller er bruker kroppen mye, vil ofte ha problemer med oppblåsthet og dårlig fordøyelse. Dette skyldes konflikt mellom det sympatiske nervesystemet og det parasympatiske nervesystemet. Det sympatiske nervesystemet responderer på stress og truende farer, og øker blant annet blodtrykk og puls - som for eksempel når du stresser på jobb eller bruker kroppen mye. Det parasympatiske nervesystemet er derimot aktivt når du hviler og føler deg avslappet samt også når du blant annet fordøyer mat og er seksuelt opphisset. Problemer som oppblåsthet og dårlig fordøyelse oppstår når kroppen prøver å fordøye mat samtidig den prøver å fungere under fysisk og psykisk stress. Hvis du har en rolig hverdag, vil det å spise mat på dagtid ofte ikke gi noen problemer. Hvis det omvendte er tilfelle, bør du heller vente med spisingen til senere på dagen når du er avslappet." Endret 10. oktober 2009 av Vektarm
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 du kan få luft i magen med store forandringer i kostholdet, som du har gjort, men kan også være frukten eller lakerolen. kan jo prøve å kutte ned litt på frukten og lakerolen å se om d hjelper.
Chanel.No5 Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Kanskje reagerer du på all fiberen om du nå spiser grovere kornprodukter samt at det er endel fiber i epler og dette kombinert med en ekse sukkerfrie pastiller for dagen i tillegg til pepsi max kan bli for mye for mange mager. Selv kan jeg verken spise grove kornprodukter, sukkerfrie pastiller eller drikke noe videre sukkerfri brus..
Athene Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Takk for svar! Spiser i snitt to epler om dagen. I tillegg en banan de dagene jeg trener. Så det er jo ikke voldsomme mengder egentlig. Lacerol har vel vært en pakke om dagen sånn ca. Kommer også på at jeg har byttet ut fint brød med grovbrød (bytter på vanglig grovbrød, rugbrød og speltbrød). Jeg får prøve å bytte ut eplene med noe annet en periode, og gi meg med lacerolen. Så får jeg finne noe annet å stoppe småsult og søthunger med. Mulig det er läkerolen som er årsaken. En pakke om dagen er mye - dersom jeg spiser en halv pakke er det nok til at jeg får ganske vondt i magen. Du har fått andre gode tips - epler og mye fiber kan begge gi utslag i magesmerter. Prøv å kutt ut en og en ting, noen dager om gangen, og se hva som hjelper.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg reagerer veldig på epler. Hadde jeg spist to epler om dagen hadde jeg også hatt mye luft i magen. Prøv å kutte ut epler i 2 uker og se om det hjelper. Jeg reagerer også på melk og har blitt mye bedre i magen etter jeg sluttet å drikke det. Prøv å gradvis kutte ned på forskjellige matvarer (en om gangen) og se om magen blir bedre.
Gjest haren Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 dette er det gjort undersøkelser på, og pasienter som har kuttet ut søtstoffer i form av lettbrus og pastiller har fått betydelig bedring i fordøyelse og luftplager. så jeg ville kuttet det ut, og sett an i et par uker om luften gir seg når magen er vant til kostholdet ditt. selv kan jeg spise endel frukt, men ikke veldig grove kornprodukter/mye grønnsaker/rå grønnsaker eller grov ris. får bare vondt i magen av det og mye luft.
Jenta21 Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Henger meg på de som sier at det nok er frukten som gjør dette. Jeg kan ikke spise noe særlig frukt uten at magen min blir på størrelse med en gravidmage på sjette måned, og siden jeg er glad i frukt og har lyst til å ha det tilstede i kostholdet mitt er jeg stort sett oppblåst dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 Helt normalt å få luft i magen av frukt, grønnsaker og grove produkter. Det er mye fiber i den maten, så det skjer med mange, inkludert meg. Jeg må bare leve med det, men begrenser meg på ting jeg veeet kommer til å gi ekstra masse luft. Som regel vil det bli litt bedre når kroppen har vendt seg til det økte fiberinntaket ditt, men det er ikke sikkert det blir borte. Bare pass på hva du får mest luft av og unngå det i store mengder
Gjest TS Skrevet 14. oktober 2009 #13 Skrevet 14. oktober 2009 Nå har jeg kuttet ut både epler og Lacerol, og bare på de dagene etter at jeg skrev første innlegget har det blir veldig mye bedre. Jeg tenker å vente et par dag til, og så prøve å reintrodusere epler i kostholdet. Er jeg heldig holder det å bare styre unna Lacerolen. Tusen takk alle dere som har svart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå