Gå til innhold

Faring av etterveksten!

Anbefalte innlegg

Gjest Etterveksten
Skrevet

Heisann :)

Som emnetittelen sier, så har jeg tenkt til å farge etterveksten min. Jeg har blonedt hår, men min egentlige hårefarge er litt sånn gråmørk brun eller noe.

Jeg dro til Vita, for jeg visste at det jobbet en frisør der og jeg tenkte jo at hun må ha peiling på hvilken hårfarge som passer meg. Hun anbefalte meg en fra L'oreal, L'oreal Paris Récital Préférence 10.1 Ekstra lys Askeblond. Ja, greit nok tenkte jeg, men kom liksom il å studere fargen på pakken mer da jeg kom hjem...

Fargen heter jo Ekstra lys askeblond, mens min blond farge er mye mer gyllen blond og da ble jeg plutselig redd for at fargen på etterveksten min kommer til å se mye mer annerledes ut enn resten av håret?

Når dette er sagt, så tror jeg håret mitt har lett for å bli oransje. Jeg husker en gang jeg skulle farge håret mitt blondt, endte opp med å se ut som en gullerot, så jeg sa jo selvfølgelig dette til denne frisør damen på Vita. Så da blir kanskje hårfargen litt gyllen blond uansett?

Jeg vet ikke om det er noen som har peiling på hår og hårfarge her? Hår reagerer vel helt forskjellig på hårfarger. Kan jeg stole på frisøren?

Masse takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:)

Jeg må nok si meg enig med hun på Vita. siden du har lett for å få for gyllent hår når du farger det, er det greit med den askeblod. Du kommer nok likevel til å en gyllen farge, men ikke rødt vil jeg tro.. Du kan også la fargen sitte litt lenger i enn det det sier på pakken.. en fem min ekstra.. jeg ville først tatt etterveksten min og i de siste 5 min trekke resten av fargen ut i håret.. da er det mulig det blir jevnere.. Men det er sant som du sier, hår reagerer forskjellig på hårfarger, så det er ikke alltid like lett å vite hva resultatet blir. Siden du allerede har farget håret kunne du jo brukt den samme fargen som sist? Da vet du hvertfall hvordan håret reagerer på fargen:) good luck

Gjest frisørlærling
Skrevet
Heisann :)

Som emnetittelen sier, så har jeg tenkt til å farge etterveksten min. Jeg har blonedt hår, men min egentlige hårefarge er litt sånn gråmørk brun eller noe.

Jeg dro til Vita, for jeg visste at det jobbet en frisør der og jeg tenkte jo at hun må ha peiling på hvilken hårfarge som passer meg. Hun anbefalte meg en fra L'oreal, L'oreal Paris Récital Préférence 10.1 Ekstra lys Askeblond. Ja, greit nok tenkte jeg, men kom liksom il å studere fargen på pakken mer da jeg kom hjem...

Fargen heter jo Ekstra lys askeblond, mens min blond farge er mye mer gyllen blond og da ble jeg plutselig redd for at fargen på etterveksten min kommer til å se mye mer annerledes ut enn resten av håret?

Når dette er sagt, så tror jeg håret mitt har lett for å bli oransje. Jeg husker en gang jeg skulle farge håret mitt blondt, endte opp med å se ut som en gullerot, så jeg sa jo selvfølgelig dette til denne frisør damen på Vita. Så da blir kanskje hårfargen litt gyllen blond uansett?

Jeg vet ikke om det er noen som har peiling på hår og hårfarge her? Hår reagerer vel helt forskjellig på hårfarger. Kan jeg stole på frisøren?

Masse takk! :)

Vel, siden du nevnte til Vita dama at du har en tendens til å få oransj gulrot farge på håret, noe som er kriiise for de fleste.

Derfor anbefalte hun nok ekstra lys askeblond. Da er du nesten garantert at det IKKE blir oransj gulrot.

Siden grå tonen i ask demper ned det oransje. Og ekstra lys askeblond fordi bare ask blond ville ha gjort håret mørkere..gråere.

Hadde jeg vært Vita dama så hadde nok jeg også anbefalt denne fargen hun anbefalte.

Gjest Etterveskten
Skrevet

Tusen takk begge to for at dere svarte:)

Ja, jeg er forsåvet enig med dere at siden jeg både nevnte for frisørdamen at håret mitt blir lett oransje og at det at hun faktisk er frisør så burde jeg vel kunne stole på pakken hun ga meg.

Forresten, anca123, så farget jeg håret blondt første gangen hos en frisør. Ønsker bare å spare litt penger med å kunne ha en mulighet til å kunne klare etterveksten selv:) Men det er vel kanskje mulig å kjøpe hårfarge hos frisørene også? Vet ikke om prisene er noe annerledes der enn de vanlige hårfargene da.

Men kanskje jeg bare skal satse på den jeg fikk og håpe at det går greit. Jeg unngår vel oransje hår nå (nesten) garantert uansett, så vet ikke. Prøve å ha fargen 5 minutter lengere enn anbefalt som du nevnte?

Tusen takk for respons:)

Gjest frisørlærling
Skrevet

Bare hyggelig, men husk som ei nevnte her at hår er forskjellig.. og reagerer forskjellig på ting..

Fortell oss hvordan resultatet blir da :)

Skrevet
Forresten, anca123, så farget jeg håret blondt første gangen hos en frisør. Ønsker bare å spare litt penger med å kunne ha en mulighet til å kunne klare etterveksten selv:) Men det er vel kanskje mulig å kjøpe hårfarge hos frisørene også? Vet ikke om prisene er noe annerledes der enn de vanlige hårfargene da.

Tusen takk for respons:)

ja, det er fullt mulig å kjøpe hårfarge hos frisøren. Jeg har gjort det to ganger i det siste faktisk. SYntes ikke alltid det er like lett å få lik farge og like fin farge som jeg gjør hos frisøren og så med en tilfeldighet for noen måneder siden at de solgte hårfarge der:) Den jeg kjøper er en Wella intensiv toner og koster 179,- Vet ikke hva de tar for de andre hårfargene.

Hvis du ikke blir 100% fornøyd med den nye hårfargen er jo det et alternativ å kjøpe hos frisøren:)

Håper du blir fornøyd med resultatet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...