Gjest Gjest_meg_* Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Eg liker anime serier veldig godt, spesielt japanske (med engelsk undertekst seff). Men nå har eg litt problemer med å finne nye serier, og da lurer eg på om det er noen som kan anbefale noen gode serier! Må ha god historie, ikkje være dårlig lagd, gjerne litt morsomme. De må finnes med engelsk undertekst ein eller annen plass. Legg gjerne ved link til serien på wikipedia eller lignende. Takk takk.
Gjest Shade Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 El Hazard var en av de første manga seriene jeg kjøpte og er fortsatt en favoritt Her er en link: http://en.wikipedia.org/wiki/El-Hazard P.S: El-Hazard: The Magnificent World er definitivt den beste versjonen! The wanderers er ... litt teit.... Eller kanskje veeeeldig teit...
Pimp Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 jeg likte Elfen Lied veldig godt. Så den på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=EJv1uoNFMmc
Pingting Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 ARGH! Nå skrev jeg det lange svaret, også krasja PCen Prøver igjen: Selv ser jeg på Full Metal Alechemist nå. En serie som både er søt og morsom, samtidig som den klarer å introdusere endel "voksne"/alvorlige og til tider litt groteske elementer. Og det gjør den på en bra måte. En annen serie jeg ser på nå er Bleach . Den er og morsom, endel kule kampscener, god grafikk og noen kule karakterer. Spesielt dyp vil jeg vel ikke kalle den, men den har en helt grei historie (med noen plotthull jeg velger å overse). Den er basert på en manga som fortsatt utgis, så det er en ny episode hver uke. Hvis du virkelig vil ha en med god historie, vil jeg anbefale Death Note på det sterkeste. Det er noe av det mest spennende jeg noensinne har lest/sett, en utrolig intelligent utformet historie som stadig klarer å overraske, troverdige karakterer og masse gode situasjoner. Spesielt morsom er den ikke, selv om den har sine øyeblikk der og. Princess Tutu har jeg sett to episoder av så langt, og er sjarmert i senk. Den virker noe overfladisk og sukkersøt, men så vidt jeg har skjønt ut fra anmeldelser o.l. ligger det litt mer under overflaten. Ellers vet jeg at mange liker serier som Love Hina, Ouran High School Host Club, Naruto, Full Metal Panic og mange andre. Også er det jo disse kvalitetsseriene jeg stadig vekk hører at jeg bør se som Cowboy Bebop og endel andre jeg ikke husker navnet på. Av filmer må man selvfølgelig se klassikerne av Hayao Miyazaki, som Spirited Away, My Neighbour Tottoro, Ponyo på klippen ved havet (som nettopp gikk på kino) og flere andre. Jobber fortsatt med å komme meg gjennom den bunken selv http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Studio Ghibli som har produsert disse er kjent for å gi ut kvalitetsfilmer. Også er det en film som heter Paprika som jeg har hørt er veldig bra.
Lancelot Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 ARGH! Nå skrev jeg det lange svaret, også krasja PCen Prøver igjen: Selv ser jeg på Full Metal Alechemist nå. En serie som både er søt og morsom, samtidig som den klarer å introdusere endel "voksne"/alvorlige og til tider litt groteske elementer. Og det gjør den på en bra måte. En annen serie jeg ser på nå er Bleach . Den er og morsom, endel kule kampscener, god grafikk og noen kule karakterer. Spesielt dyp vil jeg vel ikke kalle den, men den har en helt grei historie (med noen plotthull jeg velger å overse). Den er basert på en manga som fortsatt utgis, så det er en ny episode hver uke. Hvis du virkelig vil ha en med god historie, vil jeg anbefale Death Note på det sterkeste. Det er noe av det mest spennende jeg noensinne har lest/sett, en utrolig intelligent utformet historie som stadig klarer å overraske, troverdige karakterer og masse gode situasjoner. Spesielt morsom er den ikke, selv om den har sine øyeblikk der og. Princess Tutu har jeg sett to episoder av så langt, og er sjarmert i senk. Den virker noe overfladisk og sukkersøt, men så vidt jeg har skjønt ut fra anmeldelser o.l. ligger det litt mer under overflaten. Ellers vet jeg at mange liker serier som Love Hina, Ouran High School Host Club, Naruto, Full Metal Panic og mange andre. Også er det jo disse kvalitetsseriene jeg stadig vekk hører at jeg bør se som Cowboy Bebop og endel andre jeg ikke husker navnet på. Av filmer må man selvfølgelig se klassikerne av Hayao Miyazaki, som Spirited Away, My Neighbour Tottoro, Ponyo på klippen ved havet (som nettopp gikk på kino) og flere andre. Jobber fortsatt med å komme meg gjennom den bunken selv som har produsert disse er kjent for å gi ut kvalitetsfilmer. Også er det en film som heter Paprika som jeg har hørt er veldig bra. Signerer denne. Har samleboks fra Japan med alle filmene til studio Ghibli, fantastiske filmer! Howl`s moving castle og My Neighbour Totoro er herlige filmer.
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Kan legge til seriene eg følger med på forresten, det er Elemental Hunters, 07 Ghost (elns), Naruto og Bleach. Full Metal Alchemist har eg brent ut på dvd-plater men ikkje kikka så mye på, og kikker litt på Yu-Gi-Oh av og til. Har også Rurouni Kenshin TV ep 1-95 på pc'en her. Takker for svar, og håper på fleire. Skal kikke igjennon de forslagene eg har fått
Pingting Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 07 Ghost (elns) Er den bra? har sett det er endel som liker den, men ikke fått rote meg til å se den selv. Bleach har jo tre filmer ute og, men jeg liker ikke de noe særlig...
Gjest ts Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Er den bra? har sett det er endel som liker den, men ikke fått rote meg til å se den selv. Bleach har jo tre filmer ute og, men jeg liker ikke de noe særlig... Eg syns den er det ja Det er bare 26 episoder komt ut enda. Selv om ting skjer litt fort i begynnelsen så er eg veldig begeistra for den så langt.
Pingting Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Et lite tips som du kanskje kjenner til allerede: det er flere steder at serier ligger ute på nett. Ofte dårlig kvalitet, men det er jo greit for å se en episode eller to før man bestemmer seg for å skaffe seg serien. Kanskje jeg bør sjekke ut 07 ghost, da. Endret 11. oktober 2009 av Mrs Shorty
Sekretæren Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 Tråden er ryddet iht reglene Mrs Shorty, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå