Gå til innhold

Glemte passord til hotmailen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har glemt passord til hotmailen min. Siden eg ikkje hadde den knyttet til ein annen mailadresse og eg ikkje satt noe hemmelig sprørsmål og svar (tror iallefall ikkje det, for den kom ikkje opp når eg gikk på "glemt passord"). Sendte mail for å få hjelp til å få resatt passordet, og har nå fått svar. Men altså.. Det var da veldig mye man måtte oppgi for å få nytt passord da.. At de tror eg husker alt dette og vil eg skal dele det med dem syns eg virka veldig rart.

Klipper og limer inn eg.

"Hei Xxxxxx.

Takk for at du kontakter Windows Live ID Support.

Mitt navn er Adrian og jeg forstår at du har problemer med å logge inn med din Windows Live ID. Jeg skjønner at den er viktig for deg og at det å ikke ha tilgang til Windows Live er temmelig irriterende. Jeg skal gjøre mitt for at dette skal bli fikset så hurtig som mulig.

Vennligst send oss følgende informasjonom om kontoen din for at vi skal kunne validere at du er eieren av denne kontoen. Skriv inn svarene bak spørsmålene slik at du er sikker på at du har svart på dem alle. Vennligst IKKE send svarene som et vedlegg. Av sikkerhetsmessige årsaker kan vi ikke åpne disse.

1. Din Windows Live ID.

2. Ditt fulle navn.

3. Fødselsdato.

4. Land.

5. Fylke/sted.

6. Postnummer.

7. Din IP-adresse.

Skriv ned IP-adressene fra hver datamaskin som du bruker for å logge på kontoen din. For å finne ut hva din IP-adresse er besøk følgende side:

http://www.whatismyip.com

Numrene som kommer til syne øverst på siden er din IP-adresse (format 123.123.123.123).

8. Svaret på ditt hemmelige spørsmål.

9. Den alternative e-postadressen som du registrerte for kontoen.

10. Internettleverandøren din (enten den du bruker hjemme eller den på jobb).

11. Dato og klokkeslett for siste pålogging.

Vennligst også ta deg tid til å svare på spørsmålene under så nøyaktig som mulig:

*** For Windows Live Hotmail-kunder:

- Navn på mapper du har opprettet i tillegg til standardmappene.

- Så mange e-postadresser som mulig av kontakter i adresseboken din (for eksempel: [email protected], [email protected].).

- Emner på gamle e-poster i innboksen eller e-postmapper.

*** For Windows Live Messenger-kunder:

- E-postadresser på kontakter.

- Ditt Windows Live Messenger-kallenavn (visningsnavn).

Så snart vi har svarene på dette vil vi sjekke informasjonen og gi deg en tilbakemelding.

Microsoft tar våre kunders personvern og sikkerhet alvorlig. Vennligst les personvernserklæringen på: http://privacy.microsoft.com , og for mer informasjon om Windows Lives tjenesteavtale, besøk følgende internettside: http://tou.live.com

Takk for at du bruker Windows Live ID. Hvis du har noen andre problemer er det bare å skrive tilbake så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

Med vennlig hilsen

Adrian

Windows Live ID Support."

Var ikkje dette veldig overdrevet da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det var litt voldsomt. Men du trodde vel ikke at du bare kunne sende de en mail om du kunne få passordet ditt, og så bare sendte de det?

Skrevet

Nei, eg regnet med eg måtte gi litt info men herlighet... Eg husker ikkje alt dette som de skal ha og eg har heller ikkje fylt ut alt når eg registrerte meg. Og er ikkje sikker på om eg vil sende inn all infoen heller, eg veit jo ikkje hva de kommer til å gjøre med den.

Samtidig så må eg, for eg har mye viktige ting i mailen som eg trenger.

Skrevet

Jeg hadde blitt litt skeptisk ... Men er det ikke et nummer du kan ringe i stedet? Føles litt tryggere ...

Skrevet

Veit ikkje eg.

Men uansett, slik eg forstår det så må man ha valgt hemmelig spørsmål og svar, eller ha lagt til alternativ e-mail. Men når eg klikker på glemt passord, så kommer bare til

Velg ein e-postadresse

*[email protected](adressa til konto eg har glemt passord til)

*Alternativ e-postadresse (som eg ikkje har).

Eg husker ikkje om eg la til hemmelig spørsmål, men det virker jo ikkje sånn da siden det ikkje kommer noe opp der så eg kan velge.. (Ala, skriv inn svar på spm.)

Argh, eg trenger å komme meg innpå. Har pressa inn alle mulige kombinasjoner av det eg trodde eg valgte (bytta passord etter det tullet som skjedde nå nylig).

Gjest padawan
Skrevet

informasjon som Fødselsdato, Land, Fylke/sted, Postnummer, Din IP-adresse, Den alternative e-postadressen som du registrerte for kontoen, Internettleverandøren din (enten den du bruker hjemme eller den på jobb) er informasjon som du fylte ut da du registrerte deg eller som blir registrert av systemet til hotmail når du har logget på. de ber om denne for å forsikre seg om at du er deg og ikke en eller annen random bruker som prøver å snylte til seg passordet ditt.

Skrevet

Problemet er at det var samboeren min som lagde denne for meg, da eg var litt grønn på dette på den tida (fleire år siden) så er ikkje sikkert han registrerte alt korrekt. Eg har heller ikkje gadd fikse opp i evt feil info seinere.

Eg sendte inn det eg huska, men nå fikk eg svar fra ei som heite Jenny (veldig norske navn disse folkene har..) og svarene mine var tydeligvis ikkje bra nok.

"Hei igjen Xxxxxx,

Takk for at du skriver tilbake til Windows Live ID Support.

Mitt navn er Jenny, kollega av Adrian, og jeg forstår at du har problemer med å logge inn med din Windows Live ID. Jeg vil gjerne hjelpe deg med dette, men dessverre trenger vi svar på flere av spørsmålene vi sendte deg. Hvis du kan forsøke på nytt, og tenke hardt etter, så er det fint."

+ heile pakka med windows live ID, navn, land osv. Alt som sto i første posten min her.

Eg husker vel ikkje hva dato eg var på sist, eller klokkeslett. Tror ikkje det blei valgt noe hemmelig spørsmål og svar heller, så det husker eg ikkje. Mappe navn, emner på e-poster eg har fått og e-post adressen til folka eg har lagt til husker eg iallefall ikkje utenat!

Tror ikkje eg får igjen kontoen, noe som absolutt ikkje er bra for alle lønnslippene mine ligger der og mye annet viktig. Faen..

Skrevet

Jeg mistet plutselig passordet på "hoved"-mailen min, en hotmail.com-mail. Er litt treg av meg, fant først ut 1-2 år senere at jeg kunne sende mail til kundeservice om hjelp til å komme inn på mailen min igjen. Hadde glemt svaret på hemmelig spørsmål, og glemt passordet til alternativ mail-adresse. *flau* Hehe.

Uansett, da jeg sendte den mailen til kundeservice måtte jeg opplyse alder, IP-adresse muligens, og kontakter på mail-adressen min. Jeg sendte da svar tilbake, og da var de ikke tilfreds med opplysningene. Vel, jeg prøvde igjen med flere mailer/kontakter, og da traff jeg tydeligvis blink. Jeg fikk en mail til en mail-konto jeg hadde adgang til, og der måtte jeg forandre passord på den opprinnelige eposten min!

Blabla, så det er altså sånn det foregår, og det er deilig å bare få det utav verden. :) Så bare send den mailen til kundeservice, er 0 fare, og du er så lettet når du endelig har fått kloen i mailen din igjen!

Lykke til! :)

Skrevet

Faen, kjenner eg begynner bli forbanna.

Eg fikk registrert den jævla kontoen for 5-6 år siden, og det var sambo som lagde den for meg. Han la til minst mulig opplysninger (og skreiv sikkert inn feil fødselsdato også).

Eg satt og tenkte litt, prøvde huske ting så godt eg klarte og skreiv ned svar på alt eg huska. Eg har dårlig minne på sånne ting, så nå veit eg ikkje hva eg skal gjøre lenger.

-windows live ID

-navnet mitt

-fødselsdato

-land

-fylke/sted

-post nr

-ip adresse

-internettleverandør

Siden eg ikkje har valgt noe hemmelig spørsmål så har eg heller ikkje svar. om eg hadde valgt hemmelig spørsmål så hadde jo det poppa opp når eg valgte "eg har glemt passord" :(

Har heller ikkje lagt til alternativ mailadresse som eg husker, og hadde eg det så hadde den vært til en annen som har samme passordet som den eg nå prøver komme meg innpå!

Eg husker ikkje når eg var innpå sist, så eg skreiv det var under ei uke siden, eg husker verken dag, dato eller klokkeslett.

Eg har fleire e-mail adresser som brukes til forskjellige ting, men alle har samme passord så nå sitter eg fint i det gitt. Siden eg har fleire så husker eg jo ikkje navn på mapper, kontaktene (eg skreiv opp de 3 eg huska, men eg tror den eine var feil skrevet. Hvordan i huleste skal eg huske andre sin jævla e-mail liksom..) Navn på emnene i innboks, eg veit ikkje. Eg sitter faktisk ikkje å memoriserer slikt. Eg lester mailen, og sletter den eller svarer, og får ikkje med meg sånt.

Kallenavnet mitt husker eg heller ikkje særlig (men regner med det er navnet mitt), for det er forskjellig fra mail til mail liksom.

Eg sendte inn svarene på nytt som sagt, og fikk tilbake

"Svarene dine stemmer ikke med opplysningene registrert med kontoen. Vi vil sende deg spørsmålene våres en siste gang slik at du kanskje kan oppgi korrekte opplysninger, altså det du registrerte på kontoen da den ble opprettet."

(Men hva som er feil vil de ikkje si)

Nå har eg mest lyst å grine egentlig, for eg tror ikkje eg vil få kontoen tilbake. Og eg har mye viktige ting som eg ikkje vil miste liggende i mailen min, som lønnslipper, passord til forskjellige sider eg er registrert på, bilder, etc.

Når eg ikkje husker tinga så er det jo ikkje så mye eg kan gjøre heller.

Om ett mirakel skjer og eg får passord tilbake, skal eg sende alt viktig til gmailen min og slette alt av hotmail adresser. Faens dritt.

Gjest padawan
Skrevet

selv om det er kjipt skjønner jeg også hotmail. det er sikkert nok av de som prøver å stjele til seg andres kontoer.

Skrevet
(Men hva som er feil vil de ikkje si)

Med veldig god grunn! Tenk deg en kodelås som fortalte hvilke kodehjul som sto feil, det ville ikke kreve veldig mye prøving å åpne en slik. 3 hjul på 0-9 gir jo i utgangspunktet 10^3 = 1000 kombinasjoner, men dersom man kan eliminere enkelthjul når de står riktig er man nede på 10 + 10 + 10 = 30 muligheter, eller 33 ganger enklere. Noenlunde samme matematikk gjelder også i ditt tilfelle.

Skrevet

Men du husker jo tydeligvis hvilke mail som ligger i den mailen, kanskje de kan være behjelpelige hvis du beskriver mailene du har fått og sendt?

Skrevet

Jo, men eg husker da ikkje emnene og eg vil nå heller ikkje at de folka skal gå inn å kikke på posten min heller!

Fant ut eg hadde hemmelig spørsmål, det vil bare ikkje poppe opp når eg velger "glemt passord" linken. Måtte gå via ein annen side og da kom det opp plutselig. Problemet er at siden kjæresten min lagde kontoen for meg så aner eg ikkje om svaret er hans eller mitt.

Gjest Gjest_Hogwash_*
Skrevet
Om ett mirakel skjer og eg får passord tilbake, skal eg sende alt viktig til gmailen min og slette alt av hotmail adresser. Faens dritt.

For det er mye enklere å få tilbake Gmail-passord tror du?

Makan til malplassert kritikk..

Skrevet
For det er mye enklere å få tilbake Gmail-passord tror du?

Makan til malplassert kritikk..

Det sa eg da ikkje :roll:

Gjest Gjest_Multe_*
Skrevet

Husker du om du er registrert med fullt navn og adresse? Kanskje de går med på å sende deg passordet i posten. Eller til mobilen, hvis du er registrert med mobilnr.

Skrevet
Husker du om du er registrert med fullt navn og adresse? Kanskje de går med på å sende deg passordet i posten. Eller til mobilen, hvis du er registrert med mobilnr.

Tror eg bare er registrert med fornavn og initialene på etternavnet. Adressen er ikkje registrert etter det eg husker, og om den hadde vært det så hadde det vært til ein gammel adresse hvor eg bodde før. Mobil nr er heller ikkje registrert.

Skrevet

Synes dette er betryggende å høre jeg, det skal ikke være enkelt å få utdelt passord på denne måten.

Skrevet
Synes dette er betryggende å høre jeg, det skal ikke være enkelt å få utdelt passord på denne måten.

Det er det vel forsåvidt, men det er kjipt når man faktisk har glemt ting og ikkje får kontoen igjen da.

Skrevet
Fant ut eg hadde hemmelig spørsmål, det vil bare ikkje poppe opp når eg velger "glemt passord" linken. Måtte gå via ein annen side og da kom det opp plutselig. Problemet er at siden kjæresten min lagde kontoen for meg så aner eg ikkje om svaret er hans eller mitt.

Det er jo bare å prøve da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...