La Guapa Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Hei, alle juleelskere. Jeg vil bare dele en koselig tradisjon med dere: Jeg fører julebok! I den skriver jeg hver år. Der ligger julegavelisten for hvert år, hva vi var på av arrangement og hvem som var med, når den første sneen kom og sånne koselige ting. Den er så utrolig koselig å lese i. Det er fort gjort å glemme de små tingene i ventetiden, men har har jeg skrevet ned litt om det meste vi gjør. var det snø på julaften? Hvem hadde baby i magen....alt mulig som er kjempe-kos å se tilbake på. Praktisk er den genial! Julegave- og julekort-lista er fast inne i boka og kommer aldri på avveie. Jeg vet hva jeg har gitt alle hvert eneste år! Klem
LilleRamona Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Det var et lurt tips!! Er koselig å ha skrevet ned sånne minner, og også spennende å følge med på utviklingen når det gjelder snø fra år til år! Sånn i forhold til om det er sant det meteorologene sier om at snart blir det ikke mere snø til jul... Jeg tror ikke noe på dem da, i fjor kom den første snøen i oktober, og jeg bor ganske langt sør! Tror jeg skal begynne å skrive julebok i år jeg!!
Lunalu Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg kjøpte meg en sånn bok en gang - den er for 20 år, og jeg har vel kommet halvveis. Der kan en skrive for hver dag i desember, hvordan det var i jula, plass til hilsner fra besøk, de beste oppskriften, hva en må huske til neste år, hvem en har sendt kort til osv. Og en egen side til å lime inn bilder. Det er så artig å bla tilbake og se alle forandringene som skjer i familien!!! Kjempe koselig bok!!!
mia83 Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Hei, alle juleelskere. Jeg vil bare dele en koselig tradisjon med dere: Jeg fører julebok! I den skriver jeg hver år. Der ligger julegavelisten for hvert år, hva vi var på av arrangement og hvem som var med, når den første sneen kom og sånne koselige ting. Den er så utrolig koselig å lese i. Det er fort gjort å glemme de små tingene i ventetiden, men har har jeg skrevet ned litt om det meste vi gjør. var det snø på julaften? Hvem hadde baby i magen....alt mulig som er kjempe-kos å se tilbake på. Praktisk er den genial! Julegave- og julekort-lista er fast inne i boka og kommer aldri på avveie. Jeg vet hva jeg har gitt alle hvert eneste år! Klem En slik en har jeg også Har skrevet i den siden 2004. Koselig å ha Og kjekt å vite hva vi har gitt og fått til jul hvert år
Gjest BrennheteBadeand Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Julebok er kjempe koselig, begynte å skrive i en selv for 2 år siden. Jeg har denne: http://www.rodskog-art.no/bokene/julensminnebok.html
Lunalu Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Julebok er kjempe koselig, begynte å skrive i en selv for 2 år siden. Jeg har denne: http://www.rodskog-art.no/bokene/julensminnebok.html Åh...akkurat den jeg også har!!! Den er kjempe fin!!!
Miss moneypenny Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Ååhh det hørtes koselig ut, det vil jeg også begynne med!! Takk for koselig tips
Gjest emmeline Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Kjempefint tips! Det skal begynnes med i år
kamela Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Har en hjemmelaget utgave, men har ikke vært flink til å føre inn i den. Har lagt inn lappene mine og setter som mål å få ført inn før jeg starter årets jul!
MellonCollie Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 Julebok er kjempe koselig, begynte å skrive i en selv for 2 år siden. Jeg har denne: http://www.rodskog-art.no/bokene/julensminnebok.html Noen som vet hvor denne selges...?
LilleRamona Skrevet 14. oktober 2009 #11 Skrevet 14. oktober 2009 Julebok er kjempe koselig, begynte å skrive i en selv for 2 år siden. Jeg har denne: http://www.rodskog-art.no/bokene/julensminnebok.html Åh, den boken var utroolig fin! Fant den ikke på noen av de stedene jeg kjøper bøker... (Nettbokhandler)
MellonCollie Skrevet 14. oktober 2009 #12 Skrevet 14. oktober 2009 Noen som vet hvor denne selges...? Åh, den boken var utroolig fin! Fant den ikke på noen av de stedene jeg kjøper bøker... (Nettbokhandler) Jeg sendte rett og slett en mail til de som laget den (du finner den om du går til hjemmesiden via tilbake-knappen under demoen)og hørte om de hadde noen forhandlere i fylket her. Og da fikk jeg svar innen en time med forslag til en bokhandel de nettopp hadde levert til!
Gjest BrennheteBadeand Skrevet 14. oktober 2009 #13 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg sendte rett og slett en mail til de som laget den (du finner den om du går til hjemmesiden via tilbake-knappen under demoen)og hørte om de hadde noen forhandlere i fylket her. Og da fikk jeg svar innen en time med forslag til en bokhandel de nettopp hadde levert til! Oi, det var raskt Den gangen jeg kjøpte den bestilte jeg den hos en bokforhandler på nett, å tok det laang tid før de fikk tak i den husker jeg.. Men finner den ingen steder nå. Men har du fått tips om hvor de har den i butikk er jo det enkelt å greit
Malama Skrevet 14. oktober 2009 #14 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Vi har ikke mindre enn TO av den der, så vi er dekket opp for noen år fremover... vi fikk nemlig to stk i julegave for to år siden, mamma og svigermor fikk samme gode ide... Det er jo koslig ja Feltene som er satt av til gaveliste og julekortliste er ALTFOR små da, så der limer i bare bilder over/skriver noe annet, og har listene i tillegg. Jeg gleder meg til å begynne å skrive i den i år igjen. Endret 14. oktober 2009 av Malama
LilleRamona Skrevet 14. oktober 2009 #15 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg sendte rett og slett en mail til de som laget den (du finner den om du går til hjemmesiden via tilbake-knappen under demoen)og hørte om de hadde noen forhandlere i fylket her. Og da fikk jeg svar innen en time med forslag til en bokhandel de nettopp hadde levert til! Så lurt da, det skal jeg også gjøre! De kommer sikkert til å lure fælt på hva denne plutselige pågangen skyldes...
LilleRamona Skrevet 14. oktober 2009 #16 Skrevet 14. oktober 2009 Netthandel-geek som jeg er, så måtte jeg jo søke litt til, og fant denne butikken: http://www.going.no/asp/webshop_vare.asp?v...ndergruppeID=59 Har ikke råd til den ennå, får ta det på neste lønning!
Gjest Miam Skrevet 18. oktober 2009 #17 Skrevet 18. oktober 2009 Julebok er kjempe koselig, begynte å skrive i en selv for 2 år siden. Jeg har denne: http://www.rodskog-art.no/bokene/julensminnebok.html Denne boka så jo kjempeflott ut! Men er det sånn at den er ment bare for ett år, eller kan man skrive i den "år etter år"? Litt dumt om for eksempel den listen "Dette gjorde vi når vi forberedte" bare står en gang, for da er den jo full til neste år :gjeiper:
Lunalu Skrevet 18. oktober 2009 #18 Skrevet 18. oktober 2009 Denne boka så jo kjempeflott ut! Men er det sånn at den er ment bare for ett år, eller kan man skrive i den "år etter år"? Litt dumt om for eksempel den listen "Dette gjorde vi når vi forberedte" bare står en gang, for da er den jo full til neste år :gjeiper: Den er for 20 år! Koselig å bla tilbake og se på bilder, lese hva en gjorde osv. Og fælt som en kan forandre seg på 10 år...
Gjest Miam Skrevet 18. oktober 2009 #19 Skrevet 18. oktober 2009 OJ! Så utrolig genialt! *Har kjøpt den*
Gjest Apple- i.i Skrevet 22. oktober 2009 #20 Skrevet 22. oktober 2009 Vil ha, vil ha, vil ha! :hoppe:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå