Gjest Nattvette Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Ja altså, hvordan i huleste legger man mascara på nederste øyevippene (der kajal/eyeliner også ligger)? Eg har lyse øyevipper så derfor vil eg også fått disse dekka av mascaraen, får til å gjøre det på de øverste, men får det fanken ikkje til der. De er korte så aner ikkje hvordan eg skal gjøre det uten å få mascara klint under øyet.. Hjelp? Samt, anbefal meg ein god svart mascara, gjerne som forlenger vippene og som ikkje klumper (helst vannfast også).
LukaFrost Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Kanskje det hjelper å holde et papir under vippene? Jeg sverger til Kanebo sin maskara, den man bare trenger varmt vann for å fjerne. Bare drar av mascaraen da og slipper pandaøyne.
Gjest Nattvette Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Det skal eg prøve, men tviler på det funker særlig bra. Tror det blir vanskelig å få papir under liksom.
Minttu Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 umulig å ikke få mascara under øya da.. men det er bare å bruke q-tip til å få vekk. må vel bare bruke litt tid og dra kosten litt over vippene, får det da alltid til jeg og jeg får ikke mætti under øya, men noe.
ungjente90 Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Bruk en mascara med liten, tynn kost. Da har du kontroll på hvor du kommer borti.
Monifa Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Haha, er som meg det der! Jeg gjorde mitt første forsøk forje helg, og ble seende ut som en panda.. Jeg fant derimot ut at 1. det er ikke særlig pent med FOR mye maskara på de vippene. 2. Slapp av! Jeg kjøpte den her nye maskaraen til L'oreal, den med en slik "kule" børste. Jeg endte rett å slett med å bare tørke av børsten litt, slik at det ikke er for mye mascara på den, og forsiktig legge på. Søl ble det, men jeg brukte en q-tips for å fjerne sølet, for å så til slutt legge en eyeliner under, litt type smokey-eyes. Jeg tror også at med litt trening så går det bedre ang. å ikke søle.. Jeg har problemer med at mascaraen alltid smitter ned under øyet, hjelper ikke om det er vannfast eller ikke. Irriterer meg så grenseløst..
juliane Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har også veldig korte undervipper. Jeg bruker kun tuppen på mascarabørsten for å påføre mascaraen, og beveger den "sidelengs" istedenfor fra rot til tupp. Uansett blir det alltid søl, og det fjerner jeg enkelt med q-tips.
tokidoki Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg tørker også gjerne av mascaraen på forhånd, men det mest naturlige resultatet får jeg faktisk av å ta litt mascara på fingertuppen og stryke over vippene under øyet. Da slipper jeg også kliss under øyet (men fingeren må jo vaskes, da).
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg plages ikke med mascara-søl under øynene. Det eneste er når jeg stresser om morgenen og har det travelt med mindre jeg ikke puster rolig. ha lite på kosten. du skal alltid bruke restene på børsten etter du har sminket overvippene. Jeg anbefaler Dior sin Iconic-mascara. Den eksisterer i vannfast utgave også. Den forlenger mye, og jeg er KJEMPEFORNØYD. Minuset er prisen, som ligger på 270 kroner..
Skogtussa Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 Kan og hjelpe om du tar mascara på undervippene først, før du tar på resten av øyevippene. Om du holder kosten "feil vei", altså oppover istedenfor bortover, kan det også hjelpe..
Gjest Chiffon Skrevet 14. oktober 2009 #11 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg bare dytter den forsiktig borti, ikke noe børsting som på overvippene bare forsiktig dytting. Går helt fint, får ikke sminke under øynene heller da.
Gjest Euforia Skrevet 14. oktober 2009 #12 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg pleier å myse (sånn at "posene" under øynene blir synlige) når jeg skal ta maskara på undervippene. Det gjør at de står litt mer opp og jeg får tatt på maskara uten at det kommer under vippene eller for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå