Gjest Mzfire Skrevet 14. august 2003 #1 Skrevet 14. august 2003 Lurer på en ting jeg. Hver dag ser jeg at noen jeg kjenner gifter seg. Er selv fylt 24 år og har ikke planer om å gifte meg. Har lyst å bli gift, men vet ikke når. Det jeg lurer på er når er det vanligst å gifte seg? OG hvor gammel ? Mulig jeg er litt barnslig eller noe, siden jeg ikke føler for å gifte meg enda. Men jeg føler meg nesten gammel også da så mange yngre gifter seg nå. Hva med deg? Hvor gammel var du da du giftet deg?
Gjest Poirot Skrevet 14. august 2003 #2 Skrevet 14. august 2003 Er ikke gjenomsnittsalderen for førstegangs brudefolk ca 30, og 32 for menn? Står sikkert på www.ssb.no
Gjest Lea Skrevet 14. august 2003 #3 Skrevet 14. august 2003 Vel.. noen av oss har vel aldri drømt om prinsessebryllup og sånt. Jeg er jo 29 år og har ikke det miste lyst til å gifte meg. Synes at folk er for unge når de er 24 år, men det er sikkert bare fordi jeg synes at det er for tidlig for meg... som 29 åring.
Gjest Mzfire Skrevet 14. august 2003 #4 Skrevet 14. august 2003 Har en søster som fyller 30 år da og hun er heller ikke gift. Så det er vel ikke noe hast. Har egentlig ikke bestemt meg enda om jeg noen gang vil gifte meg heller...
Gjest Vega Skrevet 14. august 2003 #5 Skrevet 14. august 2003 Jeg er 38, og synes ennå ikke at det haster noe med ekteskap for min del. Har ikke bråttom, selv om jeg har huket kandidaten. Tror nok jeg er en av de som ikke blir gift... Er nok fordi jeg synes det er greit med samboerskap - men begynner jo å tenke litt, når jeg kommer på på alle de fine gavene jeg kan ønske meg fra øverste hylle...
Gjest Tex Skrevet 15. august 2003 #6 Skrevet 15. august 2003 Jeg gifter meg til våren og vil da være 30, mens min mann vil være 34. Jeg har alltid hatt lyst til å gifte meg og grunnen til at det ikke har blitt før er rett og slett en mann som aldri fikk ut fingeren....
Malou Skrevet 15. august 2003 #7 Skrevet 15. august 2003 Er 27 år og har ikke noe behov for å gifte meg ennå, vet heller ikke om jeg noen gang får det. Dette betyr derimot ikke at jeg ikke er glad i samboeren min, men jeg synes vi har det fint nok som vi har det nå. Den dagen vi evt gifter oss, blir det på rådhuset. Har ikke lyst til å gifte meg i kirken, men tilhørende ståhei og store utgifter (dette bestemmer man jo selvfølgelig selv.) Man skal gjøre det man vil, når man føler seg klar for det. Ikke når man tror man er i ferd med å bli for gammel eller man gjør det fordi "alle andre" gjør det. Jennifer
Gjest GreenSky Skrevet 15. august 2003 #8 Skrevet 15. august 2003 Jeg synes 24 år hørtes veldig ungt ut. Selv er jeg 25 år gammel. Typen min fridde til meg (etter å ha kjent han i bare to uker!) - men jeg føler jeg fremdeles er altfor ung til å gifte meg. (Han ser ikke problemet, han er 37 år gammel og har vært gift en gang før) Men selvfølgelig, føler du deg moden/klar for det.... Så hvorfor ikke? Men at "alle" de andre vennene dine har/skal gifte seg, synes jeg ikke er noen god grunn til at DU skal gjøre det samme! :D
Ronja Skrevet 15. august 2003 #9 Skrevet 15. august 2003 Giftealderen har gått oppover og det er ikke uvanlig i det hele tatt å gifte seg når man er 30. Alt er lov! Jeg tror det har mye å si om noen begynner i vennegjengen din. Det blir en smitte-effekt, og jeg ser ofte at der noen begynner å gifte seg, så er de fleste gift etter et par-tre år. Dette gjelder selvfølgelig de som er klare for det! De som ikke blir "påvirket" på denne måten, venter fortsatt i mange år. Denne boomen kan like gjerne komme når vennegjengen er 24 som 30. I kretsen min (giftet meg da jeg var 24 med en mann som da var 29) giftet nesten alle vennene våre seg fra 2 år før til 2 år etter. Rart... ser også at dette gjelder de som får barn... eller er det bare her jeg bor dette stemmer?
tenker Skrevet 15. august 2003 #10 Skrevet 15. august 2003 Jeg er 26- og tror aldri jeg kommer til å gifte meg. Har aldri drømt om det og synes brylluper mye stress og mas. Så jeg pleier å si at hvis jeg noensinne blir gift, så må det bli i en drive- through vielse i Las Vegas. Jeg synes eller at man bør være i alle fall 25 før man gifter seg (og helst 40...)
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2003 #11 Skrevet 15. august 2003 Jeg tror ikke det går an å si noe generelt - jeg er 26 og har vært gift i fem år. :o Synes det er helt fantastisk, jeg, og angrer ikke ett sekund på noe av det jeg har gjort eller latt være å gjøre. Mange flytter jo inn med en kjæreste når de er 17-18-19 osv, hvorfor er det mindre ille? Jeg bodde riktignok for meg sjøl i fem år før jeg gifta meg (fra jeg var 16), så jeg var vel kanskje generelt litt tidlig ute. Er du redd du er for gammel til å være ugift, ikke bekymre deg! Som noen har nevnt her er gjennomsnittsalderen for første ekteskapsinngåelse rundt tredve år et sted.
Gjest Mzfire Skrevet 15. august 2003 #12 Skrevet 15. august 2003 Giftealderen har gått oppover og det er ikke uvanlig i det hele tatt å gifte seg når man er 30. Alt er lov! Jeg tror det har mye å si om noen begynner i vennegjengen din. Det blir en smitte-effekt' date=' og jeg ser ofte at der noen begynner å gifte seg, så er de fleste gift etter et par-tre år. Dette gjelder selvfølgelig de som er klare for det! De som ikke blir "påvirket" på denne måten, venter fortsatt i mange år. Denne boomen kan like gjerne komme når vennegjengen er 24 som 30. I kretsen min (giftet meg da jeg var 24 med en mann som da var 29) giftet nesten alle vennene våre seg fra 2 år før til 2 år etter. Rart... ser også at dette gjelder de som får barn... eller er det bare her jeg bor dette stemmer?[/quote'] Der jeg opprinnelig kommer fra ser jeg den smitteeffekten ja.. Er et lite sted, tettsted og de fleste x vennindene mine gifter seg og har giftet seg med bare måneders mellomrom. Pluss baby i mage også. Hyggelig det syns jeg. Men syns det er så tidlig også.. Og føler at jeg henger etter. Men, men
koldbruna Skrevet 19. august 2003 #13 Skrevet 19. august 2003 Jeg Giftet meg da jeg var 21 år og mannen min var 22 år. Vi har aldri angret på at vi giftet oss så tidlig. Og vi er fortsatt lykkelig gift og like forelsket. koldbruna
Lula Skrevet 19. august 2003 #15 Skrevet 19. august 2003 Jeg gifter meg neste år. Da er jeg 33 og han 32! For meg (oss) er det først nå det har vært aktuelt å gifte seg. Vi ble sammen da jeg var 28. Nå har vi vært sammen en stund, og bodd sammen et par år. NÅ føles det riktig å gifte seg. Jeg har ALDRI drømt eller stresset med å bli gift. Men da han fridde var det ikke tvil om mitt JA!
Gjest Embla s Skrevet 19. august 2003 #16 Skrevet 19. august 2003 I "gamle dager" kunne man jo ikke bo sammen uten å være gift, (og helst ikke ha sex heller :o ) Så det er jo ikke så rart at de giftet seg tidlig! Nå lever man jo som om man var gift med eller uten papir på det, det er ikke så mye som skiller, egentlig. Tror ikke man blir noe mer "gift" fordi om man er gift i forhold til om man "bare bor sammen". (i mine øyne er det langt mer bindende og "skummelt" å lage barn med en fyr. DA er man knyttet sammen for resten av livet, da)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå