Gå til innhold

Declèor - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ingvild_*
Skrevet

Etter at jeg var så dum å begynne med flyende foundation fra billigkjeder, har huden min blitt et rent helvete! Får bare flere og flere black- og whiteheads, kviser og store porer, og får blank hud utover dagen. Jeg har nå bestilt mineral sminke fra Everyday minerals, så håper at det kommer til å hjelpe litt. Har tenkt å bestille rens fra Declèor, da jeg har hørt at dette er et bra merke, men finner absolutt INGEN oversikt over produktene deres? Fant flere tråder her på forumet, men ingen som ga noen generell forklaring på de forskjellige produktene.

Noen som vet hvilken rens jeg burde velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar gjerne imot tips til andre merker også selfølgelig, bortsett fra ting man får kjøpt på H&M osv..

Skrevet

Dermanor har en grei oversikt. Hilde Christina lagde for et drøyt år siden denne oversikten. Siden da er dessverre Cleansing Oil gått ut av produksjon, så den kan være vanskelig å få tak i.

FeelUnique har billige Try-me-kits fra Decleor hvis du vil prøve produkter før du kjøper full størrelse.

Skrevet

Vær litt obs på decleor hvis du har sensetiv hud.. Jeg har brukt dermalogica i en årrekke og har hatt super hud siden jeg begynte med den serien. Har sensetiv/tørr hud, aldri vært plaget med kviser og urenheter, men heller tørr, flassende hud.

Var så dum at jeg testet ut decleor og fikk store røde kviselignende byller!! Etter et par uker på dermalogica var huden fin igjen...aldri mere decleor for mitt vedkommende!!

Skrevet
Vær litt obs på decleor hvis du har sensetiv hud.. Jeg har brukt dermalogica i en årrekke og har hatt super hud siden jeg begynte med den serien. Har sensetiv/tørr hud, aldri vært plaget med kviser og urenheter, men heller tørr, flassende hud.

Var så dum at jeg testet ut decleor og fikk store røde kviselignende byller!! Etter et par uker på dermalogica var huden fin igjen...aldri mere decleor for mitt vedkommende!!

Hvilke produkter fra decleor brukte du da?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hvilke produkter fra decleor brukte du da?

Det er en stund siden nå, og kremene er kastet, men det var et eller annet med rose i navnet.

Decleor har en super bodylotion da, den har jeg brukt en del av.

Skrevet

MD glycelotion tar det som er av urenheter, også decleors natt balm er med på å heale og stabilisere huden om natten når den repparere seg selv, MD rens for sensitiv hud er også kjempe fin, også som dag krem er aromapurete fra decleor helt herlig å mattende, hindrer urenheter og blankhet, sammtidig god på fukt, og kjempe fin uder makeup.

Kjempe fornøyd!

Skrevet

Jeg fikk også huden enda mer ødelagt av billige flytende foundations. Det som virkelig hjalp var MD Formulations og Decleor. Brukte rens, serum og skrubb fra MD, og fuktighetskrem fra Decleor.

Orker ikke skrive så mye nå, så bare linker til et innlegg på et annet forum hvor jeg skrev et ganske langt og omfattende innlegg :gjeiper:

http://www.snute.net/forum/showpost.php?p=...p;postcount=228

Skrevet

så hvilke produkter spesifikt burde jeg bruke fra MD formulations/Decleor? Er bare 16, og har ikke råd til å kjøpe maaasse produkter, trenger bare de basic tingene..

Jeg er helt håpløs på hva alle de forskjellige tingene skal brukes til og hvilken rekkefølge?

Hvordan vet man om man har sensitiv hud?

Jeg blir veeeeldig glad for all hjelp, for jeg er så lei av å gjemme huden min bak tunge sminkemasker! :)

Skrevet (endret)
så hvilke produkter spesifikt burde jeg bruke fra MD formulations/Decleor? Er bare 16, og har ikke råd til å kjøpe maaasse produkter, trenger bare de basic tingene..

Jeg er helt håpløs på hva alle de forskjellige tingene skal brukes til og hvilken rekkefølge?

Hvordan vet man om man har sensitiv hud?

Jeg blir veeeeldig glad for all hjelp, for jeg er så lei av å gjemme huden min bak tunge sminkemasker! :)

Tja, vanskelig å vite på forhånd nøyaktig hva som vil fungere. Men jeg har brukt og vært fornøyd med:

Facial Cleanser fra MD

Skrubben fra MD

Hydra Floral Emulsion fra Decleor

Du renser ansiktet morgen og kveld, og så smører du på ansiktskrem.

Skrubben kan du bruke 1-2 ganger i uka sånn omtrentlig. Prøv deg fram.

Tre grunnleggende produkter :)

Endret av Tonje!
Skrevet (endret)

Jeg syns Hilde Christina har svart godt på dette her. Hun anbefaler to enkle steg som et minimum: rens og fukt, og har gode forslag til produkter for dette. Hun anbefaler også et serum fra 15-års alderen for de som sliter med urenheter.

Foaming Cleanser

Hydra Floral Moisturising Cream

Hver av disse produktene fås til under 200 kroner på denne siden.

Continuous Renewal Serum

Dette serumet er det dessverre over 200,- for, men feelunique betaler tilbake mva og fortollingsgebyr hvis pakken skulle blir stoppet i tollen.

Så god hudpleie behøver ikke bli så dyrt.

Edit: produktene Tonje anbefaler kan også være en god løsning. Skrubben fra md er veldig god. Jeg foretrekker decleors rens, syns mds facial cleanser ble for "sterk" for huden min. Men vet om mange som elsker den. Og ang hydra floral krem eller emolusjon, så er forskjellen at emolusjonen er "lettere" og gir ikke like mye fukt som kremen.

Endret av Anemsi
Skrevet
Jeg syns Hilde Christina har svart godt på dette her. Hun anbefaler to enkle steg som et minimum: rens og fukt, og har gode forslag til produkter for dette. Hun anbefaler også et serum fra 15-års alderen for de som sliter med urenheter.

Foaming Cleanser

Hydra Floral Moisturising Cream

Hver av disse produktene fås til under 200 kroner på denne siden.

Continuous Renewal Serum

Dette serumet er det dessverre over 200,- for, men feelunique betaler tilbake mva og fortollingsgebyr hvis pakken skulle blir stoppet i tollen.

Så god hudpleie behøver ikke bli så dyrt.

Den Decleor-kremen er god, men den ble litt for fet for min delvis fete hud. Derfor tror jeg emulsjonen hadde vært bedre for TS, ettersom det virker at hun har litt fet hud? :)

Skrevet

Ja, jeg tenkte på det jeg også. Det var derfor jeg nevnte forskjellen mellom kremen og emolusjonen i edit'en min ;) Så kan hun velge selv ut fra hvor mye fukt hun mener hun trenger.

Skrevet
Ja, jeg tenkte på det jeg også. Det var derfor jeg nevnte forskjellen mellom kremen og emolusjonen i edit'en min ;) Så kan hun velge selv ut fra hvor mye fukt hun mener hun trenger.

Beklager, rakk ikke å se EDIT'en før jeg postet.

Gir kremen kun mere fukt, eller gir den litt fett og?

Skrevet

Gir kremen kun mere fukt, eller gir den litt fett og?

Hydra Floral skal da kun gi fukt, ikke fett, hvis jeg har forstått HC riktig.

Skrevet

Ikke noe problem, jeg skjønte det ;)

Hydra Floral skal da kun gi fukt, ikke fett, hvis jeg har forstått HC riktig.

Jeg tror det jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...