Gå til innhold

Det sosiale samspillet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Vi har nettopp flyttet til en nytt område. Datteren min har startet på skole her. Vi leier et lite hus og kjenner ingen i området. Dette er et typisk villaområde. Jeg må vel innrømme at jeg alltid har vært litt dårlig på å komme i kontakt med nye mennesker. Vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre for at datteren min (og jeg) kan bli bedre kjent med de som bor her. Synes det er vanskelig med balansegangen mellom hyggelig/interessert og innpåsliten/masete..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har nettopp flyttet til en nytt område. Datteren min har startet på skole her. Vi leier et lite hus og kjenner ingen i området. Dette er et typisk villaområde. Jeg må vel innrømme at jeg alltid har vært litt dårlig på å komme i kontakt med nye mennesker. Vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre for at datteren min (og jeg) kan bli bedre kjent med de som bor her. Synes det er vanskelig med balansegangen mellom hyggelig/interessert og innpåsliten/masete..

Sliter med det samme, selv om jeg har bodd her i 1 1/2 år.. har alltid hatt slike problemer.. Venter i spenning på gode tips :)

Skrevet

Ta med barnet i svømmehallen, på biblioteket, på kino eller i ishallen, kanskje hun vil ha med en venninne og da må man prate med foreldrene til venninnen...Eller bli med i styrer og verv rundt barnets aktiviteter...

Man skal jo liksom ikke bruke barnet for å få seg egne venner, men skal man bygge nettverk så er det jo naturlig at man blir kjent med folk i samme "bås" som en selv. Så det å bli kjent med foreldrene til barnets venner er jo naturlig. Kanskje noen av de andre mødrene er skikkelig gode venninne-emner? Eller en annen familie blir en god match?

Lykke til:)

Skrevet

Her hos oss var det noen mødre i barnehagen som startet en turgruppe en fast kveld i uka. Jeg ble med og på den måten har jeg blitt kjent med maaange jenter i nærområdet etter som gruppa vokste. Vi tok med andre vi kjente og naboer osv.

Kanskje du kan prøve å dra i gang noe lignende?

Når du har barn er det i alle fall enklere å komme i kontakt med andre, som PiriPiri skriver.

Lykke til! :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Mange blir kjent med nye mennesker gjennom fritidsaktiviteter. Ellers kan dere gå turer i nabolaget og hilse på folk dere møter, etterhvert kommer man kanskje i prat. Det var sånn jeg traff min beste venninne, da vi var 2 år gamle... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...