Gå til innhold

har vi hatt sex på riktig tidspunkt!?

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver.....
Skrevet

Hei!

Vi er nå prøvere.

Har prøvd å kartlegge syklusen, og jeg tror jeg er ganske heldig og stabil. 28 dager, noen få ganger 29 dager.

Skulle da i følge "boken" ha eggløsning nå om mandagen, den 5. oktober.

Vi hadde sex torsdag (den 1. okt), fredag, lørdag og søndag. Mandag var vi desverre ikke hjemme begge to...

Jeg fikk positiv test på en strimmeltest fra billigtester sent fredag kveld. Tror i hvertfall den var positiv. Streken var ikke fullt så sterk som pakningsvedlegget sa, men jeg kjente jo godt at jeg hadde eggløsning mandagen, og testen skal jo slå ut 24-48 timer før, så tror jeg har tenkt riktig.

kan det være svært ødeleggende at vi ikke hadde sex selve eggløsningsdagen (altså mandag kveld)? Jeg kjente også eggløsningen tidlig mandag morgen.

Eller kan vi ha fått det til å klaffe ved å ha hatt sex dagene i forkant?

Størst sjanse på selve dagen, eller like stor sjanse når man har dagene før/ tett opptil?

Vil at det skal klaffe!!!!!!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er at sædcellene er i eggledern når egget løsner... Så sex dagen før eggløsning er veldig bra!

Lykke til:)

Skrevet

Akkurat det samme lurte jeg på!!

Jeg tror jeg hadde eggløsning i går, og da fikk vi dessverre ikke anledning til å ha sex. Men dagen før hadde vi det.

Jeg gikk og lurte på om vi skulle ha det i dag igjen, men det er kanskje ikke noe poeng å gjøre det nå i ettertid? :klø:

(Mannen er bortreist, så jeg må evt reise etter han og ha sex ute i skogen.. :skratte: Det tror jeg er en kald fornøyelse i dag!! Så hvis det ikke er noen vits i, dropper jeg det.. :ler: )

Skrevet
Akkurat det samme lurte jeg på!!

Jeg tror jeg hadde eggløsning i går, og da fikk vi dessverre ikke anledning til å ha sex. Men dagen før hadde vi det.

Jeg gikk og lurte på om vi skulle ha det i dag igjen, men det er kanskje ikke noe poeng å gjøre det nå i ettertid? :klø:

(Mannen er bortreist, så jeg må evt reise etter han og ha sex ute i skogen.. :skratte: Det tror jeg er en kald fornøyelse i dag!! Så hvis det ikke er noen vits i, dropper jeg det.. :ler: )

Haha :legrine: Ja det skulle tatt seg ut! Vi blir litt crazy av all denne prøvingen!

Skrevet

Som andre skriver her, det beste er å ha sex før EL. 1-2 dager før skal vel være ideelt tror jeg. Dessuten har jeg lest et sted at å ha sex på EL-dagen kan være nesten bortkastet, siden egget fort blir svekket og at det er best at sædcellene har rukket gjennom hele egglederen og ligger og venter helt innerst, nærmest egget da det kommer. :)

Så da kan du slappe helt av tror jeg. Dere har nok truffet perfekt! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...