Gjest Gjest_jente_* Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Jeg er ei jente på 21 som har truffet en kar på 28, som har ei jente på 6 år. Jeg har ingen barn. Trenger noen råd fra folk der ute ang hvordan takle hans x..Vi har vært sammen å ca 2 mnd nå, og har det tipp topp sammen både jeg og han, og jeg og jenta hans. Vi bor hver for oss. Problemet mitt er hvordan skal jeg takle det at xen hans kommer innom med ditt og ddatt til jenta når det er hans barnehelg, og at hun fremdeles er helt på tuppa etter han? Jeg har ikke møtt xen hans ansikt til ansikt enda.. Min kjære sier han ikke har noen følelser for xen sin, de har vært sammen opp og ned i 5-6 år, men mest pga av dattera de har sammen. Han sier han aldri har følt for henne det han fæler for meg. Det er fjott at han er åpen og sier ifra til meg når hun har vært der, når hun ringer og at hun ønsker han tilbake osv.. Han sier han har tatt et valg, og det valget er å være sammen med meg. Han er jo en skikkelig flott type, så skjønner ikke helt hvorfor jeg skal kjenne denne sjalusien som jeg gjør.. Er det normalt? Kan noen komme med råd til hvordan jeg skal takle dette?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Stol på han. Jeg forstår at det føles stressende ut at eksen hans kommer innom og ringer han om hun fremdeles er interessert i han, men så lenge de har et barn sammen og de samarbeider godt så er det ikke verdt å ødelegge det over. Hver gang du føler at sjalusien stikker så setter du deg ned og fokuserer på at du stoler på han, at han elsker deg, og de tingene han har sagt. Fake it 'til you make it. Til slutt så er disse tankene helt naturlige for deg. Ikke bruk tid på å tenke på dette. Det er stort sett bortkastet tid. Så lenge du føler du kan stole på kjæresten din, så er det bortkasta tid og følelser å sitte å ha det vondt og være sjalu.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Du forteller at eksen hans fremdeles er på tuppa etter ham, da var det vel han som brøt ut av forholdet. Dermed kan du vel føle deg noenlunde trygg på det han sier til deg. Det at de har et barn sammen gjør at de alltid vil ha en viss kontakt. Dette må du bare lære deg å takle dersom du vil være sammen med ham.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 tuusen takk for svar! Kjenner at det ble litt lettere nå..ønsker ikke å si så mye til han om sjalusien min, selv om han vet at jeg blir litt sjalu..sa til han at jeg ønsker at han sier ifra når hun maser på han om forhold og når de har møttes osv, og synes det hjelper litt at han er så åpen om det. Det må jo være et bra tegn eller?Vil jo ikke gå rundt som en tikkene sjalusibombe heller ,for vi har det jo så flott sammen!
Gjest Finiska Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har vært med en som hadde barn fra før. Han og eksen måtte samarbeide om barnet, men bare det. De hadde en veldig grei ordning på samværet og ringte hverandre med mindre det var noe forandringer. Det var han som slå opp fordi han mente at hun aldri viste følelser. Men når det ble slutt, ville hun at de skal være elskere, i følge han. Det ville han ikke være med på. Dette opplevde jeg var ikke særlig godt å vite! Selv om han sa at han var helt over henne og at hun giftet seg på nytt, følte jeg på litt sjalusi alikevel. Jeg vet ikke hvor det kom av. Men med tiden, lærte jeg å stole på han og det funket faktisk:)
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Det er helt normalt å føle sjalusi. Dette er tross alt en jente han har hatt følelser for og vært glad i. Men når han har valgt å gå ut av forholdet, så er situasjonen en helt annen enn dersom hun hadde bedt ham om å gå. Da hadde iallefall jeg vært urolig... Gjør det beste ut av situasjonen, slik at barnet ikke blir skadelidende mer enn nødvendig. Barnet trenger stabilitet, og tre voksne som oppfører seg som nettopp voksne.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Når du involverer deg med en som har barn fra før, bør du være forberedt på at de må ha et visst samarbeid, og at de har ett større bånd enn en annen eks man ikke har barn med. Litt sjalusi kan vel oppstå for de fleste, og det må du bare takle. Men synes ikke du har noen grunn til å være bekymret, og heller er det ikke noe å si på deres oppførsel her. At hun vil ha han tilbake er ikke hans feil. Det er ikke "feil" fra hennes side heller, det er jo en helt ærlig sak. Hun føler nok like mye at du er i veien for henne, som du føler at hun er i veien for deg. Her må du bare stole på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå