Gå til innhold

Negative kalorier?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Angel_like

Er det noen som har hørt om negative kalorier, og som vet om dette stemmer?

Altså.. for å forklare litt av hva det jeg har hørt. Spiser du f.eks. et eple på 65 kalorier, så bruker kroppen din 100 kalorier på å fordøye dette. Dette vil si minus 35 kalorier! Noen som vet om dette stemmer, eller om dette er bare reint oppspinn?

Her er en av de små listene jeg fant over matvarer som tar mer energi å fordøye enn den energien du tar inn ved å spise det:

Apples *Apricots *Artichokes *Asparagus *Beet Greens *Beets *Blackberries *Blueberries *Broccoli *Brussels Sprouts *Buffalo Fish *Cabbage *Cantaloupe *Carrots *Cauliflower *Celeriak *Celery *Cherries *Chervil *Chicory *Chinese Cabbage *Chives *Clams *Cod *Corn *Crabs *Cranberries *Cucumbers *Currants *Damson *lum *Dandelion Greens *Eggplant * Endive *Flounder *Frog Legs *Garlic *Grapefruit *Grapes *Green Beans *Honeydew *Huckleberries *Kale *Kohlrabi* Kumquats *Leeks *Lemons *Lettuce *Limes *Lobster *Logan Berries *Mangos *Mushrooms *Musk Melons *Mussels *Mustard Greens *Nectarines *Okra *Onions *Oranges *Oysters *Papaya *Parsley Leaves *Parsnips *Peaches *Pears *Peas *Peppers *Pineapples *Pomegranates *Prunes *Pumpkin *Quince *Radishes *Raspberries *Red Cabbage *Rhubarb *Rutabagas *Salsify *Saueckraut *Scallions *Sea Bass *Shrimp *Sorrel *Spinach *Squash *Strawberries *String Beans *Tangerines *Terrapin *Tomato *Turnips *Watercress *Watermelon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Candyfloss

Jeg søkte på nettsteder om teamet, og der sto at det virket lite sannsynlig. Tror nok det bare er oppspinn dessverre. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at man forbrenner kalorier ved å spise, men tror ikke det er særlig mye man forbrenner ved det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en livsløgn som det meste. Mine favoritt er at kjeks som har brukket i to eller flere deler og godteri på kino er kalorifritt. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angel_like

Hmm..ja, regnet jo med at det hele egentlig var oppspinn, men når jeg vet at f.eks. eple er tungt fordøyelig, så kan det jo være at kroppen bruker noe energi på å klare å fordøye slike ting? Det meste som står her er jo frukt og grønnsaker, og det er ikke særlig lett opptagelig. Men, kroppen går nok ikke i minus-kalorier fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Faktisk bruker kroppen energi på å fordøye mat, tarmene gjør jo litt av et arbeid, det samme gjelder magesekken. Men om det går i minus er ikke like sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unntaket er kanskje agurk (150 kal pr kilo), og "agargele" av rent vann (saft inneholder enten kalorier (sukker) eller kjemikalier (asparatam ol) kok opp vann og ha i agar pulver (et alge ekstrakt som virker omtrent som gelantin, og siden gelatin trolig er et høyrisiko produkt når det gjelder kugalskap/Creutzfeldt-Jakobs er nok agar tryggere, ingen smaksforskjell), sett agar geleen kaldt og spis, smaker ikke godt, men metter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...