Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Nå ble den andre tråden med skoleoppgave-utgangspunkt slettet, så da lager jeg en annen tråd på generell basis, ettersom jeg alt satt og skrev et innlegg, men så ble tråden slettet, da jeg trykket "send." Bibelen inneholder massevis av motsetninger og absurde vers. I tillegg, så er det slik at mennesker leter etter det som kan underbygge ens egne preferanser. Dersom du har homofile venner, så leter du etter unnskyldninger for å si at homofili er helt OK. Dersom du syns homofili er ekkelt, så vil du kanskje bla opp i levitcus for å dælje homoer i hodet med Bibelen. Dette er veldig subjektivt, og hva du velger å misjonere avhenger av hva slags person du er. Du er ikke nødt til å oppsøke alle verdens homoer for å fortelle dem at det de gjør er "galt," men det er allikevel noen som bare ikke kan la være. Litt av grunnen til det er at Bibelen, slik jeg ser det, er relativt klar på at homofili er i mot Guds ønske. Derfor er det mange som ønsker å tro at de kan gjøre en forandring ved å fortelle alle rundt hvor flinke de er til å lese. Det er uintelligent, og tvangsaktig, for å si det pent. Sånn, det er min mening om homofili, så kan andre komme med sin. For alle de som er så voldsomt interessert.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Pinsevenn..? Kom heller til oss i Vakttårnet du. Vi er venner hele året vi...
Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Haha, lol. Venn i pinsen. Joda, dere er ganske hyggelige, det må jeg innrømme. Skjønt, jeg har en lillesøster som ikke tror på Gud, og det er ingen som legger press på meg for å ikke ha kontakt med henne, selv om hun tror på sånne ting som får meg til å himle med øynene (astrologi). Og så ser jeg ikke helt det bibelske grunnlaget for å ha aversjoner mot erythrocytter. Nå er det vel allerede en tråd om JV, vi trenger vel ikke divergere denne med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Haha, lol. Venn i pinsen. Joda, dere er ganske hyggelige, det må jeg innrømme. Skjønt, jeg har en lillesøster som ikke tror på Gud, og det er ingen som legger press på meg for å ikke ha kontakt med henne, selv om hun tror på sånne ting som får meg til å himle med øynene (astrologi). Og så ser jeg ikke helt det bibelske grunnlaget for å ha aversjoner mot erythrocytter. Nå er det vel allerede en tråd om JV, vi trenger vel ikke divergere denne med en gang. Nei, så lenge hun ikke har døpt seg og lovet Gud å leve som en kristen spiller det jo liten rolle hva hun gjør. Men om hun var kristen og startet som horemamma ville det vel vært dårlig reklame - selv for pinsevenner mener jeg..?
maria_lena Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 eh... TS, jeg fikk ikke helt frem fra DU egentlig synes om homofili,:klø: du sa at det var subjektivt og at BIBELEN er klar på at det er mot Guds villje. men i hvilken kategori er du, ut i fra din egen definisjon : synes du at homofili er "helt OK "eller synes du at det er "ekkelt" ?
Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Hun er faktisk døpt. Om hun skaffet seg et bordell i Nederland, tror jeg nok ikke at jeg ville frydet meg, heller ikke om hun dumpa mannen sin og skaffet seg lesbisk elsker, men hun er allikevel søsteren min. Jeg skjønner at dere JV ser litt annerledes på saken, jeg setter kjærlighet til familie viktigere enn kjærlighet til selektive bibelsitater og misjonsbefaling. Begge deler kan forsvares fra et bibelsk utgangspunkt. Det er også et spørsmål om hvordan du ønsker å se på deg selv.
maria_lena Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Nei, så lenge hun ikke har døpt seg og lovet Gud å leve som en kristen spiller det jo liten rolle hva hun gjør. Men om hun var kristen og startet som horemamma ville det vel vært dårlig reklame - selv for pinsevenner mener jeg..? jeg synes det litt irrelevant i den tråden her ?! men så vidt meg kjent så har pinsevenner ingen "regler" om hvem de kan omgås med, om det så er "horemamma"
Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 eh... TS, jeg fikk ikke helt frem fra DU egentlig synes om homofili,:klø: du sa at det var subjektivt og at BIBELEN er klar på at det er mot Guds villje. men i hvilken kategori er du, ut i fra din egen definisjon : synes du at homofili er "helt OK "eller synes du at det er "ekkelt" ? Jeg syns ikke homofili er ekkelt, men jeg synes Bibelen er ganske tydelig på at homofili er no-no. Om dette skyldes at Guds vilje går imot homofili, eller om det skyldes de personlige følelsene til mennesker som stod nærme Jesus, det er ikke godt å si. Det virker litt rart at Gud skulle ha så mye imot homser, når gynekologisk forskning peker på miljøet i livmora som avgjørende, og når en kan legge hjernesymmetri til grunn for seksuell orientering, da handler det ikke bare om å forstå bibelen, da føler man en dragning mot menn av medfødte årsaker. Det er vanskelig for mange å svelge, tror jeg. Jeg personlig bryr meg ikke så veldig, jeg syns litt synd på homofile, fordi de går glipp av så mye deilig familiekos, og støttespillere når de blir gamle og alene.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Hun er faktisk døpt. Om hun skaffet seg et bordell i Nederland, tror jeg nok ikke at jeg ville frydet meg, heller ikke om hun dumpa mannen sin og skaffet seg lesbisk elsker, men hun er allikevel søsteren min. Jeg skjønner at dere JV ser litt annerledes på saken, jeg setter kjærlighet til familie viktigere enn kjærlighet til selektive bibelsitater og misjonsbefaling. Begge deler kan forsvares fra et bibelsk utgangspunkt. Det er også et spørsmål om hvordan du ønsker å se på deg selv. "Om noen (som er døpte) kommer til dere og ikke fører denne lære så ta ikke imot ham i deres hjem og hils ham ikke vel møtt. For den som hilser ham blir medskyldig i hans synder." (2. Joh. 10 og 11) "Jeg skrev til dere i brevet at dere ikke skal ha noe å gjøre med folk som lever i hor. jeg mente ikke alle i denne verden som driver hor.Det jeg mente var at dere ikke skal omgås en som går for å være en kristen bror,men som lever i hor. Et slikt menneske skal dere heller ikke spise med. Få den onde bort fra dere." (1. Kor. 5: 10-13) Har du hørt om Bibelen "pinsevenn"? Eller er dere i konstant åndelig bakrus?
maria_lena Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg syns ikke homofili er ekkelt, men jeg synes Bibelen er ganske tydelig på at homofili er no-no. Om dette skyldes at Guds vilje går imot homofili, eller om det skyldes de personlige følelsene til mennesker som stod nærme Jesus, det er ikke godt å si. Det virker litt rart at Gud skulle ha så mye imot homser, når gynekologisk forskning peker på miljøet i livmora som avgjørende, og når en kan legge hjernesymmetri til grunn for seksuell orientering, da handler det ikke bare om å forstå bibelen, da føler man en dragning mot menn av medfødte årsaker. Det er vanskelig for mange å svelge, tror jeg. Jeg personlig bryr meg ikke så veldig, jeg syns litt synd på homofile, fordi de går glipp av så mye deilig familiekos, og støttespillere når de blir gamle og alene. hm... interessant. hvis homofili da er medtfødt og hvis vi tar utgangspunkt at Gud har skapt det mennesket så har Han da skapt noe som Han selv er imot? Det å (velge?) å ga glipp av familiekos på en heterofil måte skjønner ikke jeg heller, for å være helt ærlig, men de som er homofile har sagt til meg at de ikke savner det eller har behov for det. når det gjelder støttespillere i alderdom så varierer det veldig fra person til person og har nødvendigvis ikke noe med homofili som sådan å gjøre. det finnes da mange heterofile eldre som har blitt alene pga. uenigheter i familien.
Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 "Om noen (som er døpte) kommer til dere og ikke fører denne lære så ta ikke imot ham i deres hjem og hils ham ikke vel møtt. For den som hilser ham blir medskyldig i hans synder." (2. Joh. 10 og 11) "Jeg skrev til dere i brevet at dere ikke skal ha noe å gjøre med folk som lever i hor. jeg mente ikke alle i denne verden som driver hor.Det jeg mente var at dere ikke skal omgås en som går for å være en kristen bror,men som lever i hor. Et slikt menneske skal dere heller ikke spise med. Få den onde bort fra dere." (1. Kor. 5: 10-13) Har du hørt om Bibelen "pinsevenn"? Eller er dere i konstant åndelig bakrus? Joda, jeg har hørt om Bibelen. Og jeg bryter den på mange punkter, jeg. Hva er poenget ditt?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 hm... interessant. hvis homofili da er medtfødt og hvis vi tar utgangspunkt at Gud har skapt det mennesket så har Han da skapt noe som Han selv er imot? Det å (velge?) å ga glipp av familiekos på en heterofil måte skjønner ikke jeg heller, for å være helt ærlig, men de som er homofile har sagt til meg at de ikke savner det eller har behov for det. når det gjelder støttespillere i alderdom så varierer det veldig fra person til person og har nødvendigvis ikke noe med homofili som sådan å gjøre. det finnes da mange heterofile eldre som har blitt alene pga. uenigheter i familien. DU mener det er medfødt. Gud fordømmer det,og da kan ikke bad i andres avføring være medfødt. En tyv er heller ikke født tyv. Det er vår frie viljes beslutning å stjele,eller å la det være.
Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 hm... interessant. hvis homofili da er medtfødt og hvis vi tar utgangspunkt at Gud har skapt det mennesket så har Han da skapt noe som Han selv er imot? Det har han jo uansett, siden Gud er opphavet til alt, også djevelen. Det blir som det fjerne østens yin og yang. Når Gud valgte å skape verden, skapte han den god, men også med en slange. Et liv hvor du kun spiser sjokkis, er ikke et liv som gir deg glede, det gir deg flat affekt. når det gjelder støttespillere i alderdom så varierer det veldig fra person til person og har nødvendigvis ikke noe med homofili som sådan å gjøre. det finnes da mange heterofile eldre som har blitt alene pga. uenigheter i familien. Ja, og det er leit.
Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 DU mener det er medfødt. Gud fordømmer det,og da kan ikke bad i andres avføring være medfødt. En tyv er heller ikke født tyv. Det er vår frie viljes beslutning å stjele,eller å la det være. Moderne forskning går imot hva du ønsker å tro på av fri vilje. Hvis det er statistisk sammenheng mellom hjernens morfologi og seksuelle preferanser, så velger du kanskje selv hvem du vil ha sex med, men valget er forutbestemt. Hvilket gjør Gud så utrolig spennende, og bygger opp under at det må være en mening bak alt.
maria_lena Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 DU mener det er medfødt. Gud fordømmer det,og da kan ikke bad i andres avføring være medfødt. En tyv er heller ikke født tyv. Det er vår frie viljes beslutning å stjele,eller å la det være. veeent nå litt her, jeg har IKKE sagt at JEG tror på det, jeg tok utgangspunktet i pinsevenn sin mening at homofili er medfødt. følg litt med! og- unskylød meg men: bad i andres avføring?? forklar
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 Tro videre på Djevelen du. Han sa jo "har Gud virkelig sagt...", "dere kommer slett ikke til å dø...". Så driv hor eller gjør hva du vil. Dagen kommer over dere likefullt. Så du kan like godt ha litt egendefinert moro etter eget skjønn nå. "Den som vil holde en av lovene må holde dem alle",sa jo Jesus. Du snakker om sort/hvitt! Alt eller ingenting. Jaja. Så hvis du bryter en lov, så mener du det er greit nok at du bryter alle? Hva med DEG? Er du så perfekt at du ikke bryter en eneste lov?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Du snakker om sort/hvitt! Alt eller ingenting. Jaja. Så hvis du bryter en lov, så mener du det er greit nok at du bryter alle? Hva med DEG? Er du så perfekt at du ikke bryter en eneste lov? En ting er å synde. En helt annen sak er bevisst å gå ut mot Guds ord. Da synder du mot den hellige ånd, og det er ifølge Bibelen ikke noe rom for tilgivelse av synder lenger. Ja, Jesus sa: "Enten er du for meg, eller så er du imot meg!"
Gjest Pinsevenn Skrevet 9. oktober 2009 #18 Skrevet 9. oktober 2009 En ting er å synde. En helt annen sak er bevisst å gå ut mot Guds ord. Da synder du mot den hellige ånd, og det er ifølge Bibelen ikke noe rom for tilgivelse av synder lenger. Ja, Jesus sa: "Enten er du for meg, eller så er du imot meg!" Så det er ikke handlingen i seg selv som er avskyelig, men bevissthetsnivået? Eller begge deler? Dersom du hjelper en venn, med baktanke om at han kan hjelpe deg siden, er det mer skittent, enn å late som om du hjelper han uforpliktende? Er det spesielt edelt å være uærlig? Lyve til andre og ikke minst til deg selv om din egentlige motivasjon? Er det spesielt edelt å skyve "Guds vilje" foran som en unnskyldning, for å få lov til å hate homofile? Blir ikke helt klar på deg.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #19 Skrevet 9. oktober 2009 Så det er ikke handlingen i seg selv som er avskyelig, men bevissthetsnivået? Eller begge deler? Dersom du hjelper en venn, med baktanke om at han kan hjelpe deg siden, er det mer skittent, enn å late som om du hjelper han uforpliktende? Er det spesielt edelt å være uærlig? Lyve til andre og ikke minst til deg selv om din egentlige motivasjon? Er det spesielt edelt å skyve "Guds vilje" foran som en unnskyldning, for å få lov til å hate homofile? Blir ikke helt klar på deg. Gud dømmer ikke først og fremst dine handlinger men ditt "hjerte" - det symbolske hjertet. Det representerer dine motiver og dine innerste ønsker og tanker. Kommer du til kort i dine bestrebelser med å oppnå Guds høye normer har du mulighet til å "gjøre opp din sak" og få utslettet din syndeskyld. Men Guds Ord er skrevet ned ved hjelp av hellig ånd. Og går du imot Guds ord og dermed Guds ånd med vitende og vilje er det ikke lenger noe offer for synder. Du havner da i Gehenna - evig død (Ikke-eksistens)
maria_lena Skrevet 9. oktober 2009 #20 Skrevet 9. oktober 2009 Tro videre på Djevelen du. Han sa jo "har Gud virkelig sagt...", "dere kommer slett ikke til å dø...". Så driv hor eller gjør hva du vil. Dagen kommer over dere likefullt. Så du kan like godt ha litt egendefinert moro etter eget skjønn nå. "Den som vil holde en av lovene må holde dem alle",sa jo Jesus. uff, det er blant annet utsagn som dette som får meg til å holde meg langt unna diskusjoner om livssyn og religion. nå som vi faktisk hadde en diskusjon om et konkret emne- homofili. og så kommer du å begyner å henge deg opp i at TS er pinsevenn og hva søstra hans driver med osv.. dette er et tråd om hva kristne syns om homofili.synd at du, pinsevenn er bare en gjest her dermed kan jeg ikke sende deg pm for å fortsette diskusjonen der fodi jeg har noen spm. ang. det med gyn. forskning...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå