Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #141 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvis vi venter på den rette så er vi jo alt for kresne, så det blir vel galt det også? Hvis du er for kresen så finner du aldri den rette. Må tenke litt sånn "bra nok". En som er bra nok er "den rette". Har bare med din egen innstilling å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #142 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men tenk så kjedelig det vil være for henne å måtte vente på Mr. Maybe Right i mange år uten å ha noen å kline med i mellomtiden. Hvem gidder å sitte og vente. Da skjer det jo ingenting. Bryr jeg meg noe om det? Hovedsaken er at hun venter på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #143 Del Skrevet 10. oktober 2009 Parforhold gir som sagt også felles praktiske og økonomiske fordeler. De fleste av menneskets behov dekkes av disse. I tillegg dekkes jo de emosjonelle behovene. Derfor er det normalt og ønskelig for voksne mennesker å leve i parforhold. Jo, men vi diskuterte det å ha en elsker - som er noe annet enn Parforholdet. Et parforhold gir fordeler for begge, forhåpentligvis. Men vi diskuterte altså hva som skjer i tiden før man treffer Den Rette. Ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #144 Del Skrevet 10. oktober 2009 Bryr jeg meg noe om det? Hovedsaken er at hun venter på meg Dette høres i grunnen ikke veldig logisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #145 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jo, men vi diskuterte det å ha en elsker - som er noe annet enn Parforholdet. Et parforhold gir fordeler for begge, forhåpentligvis. Men vi diskuterte altså hva som skjer i tiden før man treffer Den Rette. Ikke sant? Felles fordeler, ja - for begge. Leter man etter den rette, så leter man etter den rette, og kaster ikke bort tiden på noe uten fremtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #146 Del Skrevet 10. oktober 2009 Dette høres i grunnen ikke veldig logisk ut. Det gjør det for meg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 10. oktober 2009 #147 Del Skrevet 10. oktober 2009 Lurer egentlig på hvor du vil med innleggene dine Steinar, her er noe utdrag av hva du sier : -kvinner er typisk avhengige av en mann, og du sier det må være ubehagelig å være avhengig av en mann. -du tror ikke det er sannsynlig at ei dame er trofast i et parforhold. -du stoler ikke på hva en kvinne står for. -du ser etter praktiske og økonomiske fordeler ved eventuelt å ha en elskerinne. -du mener alt dreier seg om å bruke sunn fornuft. -du leter etter ei dame som er såpass seriøs at hun prioriterer å finne den rette. -ingen respekt for folk som bare utnytter andre -du sier sex uten følelser er ikke "normalt" for mennesker. Dersom du følger med på hva du skriver (og tenker ??) så vil du finne masse selvmotsigende argumenter her. Hvor fornuftig er det å ikke stole på sin kvinne i et parforhold ??? Hvor sannsynlig er det at du ikke blir utnyttet når du mener kvinner er typisk avhengig av en mann ?? Hvor mange innlegg ser du ikke her hvor kvinner faktisk foretrekker en elsker i singeltilværelsen, mens de eventuelt venter på den "rette". Det er nok mer normalt enn du tro Steinar !!! Til slutt får jeg bare si at ; du har kanskje høye tanker om deg selv og vil fremstå som dydsom og tildels prektig - men, i vår verden anno 2009 så ser du at din forståelse av virkeligheten er annerledes enn andres tydeligvis. Jeg håper og (kanskje) tror at du finner den rette til slutt kjære venn, men jeg tror jaggu du skal vente lenge etter å finne noen som skal passe dine premisser,preferanser og syn, utfra det som blir skrevet her !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #148 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Lurer egentlig på hvor du vil med innleggene dine Steinar, her er noe utdrag av hva du sier : -kvinner er typisk avhengige av en mann, og du sier det må være ubehagelig å være avhengig av en mann. -du tror ikke det er sannsynlig at ei dame er trofast i et parforhold. -du stoler ikke på hva en kvinne står for. -du ser etter praktiske og økonomiske fordeler ved eventuelt å ha en elskerinne. -du mener alt dreier seg om å bruke sunn fornuft. -du leter etter ei dame som er såpass seriøs at hun prioriterer å finne den rette. -ingen respekt for folk som bare utnytter andre -du sier sex uten følelser er ikke "normalt" for mennesker. Dersom du følger med på hva du skriver (og tenker ??) så vil du finne masse selvmotsigende argumenter her. Hvor fornuftig er det å ikke stole på sin kvinne i et parforhold ??? Hvor sannsynlig er det at du ikke blir utnyttet når du mener kvinner er typisk avhengig av en mann ?? Hvor mange innlegg ser du ikke her hvor kvinner faktisk foretrekker en elsker i singeltilværelsen, mens de eventuelt venter på den "rette". Det er nok mer normalt enn du tro Steinar !!! Til slutt får jeg bare si at ; du har kanskje høye tanker om deg selv og vil fremstå som dydsom og tildels prektig - men, i vår verden anno 2009 så ser du at din forståelse av virkeligheten er annerledes enn andres tydeligvis. Jeg håper og (kanskje) tror at du finner den rette til slutt kjære venn, men jeg tror jaggu du skal vente lenge etter å finne noen som skal passe dine premisser,preferanser og syn, utfra det som blir skrevet her !! Vel, det var vel ikke helt korrekt alt sammen, og noe er tatt ut av sin sammenheng. Minner meg litt om - alt du sier kan og vil bli brukt i mot deg ... hehe Men dette er vel noe jeg mener sånn ca da: -alt dreier seg om å bruke sunn fornuft. -leter etter ei dame som er såpass seriøs at hun prioriterer å finne den rette. -ingen respekt for folk som bare utnytter andre -sex uten følelser er ikke "normalt" for mennesker. Ellers er det vel omtrent dette jeg har ment å si: -det er praktiske og økonomiske fordeler med å leve i et parforhold. -lurer på - når ei dame trenger eller er avhengig av en elsker mens hun venter på "den rette" - hvor sannsynlig er det da at hun vil være trofast med "den rette" i et parforhold? Endret 10. oktober 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #149 Del Skrevet 10. oktober 2009 Leter man etter den rette, så leter man etter den rette, og kaster ikke bort tiden på noe uten fremtid. Jeg forstår hva du sier - men: For å vite om noe har fremtid eller ikke må man nødvendigvis vie det litt tid. En parallell: det blir jo litt som å si som barn at man vil sitte inne på rommet sitt helt til man blir voksen: for det er først da man har tenkt til å utrette noe her i verden. Men man kan ikke utrette noe som voksen, uten at man har sanket seg erfaringer langs veien først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #150 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men dette er vel noe jeg mener sånn ca da: -alt dreier seg om å bruke sunn fornuft. Ja, og der vil du får ulike svar avhengig av hvem du spør; hva som er "fornuftig". -leter etter ei dame som er såpass seriøs at hun prioriterer å finne den rette. Det er flere veier til målet. -sex uten følelser er ikke "normalt" for mennesker. Det er vel då som er følelsesløse. Man har jo følelser selv om det ikke er med Den Rette. Men det er ikke "Den Rette"-følelsene. Det finnes jo andre følelser også. Man er ikke roboter bare fordi man ikke er i et forhold. -lurer på - når ei dame trenger eller er avhengig av en elsker mens hun venter på "den rette" - hvor sannsynlig er det da at hun vil være trofast med "den rette" i et parforhold? Det er like sannsynlig at hun vil være trofast i et parforhold som om hun hadde sittet bare og ventet. Utroskap har ingen direkte sammenheng med det å ha en elsker. Så vidt jeg kan se har det ikke noe med hverandre å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #151 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg forstår hva du sier - men: For å vite om noe har fremtid eller ikke må man nødvendigvis vie det litt tid. En parallell: det blir jo litt som å si som barn at man vil sitte inne på rommet sitt helt til man blir voksen: for det er først da man har tenkt til å utrette noe her i verden. Men man kan ikke utrette noe som voksen, uten at man har sanket seg erfaringer langs veien først. Greit, alle trenger livserfaring. Men man finner i hvert fall ikke den rette ved å ha en eller flere elskere i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 10. oktober 2009 #152 Del Skrevet 10. oktober 2009 -lurer på - når ei dame trenger eller er avhengig av en elsker mens hun venter på "den rette" - hvor sannsynlig er det da at hun vil være trofast med "den rette" i et parforhold? Det må du nok bare stole på ! Du må nok leve i troen på at du er den rette for henne, og at hun vil være trofast mot deg. I forelskelsen og kjærligheten dere skal gi hverandre så må selvfølgelig denne tilliten være på plass - hvis ikke så er forholdet en fallitt. En av de viktigste ingrediensene i et forhold dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #153 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ja, hva er fornuft? I min verden er det selvfølgelig min. Mulig det er flere veier til å finne den rette, men jeg tror da altså ikke at en av dem er å kaste bort tiden på en elsker. Og å stole på at dama vil være trofast - ja, selvfølgelig vil jeg gjøre det når alt føles rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #154 Del Skrevet 10. oktober 2009 Greit, alle trenger livserfaring. Men man finner i hvert fall ikke den rette ved å ha en eller flere elskere i stedet. Man har det ikke "i stedet", man har det underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #155 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det kunne aldri falle meg inn å ha en elsker. Jeg skjønner ikke konseptet. Å tenne på en mann jeg ikke har følelser for er helt utenkelig for meg. Her har vi ei dame med den tradisjonelle og sunne innstillingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #156 Del Skrevet 11. oktober 2009 Man har det ikke "i stedet", man har det underveis. Hvis målet er å finne den rette, så er en elsker det samme som å gå i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. oktober 2009 #157 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvis målet er å finne den rette, så er en elsker det samme som å gå i feil retning. Men alternativet er at man går uten noe som helst helt til ukjente tidspunkt x hvor man eventuelt møter "den rette". I verste fall kan det gå mange år! Kanskje man aldri treffer "den rette". Skal man da se tilbake på et liv som munk/nonne? Synes du det høres klokt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #158 Del Skrevet 11. oktober 2009 Men alternativet er at man går uten noe som helst helt til ukjente tidspunkt x hvor man eventuelt møter "den rette". I verste fall kan det gå mange år! Kanskje man aldri treffer "den rette". Skal man da se tilbake på et liv som munk/nonne? Synes du det høres klokt ut? Hvis målet er å finne den rette, så er det den eneste muligheten. Alt annet er bortkastet tid. Altså er det klokt hvis målet er å finne den rette. Så kan man jo da velge å gi det opp på et eller annet tidspunkt selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nk. Skrevet 11. oktober 2009 #159 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvis målet er å finne den rette, så er det den eneste muligheten. Alt annet er bortkastet tid. Altså er det klokt hvis målet er å finne den rette. Så kan man jo da velge å gi det opp på et eller annet tidspunkt selvfølgelig. Du har ett absurd lineært liv steinar. Er ikke i en posisjon hvor ett seriøst forhold ville vært en spesielt god ide akkurat nå, må finne ut av endel ting før jeg kan innlede ett forhold til noen. En elsker mens jeg venter hadde ikke vært så dumt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #160 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du har ett absurd lineært liv steinar. Er ikke i en posisjon hvor ett seriøst forhold ville vært en spesielt god ide akkurat nå, må finne ut av endel ting før jeg kan innlede ett forhold til noen. En elsker mens jeg venter hadde ikke vært så dumt det. Hvis du ikke kan innlede et forhold til noen, så høres det ikke ut som noen god ide å ha en elsker heller. Dette er også et slags forhold. Bruk heller tiden til å finne ut det du trenger i stedet for å bare vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå