Gjest gjestdeluxe Skrevet 12. oktober 2009 #201 Del Skrevet 12. oktober 2009 Nja, min umiddelbare tanke er da at hun er kalkulerende og egoistisk - litt følelseskald. Interessant. Hva ser du for deg da? Personen er jo gjerne et vanlig menneske, som lever et vanlig liv. De fleste ønsker nok en livspartner, men det er ikke alltid alle er på det stadiet i sine liv akkurat der og da. Noen er nyskilt, andre har levd som single lenge, atter andre er gift (men sistnevnte tas ikke med i betraktning). Man snakker jo sammen, har samtaler, ser TV, lager middag sammen, spiser ute, går turer, osv.: mye av det samme som kjærester gjør. Noen ser hverandre ofte, andre sjelden. Noen varer i noen få måneder, andre over flere år. Ofte får den ene ekstra parforholdfølelser overfor den andre, og da kan det ta slutt. Dersom begge klarer å innse realitetene om hva det er, kan det fungere lengre. Dette er da et helt vanlig fenomen, synes jeg. Ingen drømmesituasjon, men noen mener det er bedre enn å være alene som i alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. oktober 2009 #202 Del Skrevet 12. oktober 2009 Du beskriver alle menns drømmedame her Det sier seg jo selv. Problemet er bare at man lever i den noe mere realistiske norske virkeligheten til hverdags. Alle menn? Virkelig? Tror du bør snakke for deg selv her. Det sier seg slett ikke selv. Min kjæreste vil hvert fall ikke ha en slik dame som snipa beskriver over der. Han hadde kjedet seg i hjel, rett og slett. Heldigvis er han så trygg på seg selv som mann, at han trenger ikke en etterlevning fra 50-tallet for å være fornøyd. Du har jo en erkekonservativ holdning til parforhold, Steinar. Jeg har aldri vært i forhold med noen mann som er i nærheten av å mene det samme som deg når det gjelder kvinner og parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 12. oktober 2009 #203 Del Skrevet 12. oktober 2009 Sunn fornuft! Men problemet er selvfølgelig da bare at du ikke kommer til å få greie på det sånn helt uten videre ... Nei, så det er nok best at dere forblir evig ungkarer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2009 #204 Del Skrevet 12. oktober 2009 Interessant. Hva ser du for deg da? Personen er jo gjerne et vanlig menneske, som lever et vanlig liv. De fleste ønsker nok en livspartner, men det er ikke alltid alle er på det stadiet i sine liv akkurat der og da. Noen er nyskilt, andre har levd som single lenge, atter andre er gift (men sistnevnte tas ikke med i betraktning). Man snakker jo sammen, har samtaler, ser TV, lager middag sammen, spiser ute, går turer, osv.: mye av det samme som kjærester gjør. Noen ser hverandre ofte, andre sjelden. Noen varer i noen få måneder, andre over flere år. Ofte får den ene ekstra parforholdfølelser overfor den andre, og da kan det ta slutt. Dersom begge klarer å innse realitetene om hva det er, kan det fungere lengre. Dette er da et helt vanlig fenomen, synes jeg. Ingen drømmesituasjon, men noen mener det er bedre enn å være alene som i alene. Det der kan jeg være enig med deg i - ingen drømmesituasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2009 #205 Del Skrevet 12. oktober 2009 Alle menn? Virkelig? Tror du bør snakke for deg selv her. Det sier seg slett ikke selv. Min kjæreste vil hvert fall ikke ha en slik dame som snipa beskriver over der. Han hadde kjedet seg i hjel, rett og slett. Heldigvis er han så trygg på seg selv som mann, at han trenger ikke en etterlevning fra 50-tallet for å være fornøyd. Du har jo en erkekonservativ holdning til parforhold, Steinar. Jeg har aldri vært i forhold med noen mann som er i nærheten av å mene det samme som deg når det gjelder kvinner og parforhold. Ja, du skulle nok fått kjørt deg da Jeg er nok ikke helt gjennomsnittlig, men på den annen side så skriver jo jeg hypotetisk her. Jeg er vel redd for at ei dame også har en personlighet med egne meninger og syn på hvordan forholdet skal være. Dermed må det bli gi og få. Når man tilpasser seg til hverandre så forsvinner jo fort en del av de skarpe kantene på begge sider - forhåpentligvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2009 #206 Del Skrevet 12. oktober 2009 Nei, så det er nok best at dere forblir evig ungkarer.... Ja, det er ett av 2 alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 12. oktober 2009 #207 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja, du skulle nok fått kjørt deg da Jeg er nok ikke helt gjennomsnittlig, men på den annen side så skriver jo jeg hypotetisk her. Jeg er vel redd for at ei dame også har en personlighet med egne meninger og syn på hvordan forholdet skal være. Dermed må det bli gi og få. Når man tilpasser seg til hverandre så forsvinner jo fort en del av de skarpe kantene på begge sider - forhåpentligvis Tror du kan skremme vekk en del før den tilpassningsprosessen i det hele tatt starter, om du går for hardt ut med alle de "tankene" du har om temaet forhold. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2009 #208 Del Skrevet 12. oktober 2009 Tror du kan skremme vekk en del før den tilpassningsprosessen i det hele tatt starter, om du går for hardt ut med alle de "tankene" du har om temaet forhold. :gjeiper: Jeg vil ha ei skikkelig dame vettu. Ei som liker en utfordring og som ikke vil ha en dott. Men samarbeide må hun være villig til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 12. oktober 2009 #209 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg vil ha ei skikkelig dame vettu. Ei som liker en utfordring og som ikke vil ha en dott. Men samarbeide må hun være villig til. Vil si at en skikkelig dame, 99% styrer unna med ett, om du lanserer alle dine "forholdsstandpunkt" på 1.date. Du må vel ha fått med deg responsen på disse her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2009 #210 Del Skrevet 12. oktober 2009 Vil si at en skikkelig dame, 99% styrer unna med ett, om du lanserer alle dine "forholdsstandpunkt" på 1.date. Du må vel ha fått med deg responsen på disse her? Jeg kan vente til 2. date hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 12. oktober 2009 #211 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg kan vente til 2. date hehe Det er bra, du får posjonere de litt ut også, så hun får fordøyd og nullstilt seg før hun får en ny porsjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 12. oktober 2009 #212 Del Skrevet 12. oktober 2009 Men poenget mitt er at man plutselig kan få følelser for personen, selv om man ikke hadde det i utgangspunktet. sex fører jo til ulike følelser. Vet ikke om det er noe med hormonene eller hva det er, men noe kan skje når to personer deler noe såpass intimt sammen som sex. Er helt greit det der med ikke å ville ha et seriøst forhold og alt det der, men forelskelse er rett og slett noe en ikke har styring over, og da spiller det ikke lenger noen rolle hva man hadde planlagt på forhånd før det seksuelle forholdet starter. Jeg synes folk idag har et så kynisk holdning til det med å ha kjæreste og være forelsket. Syns det er trist at man på forhånd må planlegge om man vil ha et forhold eller ikke og gjøre det så jævla komplisert. Et forhold skal da vel være basert på følelser i første omgang og ikke fornuft i mine øyne. og hvis man har følelser og har fantastisk sex hvorfor skal man da gå rundt å lete etter noen andre som er mer seriøse og kjedelige for da kan man ha et fornuftig forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2009 #213 Del Skrevet 12. oktober 2009 Men poenget mitt er at man plutselig kan få følelser for personen, selv om man ikke hadde det i utgangspunktet. sex fører jo til ulike følelser. Vet ikke om det er noe med hormonene eller hva det er, men noe kan skje når to personer deler noe såpass intimt sammen som sex. Er helt greit det der med ikke å ville ha et seriøst forhold og alt det der, men forelskelse er rett og slett noe en ikke har styring over, og da spiller det ikke lenger noen rolle hva man hadde planlagt på forhånd før det seksuelle forholdet starter. Jeg synes folk idag har et så kynisk holdning til det med å ha kjæreste og være forelsket. Syns det er trist at man på forhånd må planlegge om man vil ha et forhold eller ikke og gjøre det så jævla komplisert. Et forhold skal da vel være basert på følelser i første omgang og ikke fornuft i mine øyne. og hvis man har følelser og har fantastisk sex hvorfor skal man da gå rundt å lete etter noen andre som er mer seriøse og kjedelige for da kan man ha et fornuftig forhold? Det hjelper ingenting med følelser hvis dere ikke passer i sammen i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. oktober 2009 #214 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja, du skulle nok fått kjørt deg da Jeg er nok ikke helt gjennomsnittlig, men på den annen side så skriver jo jeg hypotetisk her. Jeg er vel redd for at ei dame også har en personlighet med egne meninger og syn på hvordan forholdet skal være. Dermed må det bli gi og få. Når man tilpasser seg til hverandre så forsvinner jo fort en del av de skarpe kantene på begge sider - forhåpentligvis Tenker det var du som skulle fått kjørt deg, jeg. Du er redd for at dama skal ha personlighet og egne meninger?!! Ja, gud forby at hun skulle ha det... Tror du burde nøye deg med en sånn Real Doll. Hun burde være føyelig nok for deg, og ikke har hun mannlige venner heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2009 #215 Del Skrevet 12. oktober 2009 Tenker det var du som skulle fått kjørt deg, jeg. Du er redd for at dama skal ha personlighet og egne meninger?!! Ja, gud forby at hun skulle ha det... Tror du burde nøye deg med en sånn Real Doll. Hun burde være føyelig nok for deg, og ikke har hun mannlige venner heller. Ja, det tenker du vel hehe Nei, jeg vil faktisk ha ei dame med personlighet, intelligens og egne meninger. Bare ikke så sta at det blir umulig å samarbeide. Men ho derre Real Doll har jeg ikke hørt om gitt :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 12. oktober 2009 #216 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er bra, du får posjonere de litt ut også, så hun får fordøyd og nullstilt seg før hun får en ny porsjon. En god formulering, den likte jeg på generell basis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 12. oktober 2009 #217 Del Skrevet 12. oktober 2009 hvorfor skal man da gå rundt å lete etter noen andre som er mer seriøse og kjedelige for da kan man ha et fornuftig forhold? Om en av de føler noe mye mer seriøst enn den andre, kan det være at de avbryter forholdet. Eller de fortsetter mens den ene blir mer såret, eller lever i en følelsesmessig berg- og dalbane tilværelse. Hvorfor man skal lete etter noen andre? Fordi det ikke er et fullverdig forhold å ha en elsker/elskerinne. Man får og gir bare litt og bruddstykker. I et mer forpliktende og seriøst forhold får og gir man mer, og ser mer til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #218 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er ganske vanlig, jeg mener å ha lest noe statistikk på det. At endel mennesker mellom 20 og 50 eller noe sånt har hatt en eller flere elskere. Selv mener jeg at jeg har hatt godt av å ha hatt noen "løse forbindelser", jeg har blitt flinkere til å uttrykke kåtskap og glede og ikke være så forknytt i forbindelse med seksualitet. Noe min samboer i dag nyter godt av. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #219 Del Skrevet 12. oktober 2009 Vil si at en skikkelig dame, 99% styrer unna med ett, om du lanserer alle dine "forholdsstandpunkt" på 1.date. Du må vel ha fått med deg responsen på disse her? Vil bare si at jeg liker det du skriver her på KG, Christian, og at det ser ut til at du representerer et generasjonsskille i forhold til Steinar på 40... For de fleste jeg kjenner (som er født rundt 1980) har noenlunde de samme meningene som deg. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 13. oktober 2009 #220 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hrmpf... Det jeg fjåsete prøver å si er at jeg liker menn som liker sex. For meg er det viktig i et forhold. Sex altså, og at man begge liker det. Som jeg OGSÅ skrev til Kristian, var dette en konkret kommentar til Steinar, som ikke ville ha ei dame som hadde hatt masse sex. Da leser jeg at han vil ha ei som ikke er så glad i det. Kanskje jeg tar feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå