Gjest Helene91 Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Vel.. det har seg slik at jeg er ei jente som nettopp er ferdig med 2. året på vgs. Jeg fikk ikke lærlingeplass som forventet og måtte flytte hjem til mamma og pappa ut på landet.. Det bor ingen venner her lengre og jeg er begynt å bli deprimert pga. at jeg er så alene. Tingen er at, alle de vennene jeg hadde før, mistet jeg kontakt med for rundt 1 år siden. Jeg hadde 2 venninner som jeg har vært sammen med hele tiden, men de flyttet til Oslo og stavanger for å jobbe og gå skole der i sommer. Så nå sitter jeg helt alene og det kommer opp for meg at jeg ikke har èn eneste venn igjen. Ikke inne i byen engang har jeg venninner.. Tror jeg følte meg så sikker på det sosiale livet mitt siden jeg bestandig hadde de 2 andre venninnene mine at jeg aldri orket å finne nye venner.. Det finnes ingen plass her ute som jeg kan sosialisere meg på.. Finnes forsåvidt heller ingen ungdommer her, da alle går skole eller jobber og har nok med sitt eget liv. Hva skal jeg gjøre? Er utrolig deprimert og kan ikke nekte for at S-ordet har streifet tankene mine...
Envy Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg skjønner veldig godt at livet blir tungt og kjipt uten venner! Har selv kun ei god venninne, men så har jeg heldigvis kjærsten min da, og han er den største og beste støtten i livet mitt Jeg har forsåvidt vært i samme situasjon som deg før, og det eneste jeg kan tipse deg til er at livet vil forandre seg til det bedre, plutselig! Konkrete ting du kan gjøre er jo f.eks å melde deg på et treningssenter eller noe på hjemplassen din? eller så kan du gå til anskaffelse av en liten pusekatt (faktisk utrolig mye selskap i dyr!), eller du kan være litt mer aktiv på date-fronten? En kjærste er jo den beste klippen man kan ha i livet sitt, og dessuten kan det jo være både spennende og intressant å møte mennesker av det annet kjønn også Har du forresten jobb? studerer du? Hvis du bor hjemme hos foreldrene dine og ikke har noe du driver med kan det fort virke veldig svart og håpløst. Skaff deg en jobb, eller meld deg opp på kurs/skole. Da blir du både kjent med folk, og du har noe å gå til hver dag! Du kunne jo også f.eks flyttet til en av byene der de gamle vennene dine bor, skaffe deg en liten hybel, jobb og ta opp kontakten med gamle venner Lykke til!
Gjest Golden90 Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Hei Jeg skjønner godt hvordan du har det! Jeg mistet mye av kontakten med mine nærmeste venner i andre klasse på videregående, da jeg fikk meg kjæreste som jeg var sammen med hvert ledige sekund. Dette resulterte i mye krangling med vennene mine, og selvom vi har vært "venner igjen" halvannet år nå, føler jeg ikke at det er det samme som hva det en gang var... For to måneder siden flyttet jeg for å studere, og jeg har med meg "bestekompisen" min, som også har begynt å studere her. Vi holder begge på å få oss venner her oppe, men på universitet hvor alt er så fritt, tar dette litt tid (vi falt begge av under fadderuka, og de vi hadde faddergruppe med viser null interesse for oss). Så jeg føler meg fortsatt litt ensom her, men det kommer seg Begyner hvertfall å trives her, og jeg føler hvor godt det er å ha venner igjen, og ikke minst å slippe å kjede seg når man har fri! Jeg gikk gjennom hele tredje året på videregående og var veldig deprimert over situasjonen med vennene mine, og var mye alene i helgene. Vet ikke om jeg har noen gode tips til deg, men jeg tror det er veldig viktig at du ikke sitter å stirrer i veggen! Du fikk forøvrig noen gode råd i innlegget over Jeg merker nå hvor godt det er å ha ting jeg skal gjøre, og sosialisere meg, og føle at jeg blir likt av de rundt meg! Håper det ordner seg for deg Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå