Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Likeit Ornot
Skrevet

En dypfølt takk fra alle sanne kristne til alle dere her inne som oppfyller profetiene og gir oss akkurat den motstand vi trenger for å holde oss våkne. Vi har tidligere takket for at hedningene betaler vår lønn og for byggingen av våre forsamlingshus. Dessuten vekker deres hatefulle og innbitte motstand mot en gud dere ikke kjenner til at folk ringer oss for bibelstudier. Et bedre reklamebyrå enn dere kunne vi ikke drømt om. Vi retter også vår takk til Gud, som har latt fremveksten av dere gi oss ALT vi trenger!

Vi ser profetiene gå i oppfyllelse hver dag nå. Å lese de fire synoptiske evangelienes 39 trekk ved det sammensatte endetidstegnet er som å lese avisene eller se nyhetssendingene på TV. Jordskjelv, hunger, krig, opprør, kriminalitet og umoral detter ned i hodene våre hvert sekund på dagen. For slik skulle det være. Vi blir slett ikke lei oss for at profetiene går i oppfyllelse selv om det er trist at menneskene velger sin gudløse vei.

"Lykkelig er dere når de for min skyld håner og forfølger dere,lyver på dere og snakker vondt om dere på alle vis. Gled og fryd dere for stor er den lønn dere har i himmelen. Slik forfulgte de også profetene før dere".

TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fråtser i selvydmykelse, hva? Blandet med et snev av selvrettferdighet og offersutring. For en ekkel cocktail du lager for deg selv.

Skrevet
Du fråtser i selvydmykelse, hva? Blandet med et snev av selvrettferdighet og offersutring. For en ekkel cocktail du lager for deg selv.

Ja, Bibelen sier at Guds ord for DEG er "en duft av død til død, men for oss en duft av liv til liv." Og cocktailen kan du være sikker på at vi tar. Når vi feirer din bortgang! :skratte:

Gjest VinglePetter
Skrevet
Ja, Bibelen sier at Guds ord for DEG er "en duft av død til død, men for oss en duft av liv til liv." Og cocktailen kan du være sikker på at vi tar. Når vi feirer din bortgang! :skratte:

Hm, hvor ble det av guds godhet og toleranse som vi hører så mye om? Det virker som din bitterhet har tatt litt styringen på på deg. Er det djevelen som snakker gjennom deg?

Skrevet
Hm, hvor ble det av guds godhet og toleranse som vi hører så mye om? Det virker som din bitterhet har tatt litt styringen på på deg. Er det djevelen som snakker gjennom deg?

"Den dagen skal likene av dem ligge som gjødsel utover marken og ingen skal begrave dem".(Bibelen)

"Blodet av dem skal stige til bisselet av hestene,ja flyte over fjellene". (Bibelen)

Ja,Gud er visst god til å snakke gjennom Djevelen gitt! :lete:

Skrevet

Jeg elsker Jesus, og inlegg av denne typen gjør at jeg nøler svært med å bruke ordet kristen om meg selv...

For Jesus elsker ALLE mennesker. Alle. Akkurat sånn som de er.

Og han ønsker å gi oss den samme kjærligheten som han har til både de som tror, og ikke tror.

Jeg ville aldri tenke på å feire at noen går fortapt og havner i helvete. Bare tanken får det til å knyte seg i magen min.

Så personen som skrev dette kan godt være frelst for alt jeg vet, men presenterer en stor løgn om det å være kristen.

Skrevet

Så Ronny vil sitte på en likhaug og glede seg over at han er i live? Jeg undrer meg på hvordan det ser ut inne i hodet ditt, Ronny. Jeg tror ikke det er noe lystelig sted.

La meg kaste ut en tanke: Folk som tenker og tror som deg, virker ofte å gjøre det av frykt, for talen deres fokuserer så sterkt på straff som skal unngåes gjennom tilbedelser. Og det er sjelden at man ser noen positive trekk ved deres religiøse tanker. De frykter en dømmende og straffende Gud, og er opptatt av å unngå dommen, gjennom å leve som de tror at denne guden vil.

Men hva hvis dere har rett i deres tro? Hva hvis det skulle vise seg at det BLIR en dommedag, og at alle dem som ikke deler deres tro (så vidt jeg vet, er det praktisk talt hver eneste mann, kvinne og barn på hele planeten) dør en grusom død og blir, som du sier "gjødsel"? Da skal altså du og dine trosfeller leve videre under en himmelsk despot som får alle terrorister, tyranner og massemordere opp gjennom vår lange og grusomme historie til å virke som rene korgutter. Og et sånt liv ønsker du deg?

Skrevet
Så Ronny vil sitte på en likhaug og glede seg over at han er i live? Jeg undrer meg på hvordan det ser ut inne i hodet ditt, Ronny. Jeg tror ikke det er noe lystelig sted.

La meg kaste ut en tanke: Folk som tenker og tror som deg, virker ofte å gjøre det av frykt, for talen deres fokuserer så sterkt på straff som skal unngåes gjennom tilbedelser. Og det er sjelden at man ser noen positive trekk ved deres religiøse tanker. De frykter en dømmende og straffende Gud, og er opptatt av å unngå dommen, gjennom å leve som de tror at denne guden vil.

Men hva hvis dere har rett i deres tro? A) Hva hvis det skulle vise seg at det BLIR en dommedag, og at alle dem som ikke deler deres tro (så vidt jeg vet, er det praktisk talt hver eneste mann, kvinne og barn på hele planeten) dør en grusom død og blir, som du sier "gjødsel"? Da skal altså du og dine trosfeller leve videre under en himmelsk despot som får alle terrorister, tyranner og massemordere opp gjennom vår lange og grusomme historie til å virke som rene korgutter. B) Og et sånt liv ønsker du deg?

A)Litt usikker likevel kanskje..? :skratte:

B) Yeah man! Du skjønner. Jehova har LOVT at "minnet om dere skal være glemt". Og kråkene tar seg av resten. Det er et humanistisk menneskesyn som ditt som alltid har gjort at samfunn har rast sammen. Det ser du vel i Europa idag. Du tar deg den livstruende utskeielse å mene at alle er OK og at du ikke har fiender.Slåss du ikke for det du har kjært, så dør du! Men dere fortsetter tilogmed å sende oss penger!!! Fint - fortsett med det. Come to daddy!

Skrevet
A)Litt usikker likevel kanskje..? :skratte:

B) Yeah man! Du skjønner. Jehova har LOVT at "minnet om dere skal være glemt". Og kråkene tar seg av resten. Det er et humanistisk menneskesyn som ditt som alltid har gjort at samfunn har rast sammen. Det ser du vel i Europa idag. Du tar deg den livstruende utskeielse å mene at alle er OK og at du ikke har fiender.Slåss du ikke for det du har kjært, så dør du! Men dere fortsetter tilogmed å sende oss penger!!! Fint - fortsett med det. Come to daddy!

Nei, jeg er ikke usikker, jeg tror ikke et øyeblikk på noen dommedag. Men jeg fremsetter det som en hypotetisk problemstilling fordi jeg lurer på hvordan du fungerer som personlighet. Du har slike enorme mengder med frykt og hat i deg, om man skal dømme etter det du sier på disse sidene.

Jeg tror forøvrig ikke at alle er OK og at jeg ikke har fiender. Og jeg er mer enn villig til å slåss for det jeg har kjært. Men

Men det er akkurat det: DU er ikke villig til å slåss for din frihet. Du vil logre og krype for en gud som vil ta den fra deg, en gang for alle, så grundig og ettertrykkelig at ikke engang minnet om det ordet vil være igjen. Det er litt vanskelig å skjønne hvorfor noen skulle ønske seg en slik eksistens, om det ikke var for den rene, nakne frykten. Hvordan ble dere så små og redde, dere som tror på dette?

Skrevet
Nei, jeg er ikke usikker, jeg tror ikke et øyeblikk på noen dommedag. Men jeg fremsetter det som en hypotetisk problemstilling fordi jeg lurer på hvordan du fungerer som personlighet. Du har slike enorme mengder med frykt og hat i deg, om man skal dømme etter det du sier på disse sidene.

Jeg tror forøvrig ikke at alle er OK og at jeg ikke har fiender. Og jeg er mer enn villig til å slåss for det jeg har kjært. Men

Men det er akkurat det: DU er ikke villig til å slåss for din frihet. Du vil logre og krype for en gud som vil ta den fra deg, en gang for alle, så grundig og ettertrykkelig at ikke engang minnet om det ordet vil være igjen. Det er litt vanskelig å skjønne hvorfor noen skulle ønske seg en slik eksistens, om det ikke var for den rene, nakne frykten. Hvordan ble dere så små og redde, dere som tror på dette?

Du vil bli SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ høylytt overrasket over hvor villig JEG er til å slåss. Synd du da ikke gjorde noe med det før det var for sent.Men slik er det. Du forsørger din fiende, som så fjerner deg etterpå. Har du hørt om eremittkrepsen? Jehova er virkelig SUVEREN!

Skrevet
Du vil bli SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ høylytt overrasket over hvor villig JEG er til å slåss. Synd du da ikke gjorde noe med det før det var for sent.Men slik er det. Du forsørger din fiende, som så fjerner deg etterpå. Har du hørt om eremittkrepsen? Jehova er virkelig SUVEREN!

Hadde for noen år siden studium med en meget profilert muslim som har fatwa mot seg. Du ser han på TV av og til.Han kunne fortelle at slik tenker muslimene også. AKKURAT slik ,var det han sa. Og du betaler og betaler. Snille,gode humanisten min! :klemmer:

Skrevet
Hadde for noen år siden studium med en meget profilert muslim som har fatwa mot seg. Du ser han på TV av og til.Han kunne fortelle at slik tenker muslimene også. AKKURAT slik ,var det han sa. Og du betaler og betaler. Snille,gode humanisten min! :klemmer:

Forbauser meg ikke at dere har en del til felles med ekstreme fatwa-utstedende muslimer i tankegangen. Den hjemlige varianten av ekstremkristne er jo litt mer temmet og kuet i og med at vi har en verdslig statsform i vår del av verden. Men jeg tviler ikke på at dersom dere hadde kunnet, ville dere utstedet fathwaer, dere også.

Skrevet (endret)

Jeg legger meg selv "LAGLIG TIL FOR HUGG" nå,går jeg ut i fra, og hadde egentlig ikke tenkt å komme med noe innlegg heller,men..MÅ bare!!

Som kristen blir jeg både sjokkert og lei meg når jeg leser slike innlegg som "Takkekort fra kristne"!!Og ikke over dere som sier der ikke tror på Gud,men over at noen som kaller seg kristne kan glede seg over at andre går fortapt!

Jeg er helt enig med "Leirbål" i mye av det du skriver! Jesus elsker både kristne og ikke-kristne,og HAN gleder seg IKKE over at noen kan gå fortapt,nei tvert imot ønsker Han av hele sitt hjerte at de skal komme til tro,og "blir lei seg" for å si det barnslig - når noen vender Han ryggen.For Han elsker alle mennesker og vil dem kun det beste!!

Om en av de kristne jeg kjenner, bestemte seg for å "droppe Jesus",ville jeg da snu ryggen til vedkommende og håpe det går han/hun ille? Ville Jesus snu ryggen til denne personen og danse av glede for at Han var kvitt han/henne? NEI,selvsagt ikke!! Jeg ville gjøre som Jesus ber oss om,nemlig å gjøre alt jeg kunne for å få denne "eks-kristne" tilbake !! Den bortkomne sauen...hørt den historien tenker jeg :)

Og som kristen ønsker jeg å vise kjærlighet til ALLE mennesker(noe en jo må jobbe litt med ja...)Men om vi som kristne behandler andre mennesker dårlig ,i ord og gjerninger og uten kjærlighet,hvor mange ønsker tro på Jesus da?

TS,jeg forstår bibelverset du siterer med store bokstaver i innlegget ditt,men kjære deg,jeg ønsker så sterkt at vi som kaller oss kristne, enten det er Jehovas vitne(som du ..?)eller andre,aldri må glemme at Jesus ELSKER ALLE,også de som ikke kaller seg troende!

Og at vi ikke kan få NOEN til å tro ved å "tråkke" på dem eller si ting som gjør at det ser ut som vi i bunn og grunn "hater" de som ikke er kristne...

"Jesu sinnelag" er det noe som heter.Og det skal vi vise menneskene rundt oss,også de vi møter her på nettet..

Endret av alicia2
Gjest Likeit Ornot
Skrevet
A) Jesus elsker både kristne og ikke-kristne

B) Om en av de kristne jeg kjenner, bestemte seg for å "droppe Jesus",ville jeg da snu ryggen til vedkommende

A) Pussig da at han skal ta livet av alle de som ikke tror på Ham. ("Enten er du for meg eller så er du mot meg", sa Jesus)

B) Gjør du ikke det går du imot Bibelen som er helt klar på at en som "har vært en bror men er blitt frafallen " "ikke skal hilses på" og "ikke spises sammen med". "Ta IKKE imot ham eller ønsk ham vel møtt", sier Bibelen.

Problemet er at DU er lurt av "politiske" prester som ikke ønsker at disse bibelske læresetningene skal komme frem. Disse "lærerne" vil heller være populære og/eller tjene penger på folk. De har Djevelen til Far, og når en blind leder en blin faller de BEGGE i grøften.

Skrevet
A) Pussig da at han skal ta livet av alle de som ikke tror på Ham. ("Enten er du for meg eller så er du mot meg", sa Jesus)

B) Gjør du ikke det går du imot Bibelen som er helt klar på at en som "har vært en bror men er blitt frafallen " "ikke skal hilses på" og "ikke spises sammen med". "Ta IKKE imot ham eller ønsk ham vel møtt", sier Bibelen.

Problemet er at DU er lurt av "politiske" prester som ikke ønsker at disse bibelske læresetningene skal komme frem. Disse "lærerne" vil heller være populære og/eller tjene penger på folk. De har Djevelen til Far, og når en blind leder en blin faller de BEGGE i grøften.

Du har altså glemt at Jesus vil vi skal lete etter DEN ENE,bortkomne sauen? For å få den tilbake til flokken sin..

LUKAS 15."Den ene sauen - og de nittini":Jesus sier om en har 100 sauer og den ene forsvinner,vil han ikke da la de 99 være alene en stund og lete etter den bortkomne?Og når denne er funnet blir det stor glede og han som eier sauen sier til venner og naboer: "Gled dere med meg! Jeg har funnet den bortkomne sauen" Så sier JESUS til folkene Han forteller denne lignelsen til:" Jeg sier dere: På samme måten er det større glede i himmelen over EN synder som vender om,enn over nittini rettferdige som ikke trenger omvending..".

En lignende historie leser vi om DEN BORTKOMNE SØNNEN.. Jesus vil gjøre alt som står i sin makt for å få tilbake den Han har mistet,altså den som kommer vekk i fra HAN.Og gleden er stor når noen vender tilbake til Jesus.

Du tar veeeldig feil hvis du tror jeg er lurt av "disse politiske prestene",for hadde du kjent meg hadde du visst hvor opprørt jeg er over dagens "kirkelige ledere",uten at jeg vil si mer om det her..

Men det jeg kan si med sikkerhet,er at Jehovas vitne kontra f.eks folk i Indremisjon/kirke/pinsemenighet osv.har en ganske ulik oppfattelse av mye i Bibelen,som f.eks det med å utstøte "frafalne" både fra familie og menighet.Hos "oss" er det stikk motsatt.

Vi ønsker å vinne dem tilbake til Jesus.

Og da må vi møte dem med Jesu kjærlighet,ikke slå hånden av dem !

Hvis en ser noen frivillig kaster seg ut fra en bro for å drukne seg,ville vi ikke likevel prøve å redde vedkommende? Jo,selvsagt!

Slik er det i dette vi diskuterer også,VI VIL GJØRE ALT FOR Å "redde" personen tilbake til Jesus.Vi har ikke lov å gi noen opp,men valget må folk ta selv.

Ja en dag kommer Jesus tilbake,og det står vitterlig at Han skal dømme levende og døde.Men istedet for å SKREMME NOEN TIL FRELSE,vil jeg heller vise folk at Jesus elsker dem og fortelle dem at Han døde for oss alle på korset,og at det bare er å ta imot(si Ja Jesus,jeg vil begynne et liv sammen med deg osv.),og TROR vi i vårt hjerte skal vi bli frelst,av nåde-fordi Han elsker oss.

Vi mennesker snur lett ryggen til andre mennesker,men Jesus står alltid med en utstrakt hånd.

DET sier min Bibel meg.

Skrevet

Hvis du har lest hele Bibelen, og ikke bare det som JV`s ledere vil at du skal lese, da har du også lest at Jesus vandret blandt syndere.

Da han ble konfrontert med dette av sine disipler, sa han: Det er ikke de rettferdige som trenger til omvendelse.

Jeg vet ikke hvorfor du uttrykker deg som du gjør, men for meg virker det som om du vil hevne deg på Jehovas Vitner ved å late som om de er så ille som du viser at du er ved dine perverse uttalelser.

Dette har ingenting med kristendom å gjøre.

Gjest Likeit ornot
Skrevet
Hvis du har lest hele Bibelen, og ikke bare det som JV`s ledere vil at du skal lese, da har du også lest at Jesus vandret blandt syndere.

Da han ble konfrontert med dette av sine disipler, sa han: Det er ikke de rettferdige som trenger til omvendelse.

Jeg vet ikke hvorfor du uttrykker deg som du gjør, men for meg virker det som om du vil hevne deg på Jehovas Vitner ved å late som om de er så ille som du viser at du er ved dine perverse uttalelser.

Dette har ingenting med kristendom å gjøre.

Da konstaterer jeg at du IKKE tror på de passasjer i Bibelen som jeg direkte SITERER ovenfor. Du fornekter med andre ord Bibelen.Det er greit for meg. Slik har de navnkristne drevet hele tiden. De plukker ut det som passer, og stryker det de regner med at folk ikke liker. På denne måten har de holdt på sine posisjoner i en gudløs verden og forledet mennesskene til å tro at Jesus er en søt bollejesus som elsker alt de selv er for. De blir således "venner med verden, og fiender av Gud." Bibelen sier helt på slutten at "de som trekker fra eller legger noe til i denne bok, skal få de plager som er beskrevet der". Lykke til i Harmageddon KR-Øst! Lykke til!

Gjest Likeit Ornot
Skrevet
Du har altså glemt at Jesus vil vi skal lete etter DEN ENE,bortkomne sauen? For å få den tilbake til flokken sin..

LUKAS 15."Den ene sauen - og de nittini":Jesus sier om en har 100 sauer og den ene forsvinner,vil han ikke da la de 99 være alene en stund og lete etter den bortkomne?Og når denne er funnet blir det stor glede og han som eier sauen sier til venner og naboer: "Gled dere med meg! Jeg har funnet den bortkomne sauen" Så sier JESUS til folkene Han forteller denne lignelsen til:" Jeg sier dere: På samme måten er det større glede i himmelen over EN synder som vender om,enn over nittini rettferdige som ikke trenger omvending..".

En lignende historie leser vi om DEN BORTKOMNE SØNNEN.. Jesus vil gjøre alt som står i sin makt for å få tilbake den Han har mistet,altså den som kommer vekk i fra HAN.Og gleden er stor når noen vender tilbake til Jesus.

Du tar veeeldig feil hvis du tror jeg er lurt av "disse politiske prestene",for hadde du kjent meg hadde du visst hvor opprørt jeg er over dagens "kirkelige ledere",uten at jeg vil si mer om det her..

Men det jeg kan si med sikkerhet,er at Jehovas vitne kontra f.eks folk i Indremisjon/kirke/pinsemenighet osv.har en ganske ulik oppfattelse av mye i Bibelen,som f.eks det med å utstøte "frafalne" både fra familie og menighet.Hos "oss" er det stikk motsatt.

Vi ønsker å vinne dem tilbake til Jesus.

Og da må vi møte dem med Jesu kjærlighet,ikke slå hånden av dem !

Hvis en ser noen frivillig kaster seg ut fra en bro for å drukne seg,ville vi ikke likevel prøve å redde vedkommende? Jo,selvsagt!

Slik er det i dette vi diskuterer også,VI VIL GJØRE ALT FOR Å "redde" personen tilbake til Jesus.Vi har ikke lov å gi noen opp,men valget må folk ta selv.

Ja en dag kommer Jesus tilbake,og det står vitterlig at Han skal dømme levende og døde.Men istedet for å SKREMME NOEN TIL FRELSE,vil jeg heller vise folk at Jesus elsker dem og fortelle dem at Han døde for oss alle på korset,og at det bare er å ta imot(si Ja Jesus,jeg vil begynne et liv sammen med deg osv.),og TROR vi i vårt hjerte skal vi bli frelst,av nåde-fordi Han elsker oss.

Vi mennesker snur lett ryggen til andre mennesker,men Jesus står alltid med en utstrakt hånd.

DET sier min Bibel meg.

Faren til den bortkomne sønnen dro ikke ut for å lete ham opp.I perioden han var borte hadde faren INGENTING med ham å gjøre. Men når sønnen SELV kom tilbake tok faren ham i mot. Bibelen sier at de som ANGRER sine synder må "komme og gjøre opp sin sak", DA skal deres synder, om de er røde som purpur bli hvite som snø". Dette er helt i tråd med obertrederen som i Korint lå med sin fars hustru. Paulus sier at han, fordi han ikke angret, skulle "STØTES UT". (Sitat Paulus) Videre skulle han behandles som nevnt i tidligere innlegg og avskjæres fra sosial omgang. MEN når han omsider angret, ja DA ble han gjenopptatt og fikk komme tilbake til samvær med de andre kristne. Les bibelen din før du uttaler deg! Ellers blir dine utsagn patetiske (Og verdslig-politiske)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...