Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Ja jeg vet at overskriften ser litt rar ut.Blir vanskelig å formulere dette men jeg skal forsøke: Nå har det seg slik at jeg begynte i en jobb for omtrent 9 år siden. Det var en 40 % stilling. Etter som årene har gått har jeg fått mer og mer jobb og ansvar og har etterhvert "sklidd" over til enn fulltidsjobb uten at det har blitt skrevet en ny kontrakt. I forbindelse med finanskrisen har det gått dårligere for firmaet mitt og jeg har fått mindre å gjøre på jobben. Siden jeg skriver timer har jeg da fått mindre timer og har gått drastisk ned i lønn. Fra 430 000 i fjor til 150 000 hittil i år.... Jeg har hatt sparepenger som jeg har klart meg med så langt har det gått bra men nå begynner det å tære.(har huslån og slikt...) Jeg hadde håpet på at det skulle bedre seg og at jeg skulle få flere arbeidsoppgaver igjen men det ser ikke lyst ut fortiden. Så til spørsmålet mitt; noen venner av meg sa at jeg kanskje har krav på delvis dagpenger? Bør vel kanskje søke etter en annen jobb også, selv om jeg trives utrolig godt på min nåværende arbeidsplass....Sukk...Men hadde vært greit med litt ekstra mens jeg søkte for nå er sparekontoen snart tom...
PoisonIvy Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Ja jeg vet at overskriften ser litt rar ut.Blir vanskelig å formulere dette men jeg skal forsøke: Nå har det seg slik at jeg begynte i en jobb for omtrent 9 år siden. Det var en 40 % stilling. Etter som årene har gått har jeg fått mer og mer jobb og ansvar og har etterhvert "sklidd" over til enn fulltidsjobb uten at det har blitt skrevet en ny kontrakt. I forbindelse med finanskrisen har det gått dårligere for firmaet mitt og jeg har fått mindre å gjøre på jobben. Siden jeg skriver timer har jeg da fått mindre timer og har gått drastisk ned i lønn. Fra 430 000 i fjor til 150 000 hittil i år.... Jeg har hatt sparepenger som jeg har klart meg med så langt har det gått bra men nå begynner det å tære.(har huslån og slikt...) Jeg hadde håpet på at det skulle bedre seg og at jeg skulle få flere arbeidsoppgaver igjen men det ser ikke lyst ut fortiden. Så til spørsmålet mitt; noen venner av meg sa at jeg kanskje har krav på delvis dagpenger? Bør vel kanskje søke etter en annen jobb også, selv om jeg trives utrolig godt på min nåværende arbeidsplass....Sukk...Men hadde vært greit med litt ekstra mens jeg søkte for nå er sparekontoen snart tom... Har du hatt en vaktliste i den perioden hvor du har jobbet mer enn 40%? Dersom du har hatt det i over 3 mnd, har du krav på disse timene uansett hva som står i kontrakten.. Når det gjelder dagpenger kan du få 60% dagpenger, dersom du jobber 40%.. Men jeg er usikker på om du da blir nødt til å ta en anne 100% jobb hvis det dukker opp en...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå