Gå til innhold

sunn lørdags kos

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mortil2_*
Skrevet

er på slanking og det går rette veien....NED..... men har en søt tann og sliter i helgene når ungene sitter å koser seg... har lyst på noe jeg oxo.. brukte å unne meg dundersalt og det funket men er nått dritt lei det.... noen som tips til noe annet godt som ikke går utover vekten???????? væææær så snill ikke si noe om grønnsaker for det spiser jeg nokk av i uken... vil ha noe digg på lørdagene ;) hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

peanøtter? Fett, men ikke det verste fettet. Og det har relativt liten innvirkning på bl.sukkeret.

Popcorn er oxo "slankegodis", for selv om mais er søtt, så spiser man et faktisk et ganske lite antall maiskorn sett i fht mengden popcorn man dytter i seg.

Noen ganger når jeg er sugen på noe søtt så tar jeg meg en kopp m Options kakao eller Sjokokaffe fra Nescafe.. den er ikke akkurat slankende, men inneholder hvertfall mindre sukker og metter litt i magen.

Skrevet

Jo, også fruktsalat! Kjempegodt og mettende! Og er ikke frukten søt nok, så sleng på en dæsj vaniljesaus. Lov m kos i helgen ;-)

Skrevet

Hva har du lyst på da? Når du først skal unne deg noe synes jeg du skal spise det du har lyst på. Trikset er å begrense seg. Har du lyst på nøtter, men spiser opp hele posen når du først begynner, så kjøp i løsvekt istedet slik at det blir mindre å spise opp. Samme med sjokolade, kjøp en liten en så går ikke det utover slankingen. Er lurt å ha en dag der du kan spise noe godt du har lyst på, uten dårlig samvittighet. Da holder man som oftest ut slankingen lenger.

Frukt med mager vaniljekesam er veldig godt. Smoothie også. Du kan også kjøpe heistad sine geleer eller sjokoladepudding, som er lite kcal i. Eller skyr som er gode og veldig proteinrik :)

Skrevet

Hvis du liker mørk sjokolade, så er det mye sunnere (eller: mye mindre usunt) enn melkesjokolade. Små mengder mørk sjokolade er jo faktisk sunt, etter hva jeg har forstått.

Skrevet
Små mengder mørk sjokolade er jo faktisk sunt, etter hva jeg har forstått.

Jepp, 6 gram om dagen er sunt :) Ikke store mengden da.

Skrevet

Anbefaler de muffiensene jeg har anbefalet her.

Er ikke det din kreasjon venus? :)

Skrevet
Anbefaler de muffiensene jeg har anbefalet her.

Er ikke det din kreasjon venus? :)

Jo :)

Skrevet
Hva har du lyst på da? Når du først skal unne deg noe synes jeg du skal spise det du har lyst på. Trikset er å begrense seg.

:enig: Det beste tipset ever!! Kan ikke bli sagt ofte nok!!

Skrevet
Jepp, 6 gram om dagen er sunt :) Ikke store mengden da.

6 gram, det er jo luft :fnise:

Skrevet

Melonmix med vaniljekesam er digg.

Jeg skjærer opp to typer melon. Unngår gjerne at vannmelon er den ene for den smaker litt lite. Skjærer i små biter, blander og spiser med en dasj kesam... Nyyyydelig :) Barna liker det også...

Skrevet

Dritgod og kjempesunn sjokolademousse:

1 avokado

1 stor, moden banan

2 ss kakao

1 ss xylitol (bjørkesøt, fås på helsekost)

litt vaniljepulver (fås på helsekost)

bittelitt havsalt

Kjøres i blender til den blir myk og kremet.

Dette er litt for mye til en person, men fint til 2. ;)

For mer melkesjokolade-smak, ha i 1/2 boks kokosmelk. NAM!! :jepp: :jepp:

Skrevet

Hvorfor må "kosematen" være søt? Krabbe eller reker på lørdagskvelden er herlig og sunt, om du ikke er alt for alt for glad i majones. Med halvtørr hvitvin til.

Ellers så synes at du ikke burde bekymre deg over litt godis en gang i uka.

Gjest Gjestinne
Skrevet
Hvorfor må "kosematen" være søt?

mannfolk :roll:

Skrevet
mannfolk :roll:

:skratte: Dette er noe mange mannfolk ikke skjønner med oss kvinner.. At kos=søtt!! :sjokolade:

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Dersom du bor i Oslo vil jeg anbefale kokosboller fra Kokosbollefabrikken.

48 kcal, like mye som et eple.

Skrevet
Dersom du bor i Oslo vil jeg anbefale kokosboller fra Kokosbollefabrikken.

48 kcal, like mye som et eple.

Men, ÅH, så mye bedre enn ett eple det smaker.. Synd jeg bor i Bergen.. :sukk:

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Eksempler på sunn kos:

- Skyr (som tidligere nevnt)

- Fruktsalat med vaniljekesam (finnes også i mager vaniljekesam) (mye sunnere enn vaniljesaus)

- Usalta nøtter (mye kalorier, men mye sundt fett)

- Gulrøtter med dip av mager kesam, eller lettrømme (mager kesam smaker det samme, men er igjen sunnere)

- Gele lagd av vann, gelatin og funlight saft :)

- Oppskjært frukt

- Mørk sjokolade (over 70%)

- Lett-is (ganske lite kalorier)

- Fedon barene er ganske gode og smaker søtt :)

- Popcorn (uten smør)

- Frukt med 0,1% yoghurt over

Skrevet

Knuse frosne bær + litt melk - en slags smothie - kjempe godt!!!

Jeg pleier å bruke bringebær og blåbær.. nam nam

Skrevet

banan i stekeovnen med smelta sjokolade oppå.

hermetiserte pærer i stekeovnen med smelta sjokolade oppå.

all slags frukt, med vaniljesaus.

cottage cheese med syltetøy og fruktbiter (sjokoladebiter passer sikkert også til.)

en liten pose med det mektigste (mest mettende) smågodtet du vet om - da er den lille posen nok!

ananas med sjokoladedip :)

epler i sjokolade :)

mao, alt som kan dyppes i sjokolade- tom corn flakes smaker som snop da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...