Gjest Dolphina Skrevet 14. august 2003 #1 Del Skrevet 14. august 2003 Søstra mi har bursdag i morgen og jeg tenkte jeg skulle bake en kake til henne. Det må være en lett og rask en. Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 15. august 2003 #2 Del Skrevet 15. august 2003 Gulrotkake? Den er enkel å lage og veldig god!! http://home.online.no/~ermoltza/gulrotka.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 15. august 2003 #3 Del Skrevet 15. august 2003 Hei! Denne er nyyydelig og veldig enkel å lage til!!! MIN ALLER BESTE SJOKOLADEKAKE 4 dl. sukker 1 dl. kakao 3 dl. hvetemel 3/4 ts. bakepulver 2 ts. vaniljesukker 200 gr. smeltet smør/marg. 4 egg Sjokoladekrem: 1 dl. kakao 2 dl. melis 3 dl. kremfløte Sikt sammen sukker, kako, hvetemel, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Tilsett avkjølt smeltet smør og ett egg om gangen. Bland god og rør til en tykk og smidig røre. Ha røren i en godt smurt kakeform (24 cm.), ha gjerne bakepapir i bunnen. Stek kaken ved 175 grader i 40-45 minutter på rist nederst i ovnen. Prøv med en kakenål om den er ferdig stekt (skal være litt tung og "rå", men det skal ikke sitte røre på pinnen). Avkjøl helt før du løsner formen og plasserer kaken på et fat. Kremen lages ved å blande sammen kakaopulver og melis i en bolle. Pisk fløten til krem. Bland kremen i kakao/melisen litt etter litt mens du rører kraftig. Jo mer du rører, jo fastere blir kremen som skal være slett og tykk. Bre eller sprøyt kremen over den avkjølte kaken. Kaken holder seg veldig godt hvis den får stå godt tildekket på et kjølig sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå