Gå til innhold

Sorel sko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de er tunge...men veldig gode og varme:) Bruker mine masse om vinteren.

Skrevet (endret)

Mamma har sånne sko og ja, de er tunge å gå med. Sålene er også ganske flate synes jeg, så skoene ruller ikke særlig bra når man går med dem.

Jeg har derimot Kamik Snowden: http://www.friluftsbutikken.no/images/Snow...ight%20Grey.jpg

Ganske like sko, men mye lettere. Sålene er dessuten mer buet, slik at de er mye bedre å gå med. Og utrolig varme! :)

(Og penere å se på, om det har noe å si)

Endret av Tonje!
Skrevet

DE er utrolig gode å ha på, sitter godt på oppover leggen. Anbefaller på det sterkeste å kjøpe de. Ikke bare er de varme, men de er også vanntette, noe som er veldig praksis om vinteren :)

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)
Er det noen som vet hvordan de vanlige Sorel skoene er i størrelsen? Er de veldig tunge på foten?

http://www.altrec.com/sorel-boots/womens-caribou-snow-boot

Jeg kjøpte mine i januar i år, og brukte de resten av vinteren. De er utrolig varme og gode på foten.

Litt tunge, ja, men ikke noe som har hemmet meg på noen slags måte.

Jeg jobber i barnehage, og er avhengig av varme og tørre sko. Desse er helt supre til mitt bruk, trenger bare en tynn ullsokk nedi ;)

(En venninne av meg brukte vanlige bomullssokker en gang, og ble litt kald da, så ull er tingen ;) )

Endret av Smaragd
Skrevet

De var utrolig mye penere enn de aller fleste Sorel-sko jeg har sett. Jeg har et par Sorel-sko, men akkurat den modellen produseres ikke lenger, så nå ser jeg etter arvtager..

Hvordan er disse i størrelsen? Og sitter de ordentlig oppetter leggen? Er den ..ehm.. hva heter det? Den som er bak snøringen, er den fast eller løs?

Skrevet
De var utrolig mye penere enn de aller fleste Sorel-sko jeg har sett. Jeg har et par Sorel-sko, men akkurat den modellen produseres ikke lenger, så nå ser jeg etter arvtager..

Hvordan er disse i størrelsen? Og sitter de ordentlig oppetter leggen? Er den ..ehm.. hva heter det? Den som er bak snøringen, er den fast eller løs?

Jeg bestilte den i størrelse 40, bruker 39 til vanlig. Jeg har putta oppi noen tykke ullsåler, men har likevel plass til et godt tjukt par ullsokker nedi der.

Jeg synes de sitter fint oppover leggen, for man kan stramme godt. "Lappen" bak snøringen sitter fast i resten av skoskallet, mens filttøffelen inni (i mangel på bedre ord) kan taes ut og inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...