tortilla Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) STFU!!!!!!!!!! verden ER ikke bare "djevelen" mot gud, det er ikke så jævli enkelt!!! og så klart verden kommer til å gå under når 90% av den bare går å venter på dommedag, og bruker hver eneste fysiske ressurs til å gå rundt å spre dette og stigmatisere alle inn i kategorier og inndoktrinere barna sine i religiøse kulter med uslåelige "vi har rett dere tar feil" tankesettet!! det skaper konflikt! de aller fleste fundamentale kristne er feige egoister eller utrolig lettlurt eller inndoktrinert av familien (barn er utrolig mottakelig for absolutt hva som helst når de er små), og det er en logisk forklaring: ikke alle tror på gud til å begynne med, men så finner de ut at "hva hvis?? kanskje jeg bør "tro litt" bare for sikkerhets skyld, vil jo ikke brenne i helvete?" og derfra bærer det nedover, når man blir dratt inn i ett autoritært samfunn med utelukkelse fra andre "non-believers", og så skjer det! "hvis jeg får alle til å tro på gud så vil han like MEG bedre, og jeg slipper HVERTFALL å brenne i helvete!" ærlig talt: jeg driter i om gud liker meg eller ikke (hvertfall den bibelske versjonen). hvis det å finne ut hva som er rett, galt og ikke minst SANT, helt på egen hånd uten store pappa i himmelen til å holde meg trygt i handa, helt på egen håpånd og unngå å vandre rundt i en religiøs tanke-tåke resten av livet betyr å brenne i helvete så tar jeg faen meg den sjangsen! ikke minst slipper jeg å få høre gnålet deres i himmelen.. men bottom line: INGEN sann gud med vettet i behold, sender folk til helvete for å tro på seg selv og lete etter sannhet for å hjelpe andre mennesker. Endret 8. oktober 2009 av tortilla
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 ærlig talt: jeg driter i om gud liker meg eller ikke (hvertfall den bibelske versjonen). hvis det å finne ut hva som er rett, galt og ikke minst SANT, helt på egen hånd uten store pappa i himmelen til å holde meg trygt i handa, helt på egen håpånd og unngå å vandre rundt i en religiøs tanke-tåke resten av livet betyr å brenne i helvete så tar jeg faen meg den sjangsen! Din bønn vil bli hørt. Din vilje skje - som i himmelen så og på jorden! Amen
tortilla Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Din bønn vil bli hørt. Din vilje skje - som i himmelen så og på jorden! Amen takk for det ja! helvete er det du går igjennom med og i deg selv, når du finner ut hva konsekvensene av det gale du har gjorde kommer til syne, og ikke ett fysisk sted du blir sendt til etter at du dør dorfi du har vært slem gutt/jente. MEN jeg utelukker ikke at HVIS (helt filosofisk sett) det finnes noe etter livet at du kanskje kan føle fysisk/psykist smerte hvis du har fucket opp verden i form av hevn eller dårlig samvittighet og bitterhet/ensomhet. vil du ta DEN sjangsen? og mener du virkelig at gud elsker alle derfor sender han alle som er skeptiske og vil utforske ideen om at noe annet KANSKJE kan være tilfelle, og derfor bestemme seg for ikke å gå rundt som en hyklerisk tulling, vil brenne i helvete i evig smerte og tortur? dere er f. meg ass Endret 8. oktober 2009 av tortilla
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 takk for det ja! helvete er det du går igjennom med og i deg selv, når du finner ut hva konsekvensene av det gale du har gjorde kommer til syne, og ikke ett fysisk sted du blir sendt til etter at du dør dorfi du har vært slem gutt/jente. MEN jeg utelukker ikke at HVIS (helt filosofisk sett) det finnes noe etter livet at du kanskje kan føle fysisk/psykist smerte hvis du har fucket opp verden i form av hevn eller dårlig samvittighet og bitterhet/ensomhet. vil du ta DEN sjangsen? og mener du virkelig at gud elsker alle derfor sender han alle som er skeptiske og vil utforske ideen om at noe annet KANSKJE kan være tilfelle, og derfor bestemme seg for ikke å gå rundt som en hyklerisk tulling, vil brenne i helvete i evig smerte og tortur? Ikke noe helvete Tortilla. Bare et svart hull 6 fot ned i marken der begravelsesbillene digger meksikansk avfall.. yum yum...
tortilla Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Ikke noe helvete Tortilla. Bare et svart hull 6 fot ned i marken der begravelsesbillene digger meksikansk avfall.. yum yum... det er faktisk ikke helt sikkert (ja, jeg er desverre en kverulende agnostiker. er du helt sikker på at du vil begi deg utpå dette? ) Endret 8. oktober 2009 av tortilla
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 det er faktisk ikke helt sikkert (ja, jeg er desverre en kverulende agnostiker. er du helt sikker på at du vil begi deg utpå dette? ) Før var jeg også en agnostiker. Nå er jeg ikke riktig sikker lenger...
tortilla Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Før var jeg også en agnostiker. Nå er jeg ikke riktig sikker lenger... (uansett tror jeg det er en forskjell på en praktiserende agnostiker og en tvilende agnostiker... sikker på at du ikke egentlig er en "apatheist"?) Endret 8. oktober 2009 av tortilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå