Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Men vi stammer fra grisen. Visste du at vi kan bruke grisehjerte i mennesker? Det har jeg aldri hørt om apehjerter. Gris smaker også ganske likt menneske etter hva flere sier. Også er det jo bare å se på en del menn... og damer. Folk voldtar og folk mishandler barn. Leste om 4 menn som har voldtatt to små barn på 4 og 6. Og det er tre barnehagetanter som står tiltalt for veldig grovt misbruk av barn, små babyes på 12 måneder. I tilegg så vasker vi mennesker oss og er ganske renslige samtidig som vi har skitne tanker. Akkurat som grisen. Grisen er et renslig dyr, men samtidig så ruller den seg i møkka. Tror vi skal være glad grisen ikke kan tenke.
Gjest Neuf neuf Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Men vi stammer fra grisen. Visste du at vi kan bruke grisehjerte i mennesker? Det har jeg aldri hørt om apehjerter. Gris smaker også ganske likt menneske etter hva flere sier. Også er det jo bare å se på en del menn... og damer. Folk voldtar og folk mishandler barn. Leste om 4 menn som har voldtatt to små barn på 4 og 6. Og det er tre barnehagetanter som står tiltalt for veldig grovt misbruk av barn, små babyes på 12 måneder. I tilegg så vasker vi mennesker oss og er ganske renslige samtidig som vi har skitne tanker. Akkurat som grisen. Grisen er et renslig dyr, men samtidig så ruller den seg i møkka. Tror vi skal være glad grisen ikke kan tenke. Et svinaktig godt innlegg spør du meg...
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Vi ER aper, i den forstand at alle biologiske definisjoner av aper, også gjelder for oss. Vi har så og si alt DNA, praktisk talt hele anatomien og fysiologien til felles, og forholdsvis like sentralnervesystemer, selv om vårt er mer komplekst og avansert. Endret 10. oktober 2009 av Strix
canya Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Ja, det er da ingen tvil om at vi er aper. Men det finnes SÅ mange der ute som ikke vet dette og som virkelige det er på høy tid at de lærer. Det er ikke en direkte debatt hvor vidt det kan diskuteres om vi er aper eller ikke i den forstand jeg mente.. Mente heller for å diskutere med de som benekter at de er det basert på mangel av kunnskaper. Endret 9. oktober 2009 av canya
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, det er da ingen tvil om at vi er aper. Men det finnes SÅ mange der ute som ikke vet dette og som virkelige det er på høy tid at de lærer. Det er ikke en direkte debatt hvor vidt det kan diskuteres om vi er aper eller ikke i den forstand jeg mente.. Mente heller for å diskutere med de som benekter at de er det basert på mangel av kunnskaper. Men det er jo selve problemet: Kunnskap har aldri vært særlig hard valuta i den leiren. De VIL ikke vite, ganske enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, det er da ingen tvil om at vi er aper. Men det finnes SÅ mange der ute som ikke vet dette og som virkelige det er på høy tid at de lærer. Det er ikke en direkte debatt hvor vidt det kan diskuteres om vi er aper eller ikke i den forstand jeg mente.. Mente heller for å diskutere med de som benekter at de er det basert på mangel av kunnskaper. Vel, jeg skjønner godt hvorfor konklusjonen DIN blir som den blir, Chiquita...
canya Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Men det er jo selve problemet: Kunnskap har aldri vært særlig hard valuta i den leiren. De VIL ikke vite, ganske enkelt. Ja, det finnes mange av dem også, men som f.eks i min tråd om oss apene, så håper jeg det er flere som er åpne for å lære dette enn ikke-villige. Derfor syns jeg det er viktig at man snakker høyt om det så flest mulig får det med seg. Så slipper jeg kanskje en dag å bli sett rart på når jeg sier dette i virkeligheten. Noe som har skjedd altfor magne ganger nå. Ingen som vet rundt meg! Forbanna irriterende å bli sett på som den som kommer med "slike sprø og gale utsagn" når det egentlig er de som er uvitende på dette. Endret 9. oktober 2009 av canya
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, det finnes mange av dem også, men som f.eks i min tråd om oss apene, så håper jeg det er flere som er åpne for å lære dette enn ikke-villige. Derfor syns jeg det er viktig at man snakker høyt om det så flest mulig får det med seg. Så slipper jeg kanskje en dag å bli sett rart på når jeg sier dette i virkeligheten. Noe som har skjedd altfor magne ganger nå. Ingen som vet rundt meg! Forbanna irriterende å bli sett på som den som kommer med "slike sprø og gale utsagn" når det egentlig er de som er uvitende på dette. Det hørtes meget slitsomt ut. Men jeg tror ikke at det er en god utvei å avstå fra å hevde sin mening. Det ville være som å være en annen enn den man egentlig er, for å tekkes mennesker som både vet og kan mindre enn en selv (iallfall på dette spesielle område). Man skal ikke gjøre seg mindre enn man er. Eller dummere.
Strix Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Tråden er ryddet. Iht. KG`s regler. Strix, mod
canya Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Det hørtes meget slitsomt ut. Men jeg tror ikke at det er en god utvei å avstå fra å hevde sin mening. Det ville være som å være en annen enn den man egentlig er, for å tekkes mennesker som både vet og kan mindre enn en selv (iallfall på dette spesielle område). Man skal ikke gjøre seg mindre enn man er. Eller dummere. Har til og med opplevd at en person dro fra en grillfest bare fordi jeg sa vi var aper og forklarte litt rundt dette. Han som dro var en gutt som likte meg, men nå ser han bare på meg som jeg er ravende gal pga. mitt utsagn. Han hadde sagt til venninna mi at han bare måtte dra fordi jeg snakka så mye tull.. Den stakk i meg litt ja, men allikevel så vil jeg ikke fortelle usannheter bare fordi folk rundt meg ikke vet noe om emne og at de ikke skal se på meg som lunatic. Drar dem, ja da kan de bare fortsette å dra helt til de kommer dit det er urimelig varmt, for alt jeg bryr meg. Hvordan kan de vite noe som helst når de ikke har lært noe om det men umiddelbart bare avfeier hele greia? Fader heller..
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Har til og med opplevd at en person dro fra en grillfest bare fordi jeg sa vi var aper og forklarte litt rundt dette. Han som dro var en gutt som likte meg, men nå ser han bare på meg som jeg er ravende gal pga. mitt utsagn. Han hadde sagt til venninna mi at han bare måtte dra fordi jeg snakka så mye tull.. Den stakk i meg litt ja, men allikevel så vil jeg ikke fortelle usannheter bare fordi folk rundt meg ikke vet noe om emne og at de ikke skal se på meg som lunatic. Drar dem, ja da kan de bare fortsette å dra helt til de kommer dit det er urimelig varmt, for alt jeg bryr meg. Hvordan kan de vite noe som helst når de ikke har lært noe om det men umiddelbart bare avfeier hele greia? Fader heller.. De høres ganske kunnskapsløse ut, disse menneskene. Og det som verre er, de høres smålige ut.
canya Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 De høres ganske kunnskapsløse ut, disse menneskene. Og det som verre er, de høres smålige ut. Ja, håper virkelig de snubler over sannheten en dag, for meg vil de ihvertfall ikke høre på. Selvom jeg sier at jeg til og med siterer Darwin selv og at dette ikke bare er noe jeg har kokt sammen hjemme i min egen hjerne. Men allikvel så vil de ikke høre.. Jeg har da ikke kunnskaper nok til å finne på alt dette alene, hvor fantasifull tror de at jeg er liksom?? Det får da være måte på.. *oppgitt*
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, håper virkelig de snubler over sannheten en dag, for meg vil de ihvertfall ikke høre på. Selvom jeg sier at jeg til og med siterer Darwin selv og at dette ikke bare er noe jeg har kokt sammen hjemme i min egen hjerne. Men allikvel så vil de ikke høre.. Jeg har da ikke kunnskaper nok til å finne på alt dette alene, hvor fantasifull tror de at jeg er liksom?? Det får da være måte på.. *oppgitt* Å, det er da ingen som har klaget på fantasien din Canya...
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, håper virkelig de snubler over sannheten en dag, for meg vil de ihvertfall ikke høre på. Selvom jeg sier at jeg til og med siterer Darwin selv og at dette ikke bare er noe jeg har kokt sammen hjemme i min egen hjerne. Men allikvel så vil de ikke høre.. Jeg har da ikke kunnskaper nok til å finne på alt dette alene, hvor fantasifull tror de at jeg er liksom?? Det får da være måte på.. *oppgitt* Du forholder deg iallfall til noe som er sikker kunnskap og som deles av alle som kan noe som helst om biologi. De som kaller dette for galskap, er mennesker som har valgt å avskjære seg fra så og si alle de vesentlige vitenskaplige fremskritt som har skjedd de siste hundre årene eller så. Helt til de blir syke, selvsagt. Da vil de gjerne ha en kompetent almenlege, og moderne medisiner. De vil gjerne nyte fruktene av moderne vitenskap, mens de samtidig ser ned på dem som har brukt livet sitt til å bli kunnskapsrike nok til å skape og utvide denne kunnskapen. Selv sitter de fast i et virkelighetsbilde som er foreldet med hundrevis av år, og er for innskrenkede til å skjønne det.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Du forholder deg iallfall til noe som er sikker kunnskap og som deles av alle som kan noe som helst om biologi. De som kaller dette for galskap, er mennesker som har valgt å avskjære seg fra så og si alle de vesentlige vitenskaplige fremskritt som har skjedd de siste hundre årene eller så. Helt til de blir syke, selvsagt. Da vil de gjerne ha en kompetent almenlege, og moderne medisiner. De vil gjerne nyte fruktene av moderne vitenskap, mens de samtidig ser ned på dem som har brukt livet sitt til å bli kunnskapsrike nok til å skape og utvide denne kunnskapen. Selv sitter de fast i et virkelighetsbilde som er foreldet med hundrevis av år, og er for innskrenkede til å skjønne det. Gud fins ikke - vi stammer fra apene. Gud finnes ikke - vi stammer fra apene. Gud finnes ikke - vi stammer fra apene. Sånn - nå finnes ikke gud. Puhhh!
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 Gud fins ikke - vi stammer fra apene. Gud finnes ikke - vi stammer fra apene. Gud finnes ikke - vi stammer fra apene. Sånn - nå finnes ikke gud. Puhhh! Det er ikke gjennom å si det at ting blir sant. Jeg vet jo at du tilhører en åpenbaringsreligion, der det er viktig å tvinge seg selv til å tro i fravær av bevis, gjerne gjennom endeløse repeteringer av trosbekjennelsen eller lignende. Men jeg aksepterer fremlegg av bevis og gode argumenter som grunn for å tro på ting. Og evolusjonsteorien er eksepsjonelt godt underbygget, fra en rekke forskjellige vinkler, med innspill fra et halvt dusin forskjellige vitenskaplige disipliner, og den passer MEGET godt sammen med alt annet vi vet om den fysiske verden. DERFOR tror jeg på den. Gud avviser jeg for min del mer i fravær av bevis. Men også det er såpass massivt at hva meg angår, så er det ikke tvil. Han fins ikke.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Det er ikke gjennom å si det at ting blir sant. Jeg vet jo at du tilhører en åpenbaringsreligion, der det er viktig å tvinge seg selv til å tro i fravær av bevis, gjerne gjennom endeløse repeteringer av trosbekjennelsen eller lignende. Men jeg aksepterer fremlegg av bevis og gode argumenter som grunn for å tro på ting. Og evolusjonsteorien er eksepsjonelt godt underbygget, fra en rekke forskjellige vinkler, med innspill fra et halvt dusin forskjellige vitenskaplige disipliner, og den passer MEGET godt sammen med alt annet vi vet om den fysiske verden. DERFOR tror jeg på den. Gud avviser jeg for min del mer i fravær av bevis. Men også det er såpass massivt at hva meg angår, så er det ikke tvil. Han fins ikke. Nei,det er jo det jeg sier. Gud fins ikke. Gud fins ikke .Gud fins ikke. gud fins ikke. Hører du? Sånn - NÅ fins han ikke...
Strix Skrevet 10. oktober 2009 #18 Skrevet 10. oktober 2009 Tråden er ryddet. Iht. KG`s regler. Prøv å hold dere til temaet. Strix, mod
KR-øst Skrevet 13. oktober 2009 #19 Skrevet 13. oktober 2009 Har til og med opplevd at en person dro fra en grillfest bare fordi jeg sa vi var aper og forklarte litt rundt dette. Han som dro var en gutt som likte meg, men nå ser han bare på meg som jeg er ravende gal pga. mitt utsagn. Kanskje han rett og slett ikke likte å feste sammen med aper? Prøv heller å overbevise ham om at du allikevel er et menneske.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #20 Skrevet 13. oktober 2009 Har til og med opplevd at en person dro fra en grillfest bare fordi jeg sa vi var aper og forklarte litt rundt dette. Han som dro var en gutt som likte meg, men nå ser han bare på meg som jeg er ravende gal pga. mitt utsagn. Han hadde sagt til venninna mi at han bare måtte dra fordi jeg snakka så mye tull.. Ja, du skal vel ikke se bort fra at han har trukket riktig konklusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå